ADIM 4: SAĞLIKLI KONULARINDAKİ PAYLAŞIMLARA EKSTRA DİKKAT EDİLECEK
Ticari reklam faaliyetlerinde sağlık sektörü ve bu sektöre dair mesajlar en hassas noktalardan birini oluşturuyor. Sağlık sektörü oyuncuları, reklam alanlarındaki düzenleme ve kısıtlamalardan dolayı, genelde influencerlar üzerinden reklam yapmayı tercih ediyorlardı ama bu yönetmelik ile bu konu da kısıtlı alana dahil oluyor.
Yönetmeliğe göre; Influencerlar artık reklamı yapılan ürün/hizmet hakkında sağlıkla ilgili bir yorumda bulunamayacak. “Sağlığa yararlı”, “Sağlığa zararlı”, ve benzeri türde doğrudan yönlendirici ifade kullanılmayacak.
Bunlarla birlikte; “Enerji verir, bağışıklık sistemini güçlendirir, hasar görmüş bölgeyi iyileştirmeye yardımcı olur, akne kurutucu, kırışıklıkları giderir ve sindirim sistemini düzenler” gibi ifadeler de sağlık beyanı kapsamında değerlendirildiği için kullanımına dikkat edilmelidir. Bu şekilde sağlık tanıtımları; hukuka aykırı reklam olarak düzenlendiğinden idari para cezası yaptırımları uygulanabilir.
Doktor, diş hekimi, eczacı, veteriner ve sağlık kuruluşları tarafından satılan ürün/hizmetlerin tanıtımı yapılmayacak. Örneğin, sadece eczanede satılan bir ürünün, influencerlar tarafından tanıtımı yapılamayacak.
Bununla birlikte doktorlar tarafından verilen estetik, bakım ve benzer hizmet uygulamalarının tanıtımı da yapılmayacak. Özellikle estetik cerrahi alanındaki doktor yönlendirmelerinin ve tavsiyelerinin yoğun olduğu influencer dünyası için oldukça önemli bir gelişme.