EMPATİYİ BAŞLATIN
Bu konuyu ikinizin de belirlediği sakin bir zamanınızda ele almalı ve bazı tartışma kurallarına dikkat ederek ilerlemelisiniz. Öncelikle konuşmanızı, tartışma ve atışma yaşanmaması adına konuşmacı ve dinleyici olarak iki aynı noktada ilerletin ve bunun kurallarına uyun.
Konuşmacının kuralları şunlardır:
- Duygularınız hakkında konuşun (“Ben” ifadelerini kullanın ve nasıl incindiğinizi açıklayın)
- Eleştirmeden veya saldırmadan konuşun (partnerinizin arkadaşınız olduğunu varsayın)
- "Bu konuda daha iyi hissetmem için bana nasıl yardımcı olabilirsin?" diye sorun.
Dinleyicinin kuralları şunlardır:
- Karşılanmayan ihtiyacı duymaya çalışın (dikkatle dinleyin)
- Kendini savunma ve neden haklısın konuşmacıda yanlış deme
- Kızgın hissederseniz ara verin (sakin olur olmaz geri dönün).
İyi bir tartışma birbirinizi sevmiyor olduğunuzu hissettirmez aksine sevdiğiniz için bu anlaşmazlığı çözmek için uğraştığınızı hatırlatır.
Bu becerileri kullandığımızda, iletişim, her birimiz kendi köşemizde kavgacı olmaktan endişeli empatiye doğru kayar. Bu rahatsız edici soruna yeni gözlerle ve değişimin hemen olması gerektiği beklentisi olmadan bakmaya başlayabiliriz.
Bu noktada, karşılıklı olarak verebileceğiniz ödünler, yapmak istedikleriniz ya da bu konudaki kırmızı çizgileriniz belirlenmiş olur. Empati artacağı için ortak noktada birleşmek daha olası görünmeye başlar.