Furkan Andıç'tan epilepsi günü için "farkındalık insana çok yakışır" mesajı
Epilepsi Farkındalık Araştırması'nın sonuçlarına göre ülkemizde çevresinde epilepsi hastası bireylerin olmasından rahatsızlık duyanların oranı yüzde 60! Araştırma yine gösteriyor ki; "işveren olsam epilepsi hastası bir bireyi işe almak istemem" diyenlerin oranı yüzde 22. Yakınlarının epilepsili bir bireyle evlenmesini istemeyenlerin oranı ise yüzde 36! Epilepsi (sara) hastalığı için farkındalığın artırılabilmesi için her yıl 26 Mart Mor Gün olarak belirlendi. 26 Mart Mor Gün - Epilepsi Farkındalık Günü’nde, Epilepsi İçin Bak farkındalık kampanyasının gönüllü elçisi Furkan Andıç, “Farkındalık insana çok yakışır, #UzunLafınKısası Epilepsi İçin Bakın” mesajını verdi.
Türk Epilepsi ile Savaş Derneği’nin altı yıldır sürdürdüğü Epilepsi İçin Bak farkındalık kampanyasının gönüllü elçisi Furkan Andıç, Epilepsi Farkındalık Günü olarak kabul edilen 26 Mart Mor Gün kapsamında epilepsi hastalarının yaşadığı ön yargılara dikkat çekti.
Epilepsi hastası bireylerin, yanlış bilgiler nedeniyle sosyal yaşamlarında karşılaştıkları zorlukları yansıtan farkındalık filminde rol alan Furkan Andıç, epilepsi hastası bireylerin herkes gibi sevebileceklerini, evlenebileceklerini ve çocuk sahibi olabileceklerini vurguladı. Andıç, epilepsi hastası bireylerin çalışamayacağına ilişkin ön yargılara da şöyle cevap verdi: “Bu konuda her duyduğunuz bilgiye araştırmadan inanmayın. Epilepsi hastası bireyler çalışabilir ve çok başarılı olabilirler.”
26 Mart Mor Gün - Epilepsi Farkındalık Günü’nde Furkan Andıç: “Farkındalık insana çok yakışır, #UzunLafınKısası Epilepsi İçin Bakın” mesajıyla toplumu bilinçlenmeye davet etti.
Türk Epilepsi ile Savaş Derneği de herkesi Epilepsi İçin Bak Instagram sayfasında yer alan #MorGözlük filtresiyle kendi fotoğrafını çekip farkındalık mesajları, #EpilepsiİçinBak ve #UzunLafınKısası etiketleriyle sosyal medya hesaplarında paylaşmaya çağırdı.
EPİLEPSİ İÇİN BAK!
Türk Epilepsi İle Savaş Derneği’nin 2017 yılından beri hayata geçirilen Epilepsi İçin Bak farkındalık kampanyası bu yıl altıncı yılında… Epilepsi İçin Bak farkındalık kampanyası, epilepsili bireylerin de herkes gibi hayatlarına devam edebilecekleri, okuyabilecekleri, çalışabilecekleri, evlenebilecekleri, çocuk sahibi olabilecekleri ve başarılı işlere imza atabileceklerinin farkındalığını artırmayı amaçlıyor. Epilepsi İçin Bak farkındalık kampanyasının taşıyıcı ikonu olarak epilepsi hastalarına olan bakış açımızı değiştirmemiz gerektiğini sembolize eden mor gözlükler kullanılıyor.
Epilepsi Farkındalık Araştırması'nın sonuçlarına göre;
- Ülkemizde çevresinde epilepsi hastası bireylerin olmasından rahatsızlık duyanların oranı yüzde 60!
- Araştırma yine gösteriyor ki; işveren olsam epilepsi hastası bir bireyi işe almak istemem diyenlerin oranı yüzde 22.
- Yakınlarının epilepsili bir bireyle evlenmesini istemeyenlerin oranı ise yüzde 36.
- Her 2 kişiden 1’i epilepsi nöbeti geçiren kişiye nasıl müdahalede bulunacağını bilmiyor.
Epilepsi İçin Bak farkındalık kampanyasının 2022 yılında gönüllü elçisi Furkan Andıç oldu. Farkındalık filminde rol alan Andıç, “#UzunLafınKısası farkındalık çok zor bir şey değil” diyerek herkesi epilepsi farkındalığını birlikte öğrenmeye ve öğretmeye davet etti.
2021 yılında Epilepsi İçin Bak farkındalık kampanyasının gönüllü elçisi Murat Dalkılıç olmuş ve epilepsinin çalışamamakla #NeAlakasıVar! demişti.
2020 yılındaki kampanyanın gönüllü elçisi ünlü sanatçı Aşkın Nur Yengi'ydi. Projeye ayrıca Oyuncu İrem Sak da gönüllü destek vermiş ve #YılOlmuş2020 farkındalık filminde rol almıştı.
Epilepsi İçin Bak kampanyasının diğer gönüllü destekçiler arasında Derya Uluğ, Emre Yücelen gibi ünlü isimler de var.