Bilal Emin TuranLastiklere dikkat!

HABERİ PAYLAŞ

Lastiklere dikkat!

Aracın yere basan parçası lastikler, güvenli sürüş için hayati öneme sahip. İyi lastik seçimi ve düzenli kontrol, olası kazalarda kayıpları önler. Hayatınızı emanet ettiğiniz lastikte en çok neye dikkat etmeli? Üretim tarihi ne kadar önemli? Fiyat mı, kalite mi? İşin uzmanına sorduk...

Kurban Bayramı’na sayılı günler kaldı. Milyonlarca kişi yıllık izin haklarını da ekleyip tatilini uzatacak ve yollarda olacak. Yola çıkmadan önce aracın bakımlarını yaptırmak güvenli ve konforlu yolculuk açısından çok önemli. Araç bakımı kadar bir diğer önemli husus da lastikler. Hayati öneme sahip parçalardan olan lastikleri alırken ve kullanırken nelere dikkat etmeli?

Haberin Devamı

ÖMRÜ 10 YILA ÇIKIYOR

Merak edilen detayları ve tavsiyeleri Continental Türkiye Ticari Operasyonlar Direktörü Egemen Atış’a sorduk. Lastiğin stok artı kullanım ömrünün 10 yıl olduğuna dikkat çeken Atış, “Genelde yeni üretim tarihli lastiği alma yönünde eğilim var. Lastik uygun şartlarda yani güneşten, akü gibi kimyasallardan ve rutubetten uzak saklandıysa ömrü 10 yıl özelliğini kaybetmez. 2-3 yıllık lastikler gönül rahatlığıyla alınabilir” dedi.

KRİTİK EŞİK 3 MİLİMETRE

Araç sahiplerine 2 yılda bir lastik kontrolü yaptırmayı tavsiye eden Egemen Atış, “1.6 milimetre diş derinliği yasal sınır ama biz ‘3 milimetreye (mm) kadar rahatlıkla kullanabilirsiniz’ diyoruz. 3 mm sonrasında lastik artık suda yerle olan temasını yitirmeye başlar. Islak fren kontrolünü kaybeder. Biz Continental olarak 3 mm’yi geçtiği zaman kesinlikle değişim öneriyoruz” diye konuştu.

100 BEYGİRLİK ARAÇTA DAHA UZUN

Lastik ömrünün aracın motor beygir gücüyle (bg) doğrudan ilgili olduğunu ifade eden Atış, “100 bg’lik ve 14-15 inç janta sahip bir otomobilde lastik daha uzun süre dayanır. Buna karşılık 200 bg ve 18-19 inç jantı olan araçlarda lastik ömrü 100 bg’ye göre daha kısa olur” dedi.

HAVA BASINCI HAYATİ

Lastik hava basıncının hayati olduğuna özellikle dikkat çeken Egemen Atış, “Doğru hava basıncı çok önemli. Yüksek hava basıncı yakıt üretimini çok artırır. Düşük hava basıncı ise lastiği çabuk aşındırır, araç iyi fren yapamaz. Yanal tutulması iyi olmaz. Çekişten düşer” diye konuştu.

Haberin Devamı

TÜKETİCİ AZ YOL YAPIYOR

Lastikte kullanılan bütün hammaddenin döviz bazlı olduğunu belirten Atış, “Yerli de olsa ithal de olsa aslında maliyetler hemen hemen aynı. Dövizdeki artışla maliyetlerde ciddi bir artış oldu. Yakıt fiyatlarının da etkisiyle araç sahipleri daha az yol yapıyor, km’ler düştü. Lastik değiştirme süreleri uzadı” dedi.

300-400 LİRALIK FARKA DEĞMEZ

Fiyat artışları nedeniyle lastikte ucuz ithale doğru kayma olduğuna dikkat çeken Atış, “Kaliteli ve bilinen bir markanın ürettiğiyle bu lastikler arasında toplamda 300-400 liralık fark var. Bu farkı en az 3-4 yıl kullanacağınız lastiklerden esirgemeyin. Lastikte çok fazla ekonomi aramayın. Çünkü hayatınızı emanat ediyorsunuz. Almanya’nın en büyük otomobil kurumu ADAC, her sene yaz testi ve kış testi yapar. Bu testi piyasadan rastgele aldığı lastiklerle yapıyor. Bu yüzden ADAC testlerini çok başarılı buluyoruz. Lastik almadan önce bu testler izlenebilir” şeklinde konuştu.

Haberin Devamı

YOL DURUMUNU BİLDİRİYOR

Stratejilerinin ‘sıfır ölüm, sıfır yaralanma ve sıfır kaza’ olduğunu belirten Atış, “En büyük kazalar sürücüden kaynaklı. Otonom sürüş teknolojileri yapıyoruz ve bu hazır. Şimdi lastikte şöyle bir teknoloji geliştirdik; lastik zemini hissediyor. Antenle çevredeki araçlara sinyal gönderiyor. Örneğin; bir yerde buzlanma veya çukur varsa bunu bildiriyor. Bu bilgileri alan araç ve sürücüler daha güvenli yol alıyor” dedi.

44 MİLYAR EURO’LUK DEV

Alman Continental, dünya genelinde toplamda 44 milyar Euro ciro yapan bir şirket. Lastik bunun sadece 11 milyar Euro’luk kısmı. Egemen Atış, “Biz normalde otomotiv şirketiyiz. Bizi farklı kılan bir otomotiv şirketi olmamız. Koltuk tasarımından direksiyon simidine, kauçuk parçalardan, hortumlara kadar otomobilin motor ve kaportası dışında her şeyini yapabilen bir şirketiz. Birçok otomobil markası ürünlerimizi kullanıyor. Bursa’da da bir fabrikamız var” bilgilerini paylaştı.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder