Cumhuriyet'in kurulduğu 1923'ten bu yana Türkiye’de faaliyet gösteren Shell, aralıksız sürdürdüğü yatırımlarla bugün 1100 istasyona, 15 bin çalışana ve yüzde 21.9 pazar payına ulaştı. Shell&Turcas Üst Yöneticisi (CEO) Emre Turanlı, “Türkiye, Shell’in küresel operasyonları içinde stratejik bir öneme sahip. Türkiye’deki yeni fırsatları değerlendirmeye devam ediyoruz” dedi.
Dünya enerji devi Shell, 99 yıldır Türkiye’de faaliyet gösteriyor ve üretim yapıyor. Ürünlerini 65 ülkeye de ihraç eden şirket 15 bin kişiye istihdam sağlarken ekonomiye de önemli katkılar sunuyor. İstasyon sayısını her yıl düzenli olarak artıran ve 1100’ün üzerine çıkaran Shell, akaryakıt sektöründe devreye aldığı örnek uygulamalarla ve sosyal sorumluluk projeleriyle de adından sıkça söz ettiriyor. Akaryakıt sektöründeki gelişmeleri, şirketin Türkiye’ye yönelik yatırım stratejilerini ve istihdama dönük çalışmalarını Shell&Turcas Üst Yöneticisi (CEO) Emre Turanlı’dan dinledik.
PAZAR PAYINI 21.9’A ÇIKARDI
Türkiye’nin, Shell tarafından küresel çapta stratejik önem atfedilen ülkelerden biri olduğunu belirten Emre Turanlı, “Bu doğrultuda yatırımlarımıza, ‘sürdürülebilir büyüme hedefiyle’ kesintisiz devam ediyoruz.
Bu dönemin beraberinde getirdiği finansal etkileri en iyi şekilde yöneterek, sadece akaryakıt ve madeni yağ değil havacılık, denizcilik, kimya, enerji ve doğalgaz olmak üzere bütün iş kollarımızda büyümeyi hedefliyoruz. Geçtiğimiz yılki çalışmalarımızın sonucunu, yüzde 21.9 gibi bir oranla tarihimizdeki en yüksek pazar payına ulaşarak elde ettik” dedi.
SOSYAL GELİŞİME YARDIMCI
Türkiye’nin enerji ihtiyacını sürdürülebilir ve güvenli bir şekilde karşılamaya büyük önem verdiklerini belirten Turanlı, şunları söyledi: “Türkiye’deki portföyümüzü sürekli gözden geçiriyoruz, fırsatları değerlendirmeye devam ediyoruz. Shell olarak sadece ekonomiye değil Türkiye toplumunun sosyal gelişimine de katkı sağlıyoruz.
Yol güvenliği, inovasyon, çevre, kadın istihdamı ve engelsiz yaşam alanındaki sosyal yatırım programlarımızla ülkedeki sosyal gelişime katkıda bulunmak için de pek çok projemizi başarıyla hayata geçirdik. Türkiye’nin enerji alanında güvenilir çözüm ortağı olarak, artan enerji ihtiyacını ve enerji güvenliğini karşılayacak yeni fırsatlar yaratmayı hedefliyoruz.”
İLETİŞİM KAMPANYASININ BAŞARIYA OLAN KATKISI
MARKA ELÇİSİ ENGİN AKYÜREK
Geçen yılki başarıda devreye aldıkları ‘Shell Hep İleride’ iletişim kampanyasının öneminin büyük olduğunu vurgulayan Emre Turanlı, şöyle devam etti: “İçimizden gerçek hikayeler ve kişilerle oluşturduğumuz filmlerimiz, bu heyecanımızı çok güzel biçimde anlatıyor.
Bu noktada, marka elçimiz oyuncu Engin Akyürek’in samimiyeti ve sorumlu duruşuyla bu hikayelerin aktarılmasında önemli bir rol üstlendiğini de söylemeden edemeyeceğim. İçselleştirmiş olduğumuz değerlerden beslenen samimi ve sahici çalışmalarımızın özellikle sosyal alandaki yansımalarını misafirlerimizden, iş ortaklarımızdan, çalışanlarımızdan son derece olumlu geri dönüşler olarak aldık.”
HEP İLERİDE OLANLARIN HİKAYESİ
Geçen yıl başlayan ‘Shell Hep İleride’ marka yaklaşımını bu yıl bir adım daha öteye taşıyarak ve yeni bir iletişim kampanyası ile daha kapsayıcı hale getirdiklerini belirten Shell & Turcas Perakende Satışlar Pazarlama Direktörü Seher Poyrazoğlu Yavuz da “İletişim faaliyetlerimizde ‘Hep İleride’ yaklaşımımızın köklerine iniyoruz.
Yeni dönemde değerlerimizden beslenen çabalarımızı odağa aldık ve tüm iletişim faaliyetlerimizde içimizden, samimi ve gerçek hikayelere yer verdik. Çünkü biliyoruz ki Shell ile yolu kesişen herkesin hikayesi bir diğerine ilham verecek nitelikte ve bu insan odaklı yaklaşım paylaşıldıkça çoğalacak.
Bu doğrultuda marka değerlerimizi başarıyla temsil eden marka elçimiz Engin Akyürek’le yeni bir iletişim kampanyasına imza attık. ‘Shell ile Hep İleride Olanların’ gerçek hikayelerini mercek altına aldık” diye konuştu.
KADIN İSTİHDAMINDA HEDEFİ ŞİMDİDEN AŞTI
Türkiye genelindeki istasyonlarda her gün 1 milyondan fazla kişiyi misafir ettiklerini söyleyen Emre Turanlı, “Yine her gün 500 binden fazla motorlu taşıta, yüzlerce şantiyeye akaryakıt ikmali yapıyoruz. 15 bin çalışanımızla, misafirlerimizin yolculuklarını daha iyi ve keyifli hale getirmek için çalışıyoruz” diye konuştu.
‘Mesleğin kadını erkeği olmaz’ prensibiyle kadın istihdamını artırdıklarını söyleyen Turanlı, “Doğrudan istihdam sağladığımız çalışanlarımızın yüzde 31’ini, yönetim kadromuzun yüzde 50’sini kadınlar oluşturuyor.
‘Shell’de Kadın Enerjisi’nin 4’üncü yılında istasyonlarda 5 bin 300 kadına istihdam sağlayarak 2023 için belirlediğimiz 5 bin kadın istihdamı hedefini şimdiden aştık. Kadın çalışanların olduğu istasyonlardaki müşteri memnuniyeti diğer istasyonlarımıza oranla yüzde 6 arttı” diye konuştu.
YILDA 5 MİLYON SANDVİÇ 8 MİLYON BARDAK KAHVE
Günümüzde istasyonlarda, kaliteli akaryakıt dışında sunulan ürün ve hizmetle fark yaratmanın önemine dikkat çeken Emre Turanlı, açıklamasının devamında şu bilgileri verdi: “9 yıl önce Shell Select marketlerimize yatırım yapmaya başladık. Market sayımız 2019’da 450 iken, 2020 yılında 600’e ulaştı.
Şu anda 69 şehirde 770’in üzerinde özel konseptli Shell Select bulunuyor ve bu istasyonlarımıza giren her iki müşterimizden biri marketimizi de ziyaret ediyor. Marketlerimizde 11 farklı kategoride 2 bine yakın ürünümüz bulunuyor. Özellikle ‘deli2go’ markamızla çıkarttığımız sandviçler misafirlerimiz tarafından beğeniyle tüketiliyor. Yılda yaklaşık 5 milyon adet deli2go sandviç ve 8 milyonun üzerinde bardak kahve satıyoruz. Kahvede bu yıl hedef 10 milyon bardağın üzerine çıkmak.
Soğuk sıkım meyve suları, meyve salatası, granolalı yoğurt, salata, kuruyemiş ve kurutulmuş meyve atıştırmalıkları gibi farklı damak tatlarına hitap eden lezzetleri de menümüze ekledik. deli2go çiğköfte dürüm de misafirlerimiz tarafından en çok tercih edilen yiyeceklerimiz arasında. Marketlerde yöresel tatlardan sokak simidi, tereyağlı kruvasan, gül böreği, rulo börek ve dört çeşit poğaça ile tatlı çörek ve donut da bulunuyor.”
ENGELLERİ AŞAN UYGULAMA
2017 yılında ‘Engelsiz Hizmet Alanları’ ile sektörde ilke imza attıklarını söyleyen Turanlı, “Bugün 800’den fazla istasyonumuzda bulunan Engelsiz Hizmet Alanları’nda bedensel engelli misafirlerimiz, market içindeki alışverişlerinden tuvalete kadar istasyon çalışanlarımızdan refakat yardımı alabiliyorlar veya araçlarından inmeden hizmet alıp ödeme yapabiliyorlar” dedi.
AKILLI TUVALETLERDE MAKSİMUM TASARRUF
Market içinde tuvaleti Türkiye’de ilk kendilerinin hayata geçirdiğini ifade eden Emre Turanlı, “İstasyonlarımızda uygulamaya başladığımız yeni tuvalet konseptimizle bu alanda yine standartları değiştiren bir uygulamaya geçiyoruz.
Sadece temiz tutmak veya dokunmatik uygulamalar değil suyu, elektriği tasarruflu kullanmayı bilen akıllı tuvaletler kuruyoruz. Bugün 357 istasyonumuzda hizmet veren akıllı tuvaletlerin sayısını 2022 sonuna kadar 500 istasyona ulaştırmayı hedefliyoruz” diye konuştu.