KENDİMİZİ Mİ MEMNUN EDİYORUZ, TOPLUMU MU?
Sosyal öğrenme davranışı olarak toplumun çoğunun beğendiği ve sahip olmak istediği nesneleri alma eğiliminde olduğumuz bazı araştırmalarda gösterilmiştir. Özellikle yeni yıl, bayram, sevgililer günü, anneler -babalar günleri gibi popüler kültürün etkileri, sosyal medya, reklamlar, kolayca kullanılabilen kredi kartları ve internet üzerinden alışveriş imkanının kolaylığı gibi faktörler de kişide ihtiyaç dışı alışveriş davranışını pekiştirmektedir.
Uzman isim değerlendirmede bulunurken, "Kompulsif alışveriş davranışı yüksek standartlara sahip olma arzusunu gerçekleştiremeyen bireyin başarısızlık, özgüvende düşüş ve hatta kaygı, depresyon gibi birçok olumsuz duygusuyla baş etmesine geçici bir haz ve mutluluk duygusu sağlamakta olup sonrasında pişmanlık ve suçluluk duygularıyla devam etmektedir.