Peugeot Dünya CEO’su Linda Jackson, Türkiye’yi daha fazla uluslararası alana açmak istediklerini, müşteri deneyiminde bir ilk olacak projeyi Türkiye için çalıştıklarını söyledi.
140’tan fazla ülkede Peugeot markasından sorumlu Dünya Üst Yöneticisi (CEO) Linda Jackson ile İstanbul’da bir araya geldik. İngiliz vatandaşı Jackson, Stellantis Grubu bünyesindeki Fransa kökenli güçlü küresel markayı daha da önemli bir oyuncu yapabilmek için kolları sıvamış bir yönetici. Türkiye’nin hem hedeflerine hem de mevcut çalışmalarına güven ve desteğini göstermek için İstanbul’a geldiğini söyleyerek sözlerine başladı. Elektrikli araç stratejilerinden ve yeni model 408’den bahsetti.
200 YILLIK GEÇMİŞİ VAR
Stellantis Grubu içinde halen 14 marka bulunuyor. Peugeot, köklü geçmişi, teknolojik birikimi ve cesur tasarımlarıyla bu grubun lokomotiflerinden biri durumunda. Avrupa’daki toplam Stellantis markalarının hacimlerinin 3’te 1’ini, dünya hacminin ise 5’te 1’ini Peugeot markası gerçekleştiriyor. Peugeot markası son dönemdeki konumunu tarif etmek için ‘allure’ yani ‘göz alıcı’ kavramını kullanıyor. 200 yıllık geçmişi bulunan marka bu kavrama duygu ve kaliteyle bütünleşen mükemmeliyeti de ekleyerek yoluna devam etmeyi hedefliyor.
YÜZDE 29’U TÜRKİYE’DEN
Peugeot, elektrikli araçlara geçiş yolculuğuna 2019’da, E-208 ile başladı. 2021 itibarıyla artık modellerin yüzde 70’inin bir elektrikli versiyonu ya da plug in hibrid versiyonu mevcut.
Önümüzdeki sene 2023’te genişletilmiş bir elektrikli araçlar yelpazesiyle marka yoluna devam edecek. Avrupa’da ürün gamında yeni E-208’in elektrikli versiyonun yanına, 2008 ve 5008’in de plug in hibrid versiyonlarıyla yeni E-308 yer alacak. Uzun süre yerel bir Avrupa markası gibi konumlanan Peugeot uluslararasılaşma vizyonunda Türkiye’nin içinde yer aldığı coğrafyayı çok önemsiyor. Stellantis satış hacminin yüzde 29’u tam olarak Türkiye’den geliyor.
Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu
57 BİN ADETLİK HEDEF
Ekim ayında E-2008’in Türkiye lansmanı yapılacak. Türkiye’de gerekli müşteri deneyimini oluşturmak, bunun birikimini sağlamak istiyoruz. Önümüzdeki sene de E-308 gelecek. 2023’ün ilk yarısı itibariyle bütün araçlarda elektrikliye geçiş görülecek. Peugeot’nun Türkiye’deki pazar payı yüzde 4 dolayında. Orta vadede hedef yüzde 8’e çıkmak. Gelecek yıl Peugeot Türkiye’de 57 bin adetlik araç satışı gerçekleştirmeyi planlıyor.
TEDARİK SORUNU 2023’TE BİTECEK
Linda Jackson, bazı ülkelerdeki petrol nedeniyle oluşan grevleri görünce ‘iyi ki elektrikli otomobil kullanıyorum’ diye düşünmüş. Peugeot CEO’su, küresel tedarik zincirindeki zorlukların önemli oranda 2023’te bitmesini beklediklerini söyledi.
Linda Jackson, yerli otomobil Togg’un elektrikli araç işine girmesinin elektrikli model ekosisteminin gelişmesi bakımından kendileri açısından da olumlu olduğunu dile getirdi.
NASIL BİR PROJE?
Linda Jackson, “Türk insanları çok açık ve girişimci insanlar. Bu nedenle bazı atılımların test edilmesi anlamında biz Türkiye’yi pilot ülke olarak kullanmak istiyoruz. Hangileri olduğunun detayına girmeyeceğim ama bu anlamda da pilot ülke olarak kullanacağımızı söyleyebilirim” dedi ve şu ayrıntıyı verdi: “Daha önceden hiç Peugeot’da var olmayan, yepyeni bir uygulamayı alıp, getirip Türkiye’de denemekten bahsediyorum. Diyelim ki web sitemizde canlı sohbet özelliği olacak. Müşterilerle bayiler arasında böyle bir chat özelliği. Tamamen etkileşimli bir şekilde görüşebilsinler. Yepyeni bir pazar deneyimi sağlayacağız. Başka bir örnek vereyim; web sitemiz tamamen metaverse tarafından yönetilecek olsun ve bunu test edeceğimiz yer Türkiye olsun diye karar verebiliriz.”
Stellantis Türkiye Ülke Başkanı Olivier Cornuaille yaptığı açıklamada yeni görevleri kapsamında hem Alpagut Girgin’e hem de Emre Özocak’a başarı dileklerini sundu.
TÜRK YÖNETİCİLERİN BAŞARISI
Otomotiv ve mobilite dünyasının en büyük grupları arasında yer alan Stellantis’in global yapılanmasında Türk yöneticilerin sayısı hızla artmaya devam ediyor. İyi eğitimli, çalışkan ve esnek Türk yöneticiler, zorlu pazarların dinamiklerine hakimiyetleriyle uluslararası iş dünyasında da yükseliyor.
Berk Mumcu ve İbrahim Anaç’ın ardından şimdi de Alman Opel markası bünyesinde üst düzey bir atama gerçekleşti. Stellantis’in toplamda 6 bölgesinden biri olan Ortadoğu ve Afrika Bölgesi’nin (MEA) üst düzey yönetimine yine bir Türk yönetici transferi gerçekleşti.
Stellantis’in Markalar Planlama ve Performans Ortadoğu ve Afrika Bölge Başkan Yardımcısı görevine, Opel Türkiye Genel Müdürü Alpagut Girgin getirildi. Bu kapsamda 2019 yılından bu yana Opel Türkiye Genel Müdürü görevini sürdüren Alpagut Girgin, ekim ayından itibaren Ortadoğu ve Afrika Bölgesi’ndeki 56 farklı ülkede Stellantis’in 14 markasının stratejik planlaması ve performans yönetiminden sorumlu olarak yeni görevine başladı. Girgin, Opel Türkiye Genel Müdürlük görevini ise de Emre Özocak’a devretti.