Dünyanın birçok ülkesinde otoyollarda hız sınırı 120 kilometre dolayında. Şehir içinde ise ülkeden ülkeye değişmekle birlikte oldukça katı kurallar söz konusu. Doğrudan insanların can güvenliğini ilgilendiriyor olması nedeniyle çok sıkı denetleniyor ve katı kurallara tabi bulunuyor. Yaya geçitlerinde durmamanın, kırmızı ışığı ihlal etmenin, hız sınırlarını aşmanın cezası çok ağır. Trafik suçlarının tekrarı, ehliyetin bir süreliğine veya tamamen kaybedilmesine neden olabiliyor.
TÜRKİYE’DE DURUM NE?
Türkiye’de ise cezalar her yıl belli oranlarda artırılıyor olmasına karşın yeterli yaptırım gücüne sahip değil. Ancak vatandaşlar radarlar ve hız kameralarının ‘yanlış ölçümlerle’ ceza kesmesinden şikayetçi. Bununla birlikte ülkemizde yapılan son düzenleme ile otoyollardaki hız sınırının 120 kilometreden 140 kilometreye yükseltilmesi ve idari para cezasının 154 kilometre olarak belirlenmesi, sürüş güvenliği konusunda eğitimsiz, bilinçsiz ve duyarsız kitlenin büyük tehlikeler yaratmasına neden olacak.
‘KURTARMA MODU’ OLACAK
Dünyanın saygın otomobil üreticilerinden Volvo ve Renault bir süre önce yeni modellerinde hız sınırının 180 kilometre olacağını ilan etmişlerdi. Bu araçlar, teknolojik açıdan çok daha yüksek hıza ulaşabilecek olmalarına karşın üreticiler can güvenliği nedeniyle hızı sınırlamayı uygun görüyor. Renault ayrıca yakın gelecekte bütün modellerine ‘kurtarma modu’ yerleştireceğini bu sayede olası kaza anında arama kurtarma faaliyetlerinin daha etkin yapılacağını duyurdu.
ARAÇ SATIŞLARINDA BAHAR CANLILIĞI
İlan sitesi sahibinden.com’un verilerinden hazırlanan sahibindex mart vasıta raporuna göre, ayın en çok ilan verilen kategorisi otomobil oldu. Otomobili; minivan ve panelvan, arazi/SUV ve pick-up, ticari araçlar ve motosiklet takip etti. Satılan otomobil sayısı, önceki ay olduğu gibi artmaya devam ederken, satışa sunulan araç sayısı da fazlalaştı. Yine rapora göre mart ayında yaşı genç otomobillere olan talep arttı. Satılan tüm otomobiller arasından 0-3 yaş aralığındaki araçların payında artış gözlemlendi. Marka ve model sıralamasında birinciliği Renault Clio aldı. Sıralama; Volkswagen Passat Renault Megane, Opel-Astra ile devam etti. Ford Focus ise beşinci sıradan listeye girdi. En çok ilanı verilen arazi/SUV ve pick-up markası değişmedi ve yine Nissan oldu.
İKONİK TASARIM DEĞERİNİ UÇURDU
Avrupa’nın en büyük scooter, motosiklet üreticisi ve sektörün dünyadaki öncülerinden biri olan Piaggio Group (PIA.MI), Vespa’nın marka değerini belirleyen raporun detaylarını paylaştı. Rakamlar, 2021’de Vespa’nın marka değerinin toplam 906 milyon Euro olduğunu gösteriyor. Piaggio Direktörü Michele Colaninno, “Vespa bir ulaşım markasından çok daha fazlası. Sanatı, tasarımı, teknolojiyi ve eğlenceyi simgeliyor. Benzersiz oluşu onu premium olması dışında moda ve yaşam tarzı markalarına ait en beğenilen ve aranan markalardan biri haline getiriyor. Onu salt ulaşım aracı olmasının ötesinde görüp diğer küresel markalarla karşılaştırmaya başlamalıyız. Bu nedenle Vespa markasının finansal değerini belirlemesini ve analiz etmesini istedik” diye konuştu.
TÜRK ŞİRKETİNDEN BÜYÜK SATIN ALMA
Sabancı Holding iştiraklerinden Kordsa, global gücünü ve geniş satış ağını yurtdışı yatırımlarıyla pekiştiriyor. Kordsa, kompozit teknolojileri iş kolunda 2016 yılında devreye aldığı Türkiye’de örnek sanayi-üniversite işbirliği modeli olan Kompozit Teknolojileri Mükemmeliyet Merkezi yatırımının ardından, 2018-2019 yıllarında, ABD pazarında satın almalar gerçekleştirdi. Kordsa, şimdi ise Türkiye’deki ve ABD’de yapılan yatırımları takiben Avrupa’da süper lüks otomotiv sektörü ve motor sporlarına karbon fiber dokuma ve prepreg sağlayan İtalyan Microtex Composites şirketinin çoğunluk hisselerini satın alıyor. Kordsa Üst Yöneticisi (CEO) İbrahim Özgür Yıldırım, bu yatırımla süper lüks otomotiv ve motor sporları segmentlerinde ürün portföylerinin genişleyeceğini ifade etti.