Slogan nedir, nasıl yazılır? En iyi slogan örnekleri...
Genelde bir cümle üzerinden ele alınması ile beraber slogan hazırlanır. Bu slogan herhangi bir durumu öne çıkarmak, onu lider yapmak ve insanlar üzerinde güven sağlamak amaçlı kullanılır. Akılda kalıcı olması ve ikna edici olması büyük öneme sahiptir.
SLOGAN NEDİR?
Slogan genel çerçevede çarpıcı ve kısa propaganda sözü şeklinde bilinmektedir. Özellikle bir markanın amacını ve vizyonunu belirleyen bir deyiş olarak ele alınır. Aynı zamanda bir düşünceyi kolay hatırlanır ve akılda kalıcı hale getirir bir yapıdır. Bu sebepten dolayı reklam amaçlı birçok farklı sektör ve firma için kullanılır.
Aynı zamanda siyaset üzerinden de yaygın olarak kullanıldığını söylemek mümkün. Diğer yandan bir düşünce, inanış ve amaç ile ideali ulaşmak için birçok farklı slogan olduğunu söylemek gerekir. Hatta geçmişten günümüze kadar ulaşmış ve kalıcı hale gelmiş pek çok tarihi sloganlar olduğunda ifade etmek mümkün.
SLOGAN NASIL YAZILIR?
Slogan yazarken dikkat edilmesi gereken birçok unsur yer almaktadır. Bu unsurlara dikkat etmek suretiyle doğru şekilde kalıcı ve kısa bir söz ortaya çıkarmak mümkün.
- Öncelikle bir markaya da düşüncenin aynası olması gerekir.
- Aynı şekilde yine marka veya düşüncenin amacını doğrudan yansıtmalıdır.
- Negatif çağrışımlardan kaçınmak ile birlikte yazılmalıdır.
- Mutlaka marka ve düşünce adına pozitifliği yansıtmalıdır.
- Bir ömür boyunca kullanılacağı için slogan önemlidir ve buna uygun şekilde yazılmalıdır.
- Kısa ve öz olması ile birlikte, tek cümleden oluşması etkilidir.
- Düşünce veya markayı etkin bir şekilde vurgulamalıdır.
Bu şekilde gerekli kriterler ele alınmak suretiyle slogan yazılır. Özellikle markalar için günümüzde çok fazla kullanılan bir cümle olduğunu ifade etmek mümkün. Böylece pek çok kişinin akılda kalması ile beraber slogan ürün ve hizmetlerin kullanımını yukarı çeker.
EN İYİ SLOGAN ÖRNEKLERİ
Dünyanın birçok farklı yerinde olduğu gibi Türkiye'de de çok önemli ve en iyi sloganlar bulunmaktadır. Bu örnekler akılda kalıcı olması ile beraber özellikle markaya da düşüncenin hemen kişinin aklına gelmesine imkan verir. Böylece ömür boyu bir kullanım üzerinden marka veya düşüncenin ön planda olmasına olanak sağlanır.
- Hayatın tadı, Coca Cola
- Anne ele değmiş gibi, Hanımeller
- Turkcell'le bağlan hayata, Turkcell
- Bir biskrem Versem, Ülker Biskrem
- Türkiye Vestelleniyor, Vestel
- Çayda kahvaltıda yenir, Acaba nedir nedir? Eti
- Ton ton ton Dardanel Ton, Dardanel Ton
Bu şekilde görüldüğü gibi daha birçok farklı örnek vermek mümkün. Bunlar daha iyi anlaşılabilmesi için Türkiye'den öne çıkan örneklerdir. Elbette akılda kalıcı şekilde dünya çapında da vizyoner sloganlar bulunmaktadır.