Son iki yılda salgınla birlikte devam eden çip krizi, hammadde ve taşıma maliyetlerindeki artış ve araç bulunulurluğundaki sıkıntılar da eklenince tüm dünyada birçok ürün gibi otomobil fiyatları da yükseldi. Türkiye'de ise bunlara ilave olarak döviz kurlarındaki yükseliş ve enflasyon da eklenince otomobil fiyatları rekor düzeye ulaştı. 400 - 450 bin liraya sıfır otomobil bulmak artık çok zor hatta imkansız. Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati, ÖTV indiriminin gündemlerinde olmadığını açıkladı. Nebati, Matrah düzenlemesi üzerinde çalışıyoruz dedi. Bakanlığın üzerinde çalıştığı matrah düzenlemesiyle ÖTV oranları sabit tutulacak ancak matrah genişletilerek, bazı araçlardan daha az ÖTV alınacak. İndirimle birlikte ÖTV'ye esas olan rakam düşeceği için otomobil fiyatları da düşecek. 1600 cm3’e kadar olan araçlarda, matrahı 120 bin TL’yi aşmayan araçlar için ÖTV oranı yüzde 45 olarak uygulanıyor. Düzenlemeyle birlikte buradaki 120 bin TL'lik tutar 200 bin TL'ye çıkarılırsa fiyatlar nasıl değişir? Bu durumda şu anda yüzde 70'lik ÖTV diliminde bulunan araçlardan yüzde 45 ÖTV alınacak. Yüzde 70'lik hesaplamayla bu aracın bugünkü fiyatı 400 bin TL civarında. 200 bin TL üzerinden yüzde 45 ÖTV ve yüzde 18 KDV hesaplandığında aracın fiyatı 342 bin 200 TL oluyor.*Hesaplamalara MTV, Trafik - Tescil ve Ruhsat bedelleri eklenmemiştir. Yüzde 45'lik dilimin matrahı 250 bin TL'ye çıkarılırsa; Yüzde 80'lik ÖTV dilimindeki araç yüzde 45 dilimine girecek ve 531 bin TL'lik fiyatı 427 bin 750 TL'ye inecek. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Milliyet Gazetesi Yazarı Levent Köprülü şu ifadeleri kullandı: Genellikle ucuz modelleri etkileyecek bir gelişme. En çok tercih edilen modelleri etkileyecek bir gelişme. Araç fiyatlarında yüzde 20'ye varan indirimler olabilir. 1 milyona kadar olan araçlarda kademeli olarak değişimler olacaktır. 1 milyonun üzerindeki araçlarda çok değişiklik olacağını sanmıyorum. Belki 1 milyon 200 bin TL'lik bir araç 900- 950 bin lira bandına düşebilir. Ancak bu uzun süreli olacak bir durum değil.