Murat GülderenAnadolu’daki KOBİ’ler dijitalleşerek büyüyor

HABERİ PAYLAŞ

Anadolu’daki KOBİ’ler dijitalleşerek büyüyor

İşletmelere A’dan Z’ye dijital dönüşüm çözümleri sunan Vodafone Business ve Türk İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) işbirliğiyle hayata geçirilen ‘Teknolojiyle Güçlü KOBİ’ etkinliği, Adana’da gerçekleştirildi. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Özlem Kestioğlu, Anadolu’da faaliyet gösteren her ölçekteki işletmenin dijitalleşme çağına hızlı bir şekilde geçmelerini desteklediklerine dikkat çekerek, “Şirketlerin daha akıllı ve daha hızlı olmalarına katkı sunmaya devam edeceğiz” dedi.

Haberin Devamı

Anadolu’daki KOBİ’ler dijitalleşerek büyüyor

YETKİNLİK ANALİZİ

Şu ana kadar Türkiye’de 16 ilin dijitalleşmesini ölçtüklerini ifade eden Özlem Kestioğlu, “Eğitim, sağlık, perakende, bilişim, inşaat, lojistik, tarım, restoran-kafe, turizm, finans sektörlerinde bugün Dijital Yetkinlik Analizleri yapabiliyoruz. İşletmelerin skorlarına ve tavsiye raporuna baktığımızda da öncelikli gelişmemiz gereken alanların altyapı, siber güvenlik ve veri yönetimi olduğunu gördük. Özellikle bu üç alanda ortalama skorlamaların altında kalan KOBİ ve işletmelere sunduğumuz çözümlerle şirketlerin rekabetten geri kalmamalarına vesile oluyoruz” diye konuştu.

REKABETİN ANAHTARI

Kestioğlu, koçluk oturumlarında işletmelerin dijital dönüşüm konusunda birebir danışmanlık aldığını da belirtti. Kestioğlu, şöyle devam etti: “Diğer şirketlerle etkileşim kurabilme fırsatı da yakaladılar. Ayrıca yaptığımız Dijital Yetkinlik Analizi’ni geçen yıl işletmelere sunduk ve bugün 455 işletmeye ulaştık.” Çukurova Sanayi ve İş Dünyası Federasyonu Başkanı Berman Mantı da gelişen ve değişen dünya düzeninde geleneksel yöntemlerle gelişmiş ülkelere karşı rekabet etmenin zorluğunu aşmanın ve hedefe ulaşılmasının altında yatan gerçeğin dijitalleşme olduğunu kaydetti.

MARKALAŞMIŞ İHRACAT

TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Sönmez ise, “Bugün dünya ekonomisinden aldığımız yüzde 1’lik payı artırmak, yüksek teknoloji ihracatımızı yüzde 3’ün üzerine çıkarmak için en büyük kozumuz dijital dönüşüm ve inovasyon odaklı üretimdir. Bunun yolu ise ileri teknoloji kullanımı, yüksek katma değerli üretim ve markalaşmış ihracattan geçiyor. Bu dönüşüm de yalnızca büyük ölçekli şirketlerin değil, KOBİ’lerin de kapsayıcı şekilde dijitalleşmesiyle mümkün” diye konuştu.

Haberin Devamı
Sıradaki haber yükleniyor...
holder