Daily Beast'in haberine göre dijital platformda yayınlanan belgesel ‘The Diana Investigations’ta, Galler Prensesi Diana ile ilgili sıra dışı bir iddia ortaya atıldı. Yapılan yeni soruşturmada Prenses Diana'nın 1995 yılında avukatı Victor Mischon'a, araba kazasıyla kendisinden kurtulmayı deneyeceklerini söylediği ortaya çıktı. Diana, güvenilir kaynakların kendisine bilgi verdiğini iddia ederken, Mischon tarafından kaleme alınan bir mektupta kaynakların kimlikleri gizli kaldı. ‘Mischon Notu’ olarak adlandırılan bu konuşma, şoförü Henri Paul'ün Paris'teki Pont de l'Alma tünelinde kaza yaparak 31 Ağustos 1997'deki Prenses’in öldüğü vahim geceye neyin yol açmış olabileceğine dair ürkütücü bir fikir verdi. Paparazileri atlatmak için saatte 105 kilometre hızla giden Paul, reçeli ilaçlar ve alkol kullanmıştı. Ancak paparazzilerden kaçmak isterken Prenses Diana ve sevgilisi Dodi Al-Fayed'i taşıyan arabayı çarptı. Kazanın ardından Mischon, notu o sırada Metropolitan Polis komiseri Sir Paul Condon'a verdi. Ancak Prenses Diana’nın ölümüyle ilgili resmi soruşturma 6 Ocak 2004'te başladı. Operasyon Paget olarak adlandırılan o zamanki Büyükşehir Polis Komiseri John Stevens, bir kasada tutulan notu ortaya çıkararak soruşturmayı başlattı.Stevens, Mischon 2005’teki ölümünden önce kendisiyle konuştu ve Mischon'un prensesin endişelerine fazla güvenmediğini doğruladı. Hatta, paranoyak olduğunu düşündü. Aralık 2006'da Paget Operasyonunun bulguları ortaya çıktığında, Al-Fayed'in babasını temsil eden avukat Michael Mansfield, notu ‘o raporla ilgili en önemli şey’ olarak nitelendirdi. 2003 yılında, iddiaya göre Prenses Diana tarafından kaleme alınan ve daha sonra uşağı Paul Burrell tarafından yayınlanan bir başka gizemli mektup da onun endişelerini dile getirdi. İddiaya göre 1996'da Prens Charles'tan boşanmasının ardından yazdı ve hayatının tehlikede olduğunu ifade etti. Prenses, ‘Kocam, Tiggy ile evlenmesi için arabamda fren arızası ve ciddi kafa travması yaratacak bir kaza planlıyor’ dedi. Ancak bunun uydurma bir bilgi olduğu ortaya çıktı.