GündemBu sene turizmcilerin yüzü gülecek: Doluluk oranı % 95

Bu sene turizmcilerin yüzü gülecek: Doluluk oranı % 95

Paylaş
Bu sene turizmcilerin yüzü gülecek: Doluluk oranı % 95

Turizmde 2016’da yaşanan kriz sonrasında sezona hızlı bir başlangıç yapan turizm sektörü bu yaz sezonundan çok umutlu. 2017’de başlayan yükselişin bu sene de katlanarak devam edeceğini ifade eden Starlight ve Sunrise Resort Hotel Genel Koordinatörü Hakan Duran,” Rusların yanı sıra Alman ve İngilizlerin Türkiye’yi tercih etmeleriyle doluluk oranı % 95’e ulaşacak” dedi ve merak edilen soruları cevapladı.

Turizmde 2016’da yaşanan kriz sonrasında sezona hızlı bir başlangıç yapan turizm sektörü bu yaz sezonundan çok umutlu. 2017’de başlayan yükselişin bu sene de katlanarak devam edeceğini ifade eden Starlight ve Sunrise Resort Hotel Genel Koordinatörü Hakan Duran,” Rusların yanı sıra Alman ve İngilizlerin Türkiye’yi tercih etmeleriyle doluluk oranı % 95’e ulaşacak” dedi. Tatil planı yapan yerli turistin acele etmesi gerektiğinin altını çizen Duran, “Seçim sonrasında tesislerde yer bulmak çok zor ve pahalı olacak” dedi.

Haberin Devamı

Bu sene turizmcilerin yüzü gülecek: Doluluk oranı % 95

Bu yaz Türkiye’yi nasıl bir turizm sezonu bekliyor? Geçtiğimiz senelerde krizlerle ağır yaralanan turizm sektörü yaralarını sardı mı?

2016 gibi zor bir yıldan sonra 2017 yükselişe geçtiğimiz bir yıldı. 25 milyon turistten 32 milyona yükselince turizmcilerin yüzü güldü. Bu yükseliş 2018 senesinin iyi geçeceğinin habercisi oldu. Rusya ile düzelen ilişkiler, rakip ülkelere gidip, bizdeki hizmet kalitesini, fiyat kalite dengesini bulamayan Avrupalıların da geri dönmesiyle 2018 beklentilerimiz çok yükseldi. 2016 yılında bile TUİK verilerine göre 705 dolar olan kişi başına harcama 2017 senesinde 681 dolar’a düşmüştü. Bu düşüş ve kalitesi hizmet ve her şey dahil konseptinin etkisi birleşerek 2017 senesindeki yükselişi sağlamıştır. Bu hızla devam eden talep 2018 senesinin de hareketli olmasını sağlayacaktır. Yaralarımızı sardık mı diye düşünürseniz, bir nebze de olsa 2016 gibi zor bir yıldan sonra yükselişe geçmek, tekrar talebi canlandırmak büyük başarı. Hele ki bu trendin 2018’de de devam ediyor olması, talebin hızla artma devam etmesi bizleri mutlu etmekte. Ancak 2023 hedefimiz 50 milyon turist ve 50 milyar dolar gelir için artık 2019’dan itibaren kişi başına harcamaları da arttırmamız gerektiğini yani fiyatlarımızı yükseltmeye başlamamız gerektirdiğini ortaya koyuyor. Turizmden bu sene herkes mutlu, daha iyi olmak için çalışmalıyız.

Haberin Devamı

Birkaç senedir özlemle beklenen yoğun Rus turist akını bu sezon yaşanacak mı?

Aslında bilindiği üzere 2017’de Rus akını ciddi bir şekilde başladı. Bunda tabi ki en büyük etken fiyat kalite dengesi. Geçen sene neredeyse 2015 yılında gerçekleşen Rus misafir sayısının (3.650 Milyon) %30 artışı ile Türkiye ye 4.7 milyon Rus misafir gelmiştir. Bu seneki beklentimiz bu rakamın 6 milyon civarında olacağıdır.

Antalya bölgesi bu sene yoğun olarak hangi ülkeden gelen misafirlerini ağırlayacak?

Aslında elimizdeki ilk 4 aylık verilere baktığımızda eski günlerdeki gibi Almanya (310 bin civarı), Rusya (300 bin) İngiltere (70 bin) Hollanda (65 bin) İsrail ve İran (40 ar bin) gibi ilk 5 sıralaması var. İlk dört aylık gelen yolcu kıyaslaması ile hâlihazırda 2015 rakamlarını geçmiş bulunuyoruz. Bu yaz döneminde yine Rusya lider olmak kaydı ile BDT ülkelerinde (özellikle Haziran- Eylül arası) ciddi hareketlilik gözlenecektir. Daha sonra da Almanya ve İngiltere sıralamaya girecektir. Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkelerinden de beklentimiz yüksektir.

Haberin Devamı

Otellerin doluluk oranı yüz güldürüyor mu?

Nisan ayına kadar Antalya bölgesinde belli bölgelerde açık iken , bir çok otel kış operasyonlarının düşük hızda ve sakin geçmesi sebebiyle kapalıydı. Ancak nisanda önce Avrupa’nın (Almanya ve İngiltere öncelikli) hareketlenmesi ve daha sonra da Nisan sonu itibariyle Rusya pazarını devreye girmesiyle oteller yüksek doluluklara ulaşmaya başladı. Hazirandan itibaren otellerin çoğunun %80 ve üzerinde olacağını Temmuzdan sonra da okular açılana kadar %95-100 doluluklara ulaşacağını görmekteyiz.

Uzun yıllardır tartışılan “her şey dahil” sistemi Türk turizmini nasıl etkiliyor?

Her şey dahil sistemi Antalya bölgesinin vazgeçilmezi haline gelmiştir. Bundan vazgeçilmesi biraz zor gözüküyor. Misafirler bu sistemdeki dolu dolu yaşama imkanına ve tatile çıkmadan önce bir haftalık tatilinin, çocuklar da dahil (en önemlisi çocukların bitmeyen taleplerine rağmen) kaça mal olacağını bilmektedir. Bu da onların gidecekleri oteli ve süreyi kararlaştırmalarına büyük destek olmaktadır. Rakip ülkelerde, her dakika içtiğiniz suya bile ekstra fiyat ödenmesi düşünülürse bu sistemin orta tabaka bir kesim için ne kadar önemli olduğu öne çıkmaktadır.

Haberin Devamı

Türkiye’nin “ucuz ülke” imajı avantaj mı yoksa dezavantaj mı?

Türkiye’nin şu andaki tatil imkanları diğer ülkelere göre daha avantajlıdır. Ancak buna ucuz demek yanlış olur. Aslında her keseye uygun bütçe ile konaklama imkanı vardır. Antalya bölgesi daha mass operasyon yapması sebebiyle fiyatalar daha makuldür. Ancak sadece Antalya’nın bu fiyat ve her şey dahil sistemi düşünülerek Türkiye’ye ucuz demek de yanlıştır. İstanbul, Bodrum, Çeşme, İzmir gibi bölgelerimizde çok ciddi fiyatlı tesisler bulunmaktadır. Antalya da bile çok pahalı oteller vardır. Bu geniş yelpaze aslında avantajdır.

Seçim takvimi turizmi nasıl etkiledi? Seçim sonrası tesislerde yer bulmakta zorluk çekilecek mi?

Aslına bakılırsa seçim takvimi turizmi çok fazla etkilemiş gözükmemektedir. Özellikle oteller ve acenteler ücretsiz veya cezasız tarih değişikliklerine yardımcı olmaktadır. Zaten yurt dışından gelen misafirleri de seçim pek ilgilendirmemektedir. Ancak seçim sonrasında tesislerde yer bulmak çok zorlaşacak ve de pahalı olacaktır.

Haberin Devamı

Ülkemizin en büyük otellerinden biri olan “Starlight” da sezona nasıl hazırlandınız?

Öncelikle her sene sonunda bir sene önceki yaşananlar gözden geçirilerek otelimizin SWOT analizi yapılmış ve yaşanan tecrübelere göre tedbirler, yeni planlamalar yapılmıştır. Misafirleri nasıl ağırlayacağımızdan, eğlence programlarına, çalışan kadrolarımızın eğitiminden, otel içi yeniliklere kadar bir çok konu üzerine çalışılmıştır. Yapılacak organizasyonlara karar verilmiş bunların detayları çıkarılmış. Kışın otelde yapılması gereken yenilemeler ve elden geçirilmesi gereken yerler üzerine çalışılmıştır.

Geçtiğimiz senelerde yer alan konser etkinliklerini bu sene de düzenliyor musunuz? Hangi isimler ye alacak?

Bu sene gecen senelerdeki gibi konser tarzı organizasyonlar yerine misafirimizi de içine çekecek, eğlenmesini sağlayacak parti tarzı eğlenceler ve Show programları hazırladık. Bu sene yurt içinden Ece Seçkin, Doğukan Manço ve Pascal Nouma’nın tesisimizde yaz boyunca değişik tarihlerde performansları olacak. Ayrıca yurtdışından Russian Musicbox TV ile anlaşma yaparak Rusya’dan sevilen sanatçılar ve DJ’ler ile partilerimiz yapacağız. Gelecek sanatçılar arasında Sergey Zverev, Sogdıana, Dj Pally, Katya Lel, 5 Sta Famıly, In Yan, Ika, Dj Tsvetkoff, Reflex, Propaganda, In2natıon, Maksım, Dj Roma Pafos gibi sanatçı Ve Dj’ler bulunmaktadır.