Dct şanzıman nedir, ne işe yarar? Dct şanzıman otomatik mi?
DCT şanzımanı, otomotiv için, bir kavrama motorun güç sağlayan krank milini şanzımandan ayırır. Bu sayede sürücü, makinenin potansiyel bir şekilde bağlanmasına neden olmadan bir vitesten diğerine kolaylıkla geçebilir. DCT şanzıman nedir, ne işe yarar sizler için derledik.
Çift debriyajlı şanzımanlar geçtiğimiz son 10 yılda genellikle yarış araçlarında ve çok yüksek performanslı araçlarda kullanılırken günümüzde ise 1.0lt 3 silindirli motora sahip olan pek çok modelde sunulmaya başlandı.
DCT ŞANZIMAN NEDİR?
DCT, otomatik şanzımanlı bir motor tipi olarak bilinir. DCT’nin açılımı ise, Dual Clutch Transmission şeklinde bilinir. DCT’nin asıl görevi ise kızlı kavramalı bir şanzıman sistemidir. Otomatik olan şanzımanlarda ise, sürücünün debriyaj pedalı arasındaki zahmetli işlevleri ve vites değiştirme ortadan kaldırarak konforlu bir sürüş sunar. Ama DCT sisteminde, genellikle sürücülerin kontrolünden uzak bir sürüş hakimiyeti bulunur.
DCT ŞANZIMAN NE İŞE YARAR?
Çift debriyajlı şanzımanda iki farklı debriyaj bulunur. Ama debriyaj pedalı bulunmaz. Geleneksel bir manuel şanzıman sayesinde debriyaj kavraması ise, sürücünün bir debriyaj pedalı kullanması gerekir. DCT sayesinde elektronikler, şanzımanın dahili hidroliğine bazı komutlar vererek debriyaj kavramasını da kontrol eder. İki kavramanın hepsi, iki dahili şanzımandan biri ya da diğeri ile doğrudan bağlantılıdır. Genellikle de, bu şanzımanlardan biri tek sayılı dişlileri içinde barındırırken, diğeri çift sayılı dişlileri kontrol etmeye yarar.
DCT ŞANZIMAN OTOMATİK Mİ?
DCT şanzımanın genel çalışma prensibi, çok gelişmiş çift kavrama sistemine sahip olan bir otomatikleştirilmiş manuel şanzıman olarak bilinir. Aynı zamanda bu şanzıman otomatik moddayken tork konvertörlü olan geleneksel otomatik şanzımanlardan daha çabuk ve pürüzsüz geçişlere sahiptir. Aynı zamanda çok daha az bir yakıt tüketir. Geleneksel otomatik şanzımana ise, büyük bir alternatif olarak görülür. Markalar büyük bir hız ile DCT tipindeki şanzımana geçiş yapar. Seri üretilmiş olan bir araçta ilk defa 2003 yılında Volkswagen tarafından Golf MK R32 modelinde DCT kullanıldı.
DCT'li bir aracı sürerken, seçilen vitese bağlı bir şekilde, dahili şanzımanlardan biri motorla birlikte devreye girer. Araca güç sağlarken bir diğeri de motordan ayrılır. Ama bir sonraki vites kullanımı için önceden seçilmesi gerekir. Vitesler arasında yaşanan geçiş oldukça hızlıdır. Aynı zamanda aktarma organları boyunca da tork akışını kesintiye uğratmadan devam eder.
- Melis Sezen: O dönem kendimi kullandırtma seviyesindeydim
- Ünlü rapçi silahlı saldırıda hayatını kaybetti!
- Battal Gazi'nin ZıpZıp'ıydı! Necdet Kökeş hastaneye kaldırıldı
- Nevra Serezli'den yıllar sonra bir itiraf geldi! 'Oğlumu görmek istemedim, hemşire beni payladı'
- Mina Demirtaş kimdir? Mina Demirtaş kaç yaşında, hangi dizide oynuyor, sevgilisi var mı? Mina Demirtaş'ın boyu kaç, kaç kilo?