10 kişiden 7’si meyve ve sebzenin en tazesinin pazarda olduğunu düşünüyor
Pandeminin ardından giderek yaygınlaşan sağlıklı yaşam trendi, tüketicileri gıda alışverişlerinde taze sebze ve meyveye yönlendiriyor. 2022'de yapılan bir araştırmaya göre her 10 kişiden 7’si en taze meyve ve sebzelerin semt pazarlarında olduğunu düşünürken, yüzde 71’i ise yalnızca hazır gıda ürünlerini değil, semt pazarlarındaki meyve ve sebze alışverişlerini de çevrimiçi uygulamalar aracılığıyla yapabilmek istiyor.
İSTANBUL, (DHA)
Her 10 kişiden 7’si en taze meyve ve sebzelerin semt pazarlarında bulunduğunu düşünürken, yüzde 71 oranında kişi ise yalnızca hazır gıda ürünlerini değil, semt pazarlarındaki meyve ve sebze alışverişlerini de çevrimiçi uygulamalar aracılığıyla yapabilmek istiyor.
Pandeminin ardından giderek yaygınlaşan sağlıklı yaşam trendi, tüketicileri gıda alışverişlerinde taze sebze ve meyveye yönlendiriyor. Pazardan'ın geçtiğimiz günlerde yayınladığı ve İstanbul’da 200 kadın tüketiciyle gerçekleştirdiği 2022 Tutum ve Davranış Araştırması’nda tüketicilerin gıda alışverişlerindeki değişen alışkanlıklarına ve tercih kriterlerine ışık tutuyor.
Farklı yaş, meslek ve eğitim gruplarından kişilerin katıldığı araştırmada tüketicilerin alışverişlerini en çok nerelerden yaptıkları ve çevrimiçi alışveriş kanallarına ilişkin görüşleri de ele alınırken, buradan yola çıkarak meyve ve sebze alışverişlerinde gelecek dönemde benimsenebilecek davranış modellerinin de izi sürülüyor.
SON 3 YILDA SEBZE MEYVE TÜKETİMİNDE ARTIŞ
Araştırmada katılımcılara hangi sıklıkla meyve ve sebze tükettikleri sorulduğunda kişilerin yüzde 54’ü bu soruya her gün cevabını verirken, yüzde 23’ü de haftada 4 ila 5 kez şeklinde yanıtlıyor.
Son 3 yılda meyve ve sebze tüketimini artırdığını belirterek yüzde 18’lik bir paya sahip olan kişiler de bu artışın sağlıklı bir yaşam arzusundan kaynaklandığını söylüyor.
Katılımcıların %40’ı meyve ve sebze alışverişinde fiyat avantajını ikinci planda tuttuğunu öne sürüyor ve alışverişlerinde en önemli kriterin ‘tazelik’ olduğunu aktarıyor. Her 10 kişiden 7’si de en taze meyve ve sebzelerin üreticiden doğrudan tüketiciye ulaştırıldığı semt pazarları olduğunu düşünüyor ve alışverişlerini bu tezgahlardan yapıyor.
TÜKETİCİLERİN ÜÇTE İKİSİ MUTFAK ALIŞVERİŞİNİ ÇEVRİM İÇİ YAPIYOR
Tüketici alışkanlıklarının da incelediği araştırmada tüketicilerin 3’te ikisi alışverişlerini artık çevrimiçi kanallar aracılığıyla gerçekleştiriyor. Alışverişlerin çevrimiçi uygulamalara kaymasının nedenlerinin ilk sırasında ise bu uygulamaların zaman tasarrufu yaratması yer alırken, sıralamayı bu uygulama ya da platformların indirim veya kampanyalar oluşturmaları takip ediyor.
Açıklanan verilere göre tüketicilerin yüzde 71’i de yalnızca hazır gıda ürünleri değil, semt pazarlarındaki meyve ve sebze alışverişlerini de artık çevrimiçi uygulamalar aracılığıyla yapabilmek istiyor.
- Masterchef'te 3. eleme adayı belli oldu! Yarışmada kıran kırana mücadele
- Başak Dizer ve Kıvanç Tatlıtuğ, Toscana pozlarıyla hayran bıraktı
- Fahriye Evcen ve oğulları tekne keyfi yaptı! Pozlarına beğeni yağdı
- Dünyaca ünlü ismin konserinde Zeynep Bastık sürprizi! Türkçe ve Fransızca düet yaptılar
- Dünyanın en zengin 10 insanı (2024)