SporBarcelona'ya Türk sponsor

Barcelona'ya Türk sponsor

Paylaş
Barcelona'ya Türk sponsor

Türkiye'nin lider, Avrupa'nın yedinci büyük lastik üreticisi Brisa'nın markası Lassa ile FC Barcelona arasındaki işbirliğinin detayları Camp Nou'da gerçekleşen toplantıda kamuoyu ile paylaşıldı

Anlaşma kapsamında Lassa, FC Barcelona’nın 4 branşta tüm salon takımlarının isim ve forma sponsorluğunu üstlenen ilk marka oldu. Bu anlaşmayla tarihe geçen Lassa, global marka olma yolunda önemli bir yol katedecek.

FC Barcelona’nın dünya çapında 1 milyardan fazla kişiye erişimi olduğu tahmin ediliyor. Bu sponsorlukla Lassa markası da 4 yıl boyunca FC Barcelona aracılığıyla 1 milyar kişiye erişmeyi hedefliyor. Bir sezonda Camp Nou’yu ve salon müsabakalarının yapıldığı Palau Blaugrana’yı ziyaret eden 6 milyondan fazla turistin de Lassa markası ile birebir tanışması mümkün olacak. Sosyal medyada da dünyanın en çok takip edilen kulübü olan FC Barcelona’nın toplam 200 milyonun üzerinde sosyal medya takipçisi bulunuyor.

Türkiye’nin lider, Avrupa’nın yedinci büyük lastik üreticisi Brisa’nın markası Lassa ile dünyanın en ünlü ve başarılı spor kulüplerinden FC Barcelona arasındaki iş birliğinin detayları 14 Eylül’de Barcelona’da gerçekleşen toplantıda kamuoyu ile paylaşıldı. Camp Nou’da düzenlenen toplantının ev sahipliğini FC Barcelona Başkanı Josep Maria Bartomeu, Brisa Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Bayman, Brisa Genel Müdürü Yiğit Gürçay ve FC Barcelona Başkan Yardımcısıve Pazarlama&İletişim Bölümü Başkanı Manel Arroyo yaptı.

Bu sezondan başlayarak 4 yıl boyunca FC Barcelona’nın “Global Resmi Lastik Partneri” olan Lassa’nın logosunu taşıyan salon takımlarının yeni formaları tüm dünyaya ilk kez tanıtıldı. FC Barcelona’nın salon sporları branşlarını oluşturan basketbol, hentbol, futsal ve tekerlekli paten hokeyi takımlarının kaptanları Juan Carlos Navarro, VíctorTomàs, PacoSedanove AitorEgurrola, Lassa logolu yeni formalarını ilk kez giydi. Bu sezondan başlayarak 4 yıl boyunca takımlar maçlarına “FC Barcelona Lassa” adıyla çıkacak.

Dünya çapında 1 milyar kişiye erişiyor


FC Barcelona’nın dünya çapında toplam 1 milyar kişiye erişiminin bulunduğu tahmin ediliyor. FC Barcelona Lassa salon takımları, futboldan sonra FC Barcelona’nın en çok hayranı bulunan branşları olarak dikkat çekiyor. FC Barcelona Lassa basketbol, hentbol, futsal ve tekerlekli paten hokeyi takımlarının Facebook’daki toplam taraftar kitlesinin 16 milyonu aştığı hesaplanıyor. Her sezonda 6 milyon ziyaretçi, Camp Nou Stadı’nı ve salon sporlarının oynandığı Palau Blaugrana tesislerini ziyaret ediyor. Her hafta ortalama 5.000 biletli izleyici, salon sporlarının maçlarını izliyor.

FC Barcelona Lassa, Avrupa’da ilk maçına Türkiye’de çıkıyor

2015-16 Euroleague sezonunda C Grubu’nda Türkiye şampiyonu aynı zamanda yine Lassa’nın sponsoru olduğu Pınar Karşıyaka ile eşleşen FC Barcelona Lassa basketbol takımı, sezonun ilk maçına da Türkiye’de çıkacak. Maç, 15 Ekim’de İzmir Halkapınar Arena’da oynanacak.

4 yıllık dönemi kapsayacak iş birliği kapsamında Lassa, bir spor kulübünün tüm salon sporlarının isim sponsorluğunu üstlenen ilk Türk markası olarak tarihe geçti. Salon branşlarına ismini vermekle birlikte Lassa, 2019’a kadar FC Barcelona’nın “Global Resmi Lastik Partneri” olarak anılacak.

Lassa’nın imzaladığı anlaşmayı bir vizyon birliği olarak niteleyen Brisa Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Bayman, toplantıda şunları söyledi:

“Bridgestone Corporation ve Sabancı Topluluğu ortaklığıyla kurulan Brisa’nın markası Lassa, 41 yıllık geçmişiyle Türkiye’nin en samimi bulunan lastik markası oldu. FC Barcelona iş birliği, Lassa’nın küresel marka olma yolculuğunda çok önemli bir kilometre taşı. Türkiye’de güçlü bir takipçi kitlesi bulunan ve çok sevilen FC Barcelona; başarıda sürdürülebilirlik yaklaşımı, gelenekselleşmiş takım değerleri, altyapı kültürü, toplumsal duyarlılığı ve sosyal kampanyalarıyla dünya spor endüstrisine örnek teşkil ediyor. 115 yılı aşkın tarihiyle kentin sembolü haline gelen kulüp, kentin ekonomisinin %1,2’lik kısmını tek başına üretiyor. FC Barcelona ile Lassa iş birliği, her şeyden önce bir vizyon birlikteliği. FC Barcelona’nın ‘saygı’, ‘çaba’, ‘hırs’, ‘takım çalışması’ ve ‘alçak gönüllülük’ ilkeleriyle özetlediği ‘Bir Takımdan Fazlası’ misyonuyla Brisa’nın sürdürülebilirlik vizyonu ve Lassa’nın ‘Sağlamsa Lassa’ marka konumlandırması buluşuyor. Brisa’dan Lassa’ya, Lassa’dan FC Barcelona’ya uzanan bir değerler bütünün bir araya geldiğine inanıyorum.”

Brisa Genel Müdürü Yiğit Gürçay, şu değerlendirmede bulundu:

“Türkiye’de doğan Lassa markamızla bugün 70’e yakın ülkede operasyonlarımızı sürdürüyoruz ve markamızı 5.000’in üzerinde satış noktasında araç sahipleriyle buluşturuyoruz. Bu ülkelerden biri olan İspanya bizim için çok önemli bir pazar. FC Barcelona iş birliğimizi, Lassa’nın tüm dünyadaki araç sürücüleriyle buluşma ve kendini anlatma yolculuğunda çok önemli bir adım olarak görüyoruz. FC Barcelona’nındünyada eriştiği 1 milyar kişiyle markamızı buluşturacak olmaktan dolayı heyecan duyuyoruz.Barcelona’daki Palau Blaugrana’yı her ay ziyaret ederek salon sporlarını izleyen 25 bin izleyicinin markamızla belki de ilk etkileşimini sağlayacak olmayı, uluslararası yolculuğunda güçlenmesi içinson derece değerli buluyoruz. Lassa sıcak, samimi ve kaliteli bir marka. Bu işbirliği, markanın bu kimliğini uluslararası pazarlara taşıyabilmesi ve taraftarlarla da bir gönül birliği kurulması açılarından önemli bir fırsat olacaktır.”

FC Barcelona Kulübü Başkanı Josep Maria Bartomeu anlaşma hakkında şunları söyledi: “ FC Barcelona olarak birden çok spor branşında başarıyı hedefleyen bir kulübüz. Bu hedef doğrultusunda bir süredir, kulübümüz bünyesindeki tüm profesyonel branşlar için global partner arayışındaydık. Takımımızın gücüne güç katacak ve bizleri belirlediğimiz hedeflere yaklaştıracak bir partner bulduğumuz için çok mutluyuz. Kuşkusuz ki Lassa ile olan işbirliği, hem bizlerin hem de profesyonel branşlardaki tüm takımlarımızın hedefe giden yoldaki kararlılığını arttıracak, sadece Türkiye’de değil, tüm dünyadaki varlığımızı güçlendirecektir.”

Lassa işbirliğinin, kulübün dünya genelinde varlığını güçlendirme stratejisi doğrultusunda atılmış önemli bir adım olduğunu dile getiren FC Barcelona Kulübü Başkan Yardımcısı ManelArroyosözlerine şöyle devam etti: “Lassa işbirliği, kulübümüzün globalleşme vizyonunun ve bu yoldaki kararlılığının önemli bir göstergesi. FC Barcelona’nın en fazla sevilen ve takip edilen yabancı spor kulübü statüsünde olduğu Türkiye, bizim için stratejik bir pazar. Bu işbirliği, bizim başka sponsorlara da sahip olduğumuz Türkiye’ye olan bağlılığımızı bir kez daha göstermek ve Türkiye’deki taraftarlarımıza daha da yakınlaşmak için önemli bir fırsat”

Haberin Devamı