Kuryenin müşteriye attığı mesaj kargo şirketine patladı! Ağır ceza
Kişisel verilerle ilgili haklarının ihlal edildiğini ileri sürenlerin şikâyetlerini karara bağlayan Kişisel Verileri Koruma Kurumu (KVKK), emsal bir karara imza attı. Kurum, bir kuryenin kargo tesliminden sonra müşteriye attığı taciz mesajından dolayı kargo şirketine 250 bin lira ceza kesti.
HABER MERKEZİ
Bir alışveriş sitesinden ürün alan müşteri, kargosu teslim edildikten sonra ürünü teslim eden kuryenin taciz mesajına maruz kaldı. Bu konuyu Kişisel Verileri Koruma Kurumu'na şikayet eden müşteri dilekçesinde, veri sorumlusu yani karo şirketinin, kişisel veri güvenliğini sağlayamadığı ve çalışanının kendisini rahatsız ettiğini belirtilerek gereğinin yapılmasını istedi.
KARARDA KVKK EĞİTİMİNİN VERİLMEDİĞİNİN ALTI ÇİZİLDİ
KVKK, yaptığı incelemede veri sorumlusu konumundaki kargo şirketine 250 bin lira idari para cezası verilmesini kararlaştırdı. KVKK kararında, olayı gerçekleştiren kuryenin veri sorumlusu şirket adına çalıştığı ve kişisel verilerin korunması, veri güvenliği konularında herhangi bilgilendirme yapılmadığı, eğitim verilmediği tespitine yer verdi.
KURYE DE CEZA ALDI
Ayrıca, söz konusu olayı gerçekleştiren kurye hakkında 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu hükümlerine uyarınca şikayette bulunulduğu ve ceza yargılaması neticesinde şahsın cezalandırıldığı belirtildi.
- Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: İhracatta tüm zamanların en yüksek Ekim ayı değeri elde edilmiştir
- Tüketicilere 'para puan' uyarısı: Yıl sonunda sıfırlanacak
- Bakan Yumaklı: Süt primini yüzde 100 artıracağız
- Bakan Işıkhan: 18 ilaç daha bedeli ödenecek ilaçlar arasına alındı
- Kamu bankaları 4,5 milyar liralık borcu yapılandırdı