GündemVelilere karne tavsiyesi

Velilere karne tavsiyesi

Paylaş
Velilere karne tavsiyesi

Milyonlarca öğrencinin heyecanla beklediği yaz tatili başladı. Bazı öğrenciler iyi karne notlarıyla bu heyecanı katlarken bazıları da kötü notlar nedeniyle endişeli. Uzman Klinik Psikolog Eda Ergür, düşük notlar için çocukların eleştirilmemesi, iyi notlar alan çocukların başarılarına da gereğinden fazla anlam yüklenmemesi gerektiğini söyledi.

Ailelerin karneye nasıl anlam yüklenmesi gerektiğini değerlendiren Uzman Klinik Psikolog Eda Ergür, önemli uyarılarda bulundu.

Haberin Devamı

Velilere karne tavsiyesi

ÇOCUKLARIN ÖZGÜVENLERİ ZEDELENMESİN

Karnedeki notların, çocuğun tüm potansiyelini ya da değerini yansıtmadığı unutulmamalı. Ailenin karne karşısında sergilediği tutum ne kadar yapıcı ve destekleyici olursa, çocuk daha sağlıklı bir öğrenme süreci yaşayacak.

Çocukların karneyi, bir dönem boyunca sergiledikleri akademik performanslarının bir yansıması olarak görmeleri gerekiyor. Çocuklar, notlarını çaba göstererek değiştirebileceklerini fark etmeli. Karneyi değerlendirirken çocuğa kendi akademik ve kişisel hedeflerini belirlemesine ve bu hedeflere ulaşmak için plan yapmasına destek olunmalı.

Başarılı bir karne alan çocuğun özgüveni yükseleceği gibi daha düşük notların olduğu bir karne alan çocuğun özgüveni olumsuz etkilenebilir. Bu sebeple çocukların özgüvenlerini korumaları ve geliştirebilmeleri için akademik performanslarına dair geri bildirimlere özen gösterilmeli.

Haberin Devamı

SAKİN VE ANLAYIŞLI BİR TUTUM

Karnesinde zayıf notlar olan çocuğa yaklaşımda dikkatli olunmalı. Çocuk sahip olduğu potansiyele dair kuşku duyarsa çaba sarf etmez ve ilerleyen dönemde de başarıya ulaşması imkânsız hale gelir. Bu sebeple karnesinde düşük notları olan çocuğa karşı sakin ve anlayışlı bir tutumla yaklaşılmalı. Karnedeki notların geçici olduğunu belirterek düzeltmek için yapılabilecekler konusunda birlikte çözüm aramak çocuğun motivasyonunu ve özgüvenini destekler.

Karnesi çok iyi olan çocuğa yaklaşımda da dikkatli davranılmalı. Başarıya gereğinden fazla anlam yüklenilmemeli. Bu gibi tutumlar, çocuğun kendi değerini yalnızca başarı ile ilişkilendirmesine ya da yoğun stres ve kaygı yaşamasına yol açabilir. Çocuğun başarısı dengeli, yapıcı, destekleyici ve motive edici bir yaklaşımla karşılanmalı.

Karne sonrası ödüllendirmede, maddi ödüller yerine çocuğun ilgi alanına yönelik, çocuk için motive edici olan, paylaşımı destekleyici ödüller tercih edilmeli. Ödüle karar verirken, çocuğun fikri alınmalı ve ödülün amacı vurgulanmalı. Ödül, çocuğun yaşına ve ilgi alanına uygun seçilmeli. Örneğin kitaplar, etkinlikler, hobilerine yönelik malzemeler, birlikte geçirilebilecek özel zamanlar, görülmek istenen bir yere seyahat gibi.

Haberin Devamı

ETKİ SIRALAMASINDA ZİRVE

Dünyadaki üniversiteleri Birleşmiş Milletlerin Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’ne göre değerlendiren Times Higher Education (THE) Etki Sıralaması 2024 sonuçları açıklandı. Türk üniversiteleri, İngiltere merkezli uluslararası yükseköğretim derecelendirme kuruluşu THE’nın etki sıralamasında, 3 alanda ilk 10’a girdi. 2024 Dünya Üniversiteler Etki Sıralaması genel sonuçlarına göre, Türkiye’den 2 üniversite ilk 100’de, 4 üniversite ilk 200’de ve 8 üniversite ilk 300’de yer aldı.

TÜRKİYE’DE BİRİNCİ SIRADA

THE, 2024 yılında 125 ülke ve bölgeden toplam 2 bin 152 üniversiteyi araştırma, yönetim, sosyal yardım ve öğretim olmak üzere dört alanda ve 17 göstergede değerlendirdi. Bahçeşehir Üniversitesi (BAU), 17 kategorinin 6’sında 1’inci oldu. Sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik etki sıralamasında Türkiye’de vakıf üniversiteleri arasında ilk sırayı alan BAU, dünyada ise nitelikli eğitim sürdürülebilir kalkınma amacına katkı sıralamasında 18’inciliği elde etti. BAU Rektörü Prof. Dr. Esra Hatipoğlu, THE etki endeksi sonuçlarıyla ilgili yaptığı açıklamada “Üniversite olarak sürdürülebilirlik felsefesini eğitim, araştırma, yönetim, özel sektör ve kamu iş birliklerinin odağına yerleştirdik. Elde ettiğimiz başarı da sürdürülebilir kalkınmaya olan tutkumuzun somut bir çıktısıdır” dedi.

Haberin Devamı

GENEL KATEGORİDE İLK 300’DE YER ALAN TÜRK ÜNİVERSİTELERİ

ÜNİVERSİTE.......2024 SIRALAMASI

İstanbul Teknik Üniversitesi.............34
Orta Doğu Teknik Üniversitesi.........88
Abdullah Gül Üniversitesi.......101-200
Yıldız Teknik Üniversitesi........101-200
Bahçeşehir Üniversitesi............201-300
Hacettepe Üniversitesi............201-300
Özyeğin Üniversitesi................201-300
Selçuk Üniversitesi...................201-300