Çalışma ortamını organize etmek
Çocuk eğitimi konusunda uzman olan Dr. Maria Montessori, sınıf ortamının çocukları araştırmacı ve meraklı olmaya teşvik edici, amaçlarına uygun bir şekilde çalışabilecekleri bir ortam şeklinde olmalı diyor.
Amaçlarına uygun olarak çalışmak çocukları daha pozitif ve yaptıkları şeyden tatmin olan bireyler yapar
Montesorri’nin kendi sınıfları, çocukların kendi yanlışlarını bulabileceği ve yanlışlarını kendilerinin düzeltebileceği bir ortam olarak tasarlanmış. Yani bir öğretmenden destek almalarına gerek yok. Buna örnek olarak verilebilecek şey ise puzzle. Puzzle’da bütün parçalar birbirine uyacak şekilde tasarlandığından çocuklar, puzzle yaparken öğretmenlerine danışmak zorunda kalmıyorlar. Bu Montessori’nin sınıf düzeninin bir özeti olarak görülebilir. Çocuklar onun sınıfında öğretmeni memnun etmek yerine kendilerini geliştirmeye o daklanıyor ve bu da onlara belirli bir amaca sahip olmanın ne demek olduğunu göstererek mutlu ediyor.