1912’de batan Titanik gemisinin batığını ziyaret etmek için yola çıkan Titan denizaltısı, içerisindeki yolcularla birlikte içeri doğru patlayarak 5 kişiye mezar oldu. Denizaltında hayatını kaybedenlerin arasında OceanGate CEO'su ve Titan pilotu 61 yaşındaki Stockton Rush, Fransız Titanic uzmanı 77 yaşındaki Paul-Henri Nargeolet, İngiliz milyarder 58 yaşındaki Hamish Harding, önde gelen Pakistanlı iş adamı 48 yaşındaki Shahzada Dawood ve 19 yaşındaki oğlu Sulaiman Dawood bu felaketin kurbanları arasında yer aldı. New York Post’un haberine göre, İspanyol mühendis ve sualtı uzmanı Jose Luis Martin, Titan adlı denizaltının batmadan önceki son anları için bir zaman çizelgesi hazırladı. Martín'in İspanyol haber kaynağı NIUS'a verdiği bilgilere göre, Titan'ın kontrol edilen batışı sırasında bir elektrik arızası meydana gelmiş ve araç itme gücünü kaybetmişti. Martin açıklamalarında şu ifadeleri kullandı:İtme gücü olmadan, yolcuların ve pilotun (yaklaşık 400 kilogram) ağırlığı, görüntü pencerelerine yakın ön kısma odaklanmış olarak Titan'ın uzunlamasına dengesini bozabilirdi. Ölümcül arıza, yaklaşık 1,6 kilometre derinlikte meydana geldiğine inanıyoruz. Bu noktada, denizaltı dip yönünde düşmeye başlar ve kontrol ve güvenlik fonksiyonları zarar gördüğü için manevra yapamaz hale gelir. Martin, denizaltının pilotu Stockton Rush’ın acil durum kolu aktif edemediğini ve bu kolun aktif edilse dahil böyle bir cihaz için yetersiz olduğuna dikkat çekti. Yaşanan dengesizliğin ardından 400 kilogramlık yolcu ve pilotun pencerenin yanında olduğu için adeta bir ok gibi derine doğru sürüklenmeye başladığını söyleyen Martin, Herkes aceleyle ve birbirine üşüşerek hareket etti. Korkuyu, dehşeti ve çileyi hayal edin. Bir korku filmi gibi olmalıydı dedi. Martin, yaşanan korku dolu anların yaklaşık 48 ila 71 saniye sürdüğünü ve bu sırada yolcuların bilincinin yerinde olduğunu söyleyerek şöyle konuştu: O zaman diliminde her şeyin farkındalar. Üstelik tam karanlıkta. O anlarda ne yaşadıklarını anlamak zor. Okyanusun derinliklerine doğru düşerken, gövde aniden artan su basıncına maruz kalacaktı. Denizaltının karbon fiber gövdesinin yaklaşık 9.000 fit derinlikte güçlü bir sıkışma yaşadığını belirten Martin, gövdenin hızla büzüşmesi, görüntü penceresinin durumundan farklı bir şekilde gerçekleşir ve mikro çatlak ve implasyona yol açabileceğine dikkat çekti ve 48 saniye veya bir dakika sonra, implasyon ve anlık ani ölüm gerçekleşir şeklinde konuştu.