Hakan ÇelikTürk sanayisi için çok önemli bir adım

HABERİ PAYLAŞ

Türk sanayisi için çok önemli bir adım

Türkiye’nin üretim gücü, ihracat kapasitesi ve lojistik anlamda önemli bir ülke olarak konumlanması adına stratejik bir gelişme yaşanıyor. Konu otomobil sektörüyle ilgili. Geçtiğimiz günlerin sevindirici ve çok konuşulan haberi Çinli dev şirket BYD’nin yeni yatırım için Türkiye’yi seçmesiydi. Bu kez olumlu gelişme Fransa- Türkiye ortaklığından geldi. Neredeyse 55 yıldır bir başarı hikâyesi olarak Türkiye’de üretim yapan bu ikili şimdi dev bir adım daha atıyor. Fransa merkezli küresel otomobil üreticisi ve Türkiye’nin en saygın kurumlarından OYAK, 1969 yılında başlattıkları birlikteliklerini yeni bir hamleyle taçlandırıyor.

Haberin Devamı

Tamamen yenilenen ve modern bir kimlikle karşımıza çıkan yeni Duster, Renault etiketiyle Türkiye’de, Bursa’da üretilecek. Yeni modellerin Türkiye’ye gelmesi için büyük gayret gösteren MAİS Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş Bursa’daki bantlardan inen Duster’ın Türkiye yollarına çıktığını ve kendi segmentinin satış şampiyonu araçlardan biri olacağının altını çizdi. Berk Çağdaş’ın söylediği gibi geçmişte de zaten çok beğenilen bir araç olan Duster yerli üretim olmanın avantajıyla önümüzdeki dönemde üstünlüğünü koruyacak gibi görünüyor. Hiç kuşku yok ki bu yatırımın Türkiye’ye getirilmesinde Oyak Holding’in başarılı ve istikrarlı yönetim grafiğinin etkisi büyük. Oyak İcra Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem, Fransız tarafıyla yürütülen görüşmelerde Türkiye’nin önemli bir otomobil üssü kimliğinin korunmasını sağlamıştı.

KALPLERDE YER EDİNDİ

Oyak Renault Otomobil Fabrikaları Oyak Holding ve Renault Group ortaklığıyla 1971 yılında üretime başladı. Geçmişten günümüze kadar üretilen Renault 12’den Renault 9’a ve son dönemde Megane’a kadar olan modeller Türk halkının gönlünde farklı bir yer edindi. Renault 12, Yeşilçam filmlerinde jönlerin tercih ettiği, bazı filmlerde ise polislerin vazgeçilmez aracı olmuştu. Yarım yüzyıllık tarihte bu başarılara imza atan Oyak Renault Bursa’da yaklaşık 600 bin metrekarelik bir alana kurulu. Bu fabrika şimdiye dek 7 milyondan fazla otomobil üretti.

Haberin Devamı

Türk sanayisi için çok önemli bir adım

Renault Clio ve Clio E-Tech Full Hybrid modellerini üreten Oyak Renault, yıllık 390 bin araç üretim kapasitesiyle üretim ve performans açısından Renault Group’un en verimli fabrikalarından biri. Ayrıca üretiminin yaklaşık yüzde 80’ini ihraç ediyor. Kuruluşundan bu yana Oyak Renault, Türkiye’nin uluslararası rekabet gücüne önemli katkılarda bulundu. Yaklaşık 6 bin çalışanı ile Türkiye’nin otomobil ihracatının üçte birini karşılıyor. Renault Grubu CEO’su Luca de Meo yaptığımız sohbette Bursa Oyak fabrikasının kendileri için müstesna bir yere sahip olduğunu söylemişti. Kompakt sınıfta bir arazi aracı olan Duster, Renault ve OYAK ortaklığının yapacağı 400 milyon euroluk yatırımın çok önemli halkasını oluşturuyor.

4X4, E-Tech Full Hybrid ve Eco-G motor seçeneklere sahip olan Duster teknik donanım özellikleriyle Türkiye’de üretilen en önemli modellerden biri olacak. Renault Duster, markanın 2027 yılına kadar Türkiye satışlarının üçte birini elektrikli ve elektrik destekli modellerle oluşturma hedefine aktif katkı sağlayacak. 145 hp güç üreten E-Tech tam hibrit motor seçeneğiyle ortalama 5 litre/100 km yakıt tüketiyor. Hem günlük şehir içi sürüşe hem de uzun mesafeli yolculuklara uygun kompakt bir imkân sunan 4,34 metrelik uzunluğa, 520 litreye varan bagaj hacmine sahip.

Haberin Devamı
Sıradaki haber yükleniyor...
holder