FSM'nin halatları değişti! Bakan Uraloğlu yerinde inceledi
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bakımı devam eden Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nde incelemelerde bulundu. Bakan Uraloğlu, “120 personel ile 2023 yılında başladığımız çalışmalar kapsamında şu ana kadar 120 çift askı halatının 112 çiftinin değişim işlemini tamamladık. Kalan 8 çifti de en kısa sürede değiştirerek tüm çalışmalarımızı 2024 yılı başında tamamlamayı hedefliyoruz.” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nde devam eden bakım çalışmalarını yerinde inceledi.
Uraloğlu, “Hizmete açıldığı 1988 yılından bu yana askı halatlarını ilk kez değiştirerek köprümüzün çok daha güvenli, konforlu ve uzun süreli hizmet vermesini sağlayacağız” dedi.
Bakan Uraloğlu açıklamasında şu ifadeleri kullandı:
Günlük ortalama 240 bin araç ile dünyanın en yoğun trafiğini yaşayan ve İstanbul ulaşımının can damarlarından biri olan Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’ndeki bakım çalışmaları vesilesiyle bir araya geldik.
Hizmete açıldığı 1988 yılından bu yana askı halatlarını ilk kez değiştirerek köprümüzün çok daha güvenli, konforlu ve uzun süreli hizmet vermesini sağlayacağız.
Nasıl ki biz insanlar büyüyor, yaşlanıyoruz. İnsan eliyle yapılan tüm yapılarda olduğu gibi köprüler de yaşlanıyor.
Köprülerimizin sağlıklı bir şekilde hizmet vermelerine devam etmesi ve ömürlerini uzatmak için bakımlarını geciktirmeden belirli periyotlarda yapmamız gerekiyor.
Köprü tabliyesinin bakımı, asfaltının yenilenmesi, bütün taşıcıyı aksamlarının gözden geçirilmesi ve taşıyıcı askı halatlarının değiştirilmesi gibi birçok farklı bakım türleri var.
Bu noktada Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, hayata geçirdiğimiz tüm yatırımlarımızda yapıların güvenliği açısından olası bir risk ile karşı karşıya kalmamak adına bakım çalışmalarının aksatılmamasına büyük özen gösteriyoruz.
Maalesef bu tür çalışmalar sırasında işin doğası gereği ekstradan trafik yoğunluğu oluşabiliyor.
Ama görüldüğü üzere trafik yoğunluğu açısından vatandaşlarımıza en az sıkıntı oluşturacak şekilde gece çalışması tercih ederek gece saat 00.00 ile sabah 05.30 saatleri arasında sadece bir şerit daraltması yaparak çalışıyoruz.
Fatih Sultan Mehmet Köprümüzdeki halat değişimlerimizi doğrudan depreme karşı güçlendirme amacıyla yapmamakla birlikte elbette deprem durumunda da köprümüz eskisine göre çok daha güçlü ve dayanaklı olacak.
120 personel ile 2023 yılında başladığımız çalışmalar kapsamında şu ana kadar 120 çift askı halatının 112 çiftinin değişim işlemini tamamladık. Kalan 8 çifti de en kısa sürede değiştirerek tüm çalışmalarımızı 2024 yılı başında tamamlamayı hedefliyoruz.
Köprünün bakım ve onarımını bugün yapmazsak her geçen gün, her geçen ay ve her gecikilen senenin bize bedeli çok daha ağır olur. Kalıcı rahatlık için geçici sıkıntıları mutlaka göze almak zorundayız. İstanbul trafiğindeki vatandaşlarımızın ufak aksamalar için sabır ve anlayış göstermelerini umuyoruz. Üstelik hamdolsun yıllar boyunca İstanbul’un Asya ve Avrupa’daki iki yakasını birleştiren sadece 15 Temmuz Şehitler Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü var iken, bugün, Avrasya Tüneli ve Marmaray ile İstanbul Boğazı’nın altından hem karayolu hem de demiryolu geçişi tesis ettik. Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile İstanbul Boğazı’nın üstünde üçüncü bir köprü daha inşa ettik. Asya ile Avrupa’yı İstanbul Boğazı noktasında 3 dev projeyle yeniden bağladık. Böylece İstanbul Boğazı üzerindeki Fatih Sultan Mehmet ve 15 Temmuz Şehitleri Köprüsü üzerinden sağlanan 2 geçiş imkanını 3 yeni projeyle 5’e çıkardık
Marmaray’ı her gün ortalama 600 bin yolcu kullanıyor. Avrasya Tüneli’nden günde ortalama 65 bin, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden 148 bin araç geçiyor. Bu dev projelerin hayata geçmediğini ve bu geçişlerin sadece 15 Temmuz Şehitler ve Fatih Sultan Mehmet köprülerine yöneldiğini, oluşacak trafik yoğunluğunu düşünün. Yani, aslında Marmaray, Avrasya Tüneli ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile İstanbul’un tıkanabilecek damarlarını daha tıkanmadan açmış, baypas etmiş olduk. Size başka bir çarpıcı örnek daha vereyim. 2016 yılında Yavuz Sultan Selim Köprüsü açılana kadar FSM köprüsü yoğun ağır taşıt trafiğine maruz kalmış ve bu durum askı halatlarının yorulma ömrünü kısaltmıştı. Şimdi ise halat değişimlerinden sonra ağır tonajlı araçlar Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü kullandığı için önümüzdeki 80 yıl boyunca yeni bir kablo değişimine ihtiyaç kalmayacak.
Kıymetli arkadaşlar, bu yatırımların hayata geçmesine çok karşı çıkan oldu. Ama bugün bu projelerin yapılmadığını düşündüğünüzde ortaya çıkacak yoğunluğu ve aksamaları hayal edebilirisiniz. Bizim siyasetimiz hep eser ve hizmet siyaseti olmuştur.
Cumhuriyetimizin yüzüncü yılında Türkiye Yüzyılı’nın başlangıcında ülkemizin her karış toprağına hizmetlerimizle mührümüzü vuruyoruz. Bu düşüncelerle köprümüzün bakım çalışmalarına başarıyla devam eden Karayolları Genel Müdürlüğü ve yüklenici firma ekiplerimize teşekkür ediyor, başarılarının devamını temenni ediyorum.