Pandemi sebebiyle ortaya çıkan bireysel mobilite ihtiyacı ve e-ticaretin hızla büyümesi, son üç yılda ilgiyi motosiklete çekti. Ayrıca çip krizi ve enerji maliyetlerinin yükselmesi, fiyatların katlandığı otomotiv sektörünü daraltırken, motosiklet pazarını büyütmeye devam ediyor. 2021 yılında yüzde 23 büyüyen Türkiye pazarında 256 bin motosiklet satılmıştı. Bu yılın ilk sekiz ayında ise toplam pazar 260 bin adede yaklaştı. 2022 yıl sonu hedefi ise 300 bin adet. Bu rakam aynı zamanda 16 yıl sonra elde edilecek en yüksek satış olacak.
Hal böyleyken Posta Gazetesi Ekonomi Yazarı Murat Gülderen, bu haftaki yazısında motorcular için kışa hazırlık rehberi hazırladı. E-ticaretin patlama yapması, çip krizi ve enerji maliyetlerinin yükselmesiyle otomobil fiyatlarının katlanması, motosiklete olan talebi hızla artırmaya devam ediyor. Ancak kullanıcıların büyük kısmı motosikletle ilk kez tanıştığı için kış bakımı, güvenli sürüş teknikleri ve donanımdaki son trendler konularına yabancılık çekebiliyorlar. Sistemi hızla kavramak adına akla takılan her şeyi Murat Gülderen, uzmanı ile masaya yatırdı. Merak edilen pek çok ayrıntıyı uzun yıllardır motosiklet sektöründe üst düzey yönetici olarak görev yapan Honda Türkiye Motosiklet Satış ve Planlama Genel Müdür Yardımcısı Çetin Kardeş yanıtladı.