Düşük maliyet, dünyanın her yerine kolay erişim, hızlı teslimat ve daha çok katma değer gibi pek çok fırsat sunan e-ihracat, KOBİ’lerin sürdürülebilir başarıyı yakalaması için büyük rol oynuyor. Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, henüz bu alana girmemiş ya da girmiş fakat beklenen performansı yakalayamamış olanlara 5 maddede yapılması gerekenleri özetledi.
Türkiye’de e-ihracat yapan küçük ve orta ölçekli işletmelerin (KOBİ) sayısı her geçen gün artsa da henüz online ticaret ve e-ihracat ile tanışmamış yüzbinlerce işletme bulunuyor. Uzmanlara göre bunun en büyük nedenleri sürecin nasıl işlediği ile ilgili bilgi eksikliği ve risk algısı. Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, uluslararası pazarlara uyum sağlamak için sürekli olarak değişen trendleri ve müşteri ihtiyaçlarını gözlemlemek gerektiğini belirterek, 5 kritik süreci şöyle anlattı:
WEB SİTESİ ŞART
İlk şart elbette web sitesi. Platformunuz, hedef pazarlarınızın dillerini ve para birimlerini desteklemeli. Site aynı zamanda her an kullanıcı deneyimini ön planda tutmalı. Burada videolarla zenginleştirilmiş içeriklere odaklanılmalı. Ayrıca sosyal medya platformlarıyla entegre olmalı ve ürünler, arama motorlarında üst sıralarda yer almaya uygun hazırlanmalı.
İÇERİK PAZARLAMASI
Dijital pazarlamanın en önemli unsurlarından biri, ürün ve hizmetlerle ilgili çeşitli blog içerikleri ve makaleler oluşturmaktır. Bu içerikler, kullanıcılara ürünlerin ve hizmetlerin nasıl kullanılacağı, ne işe yaradığı gibi detaylarla sunularak bilinçlendirme ve ilgi oluşturma amacını taşır.
GÖRÜNÜR OLMAK
Sürdürülebilir başarı için ayrıca arama motorlarında görünür olmak gerek. Bunun için SEO stratejileri uygulanmalı. Sitenizin, Google ve diğer arama motorlarının kriterlerine uygun olarak tasarlanmış olması önemli. Hızlı açılan sayfalar, küçük boyutlu ancak yüksek kaliteli görseller ve kullanıcı dostu bir tasarım, web sitenizin temel taşlarıdır. Ayrıca sunulan ürün için hedef anahtar kelimeler çok iyi seçilmeli.
REKLAM STRATEJİSİ
Özellikle Google, Meta ve TikTok reklamları, hedef pazarlar için son derece etkilidir. Ancak, Orta Doğu pazarını hedeflemek istiyorsanız, SnapChat gibi bölgede yaygın olarak kullanılan platformları da göz önünde bulundurmalısınız. Mecra ve reklam planlaması, ürününüzün ve hedef kitlenizin özelliklerine bağlı olarak yapılmalıdır.
DATAYA 5 ODAKLANIN
Kullanıcıların web sitenizde geçirdikleri süre, ziyaret ettikleri sayfalar, sepete ekledikleri ürünler, ödeme sayfasına ulaşıp ulaşmadıkları ve ortalama sepet tutarı gibi bilgileri doğru bir şekilde analiz etmeniz gerekiyor. Buradaki davranışları gözlemlemek, reklam stratejinizi daha etkili bir şekilde uyarlamanızı sağlar. Bu sayede kullanıcıların ihtiyaçlarına ve davranışlarına daha iyi cevap verebilirsiniz.
GENÇLERE ÖZEL ÜCRETSİZ AKADEMİ
Google Türkiye, Girişimcilik Vakfı ve T3 Girişim Merkezi işbirliğinde hayata geçirilen ücretsiz ‘Oyun ve Uygulama Akademisi’, üçüncü dönemine 1 Aralık 2023’te başlıyor. 18-29 yaş arası üniversiteli veya mezun gençlere 450 saatin üzerinde eğitim ve kariyer hızlandırma fırsatları sunan akademiye başvurular oyunveuygulamaakademisi.com/ adresinden gerçekleşiyor. Son başvuru tarihi ise 15 Ekim. Akademiye seçilecek 2 bin bursiyerin yüzde 50’si kadın adaylardan oluşacak.
SERTİFİKA PROGRAMLARI
Toplamda 4 bin 500 bursiyere ulaşan akademide, şu ana kadar 590’dan fazla oyun ve uygulama geliştirildi. Akademi yeni döneminde de çevrimiçi olarak gençlere ilham, bilgi ve geniş bir topluluğa katılma imkanı sunacak. Bursiyerler, alanlarında uzman eğitmen kadrosu ile Flutter, Unity ve Oyun Sanatı (Game Art) gibi oyun ve uygulama geliştirme eğitimlerine ücretsiz erişim imkanının yanı sıra Coursera’da yer alan tamamen Türkçe Google Proje Yönetimi Sertifika Programı’na tam burslu dahil olabilecek.
GELECEĞİN MUCİTLERİNİ YETİŞTİREN PROGRAM
Milli Eğitim Bakanlığı İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü, İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ve Uyumsoft Bilgi Sistemleri arasında, öğrenci yetiştirme programı oluşturmak ve yürütmek için işbirliği protokolü imzalandı. Proje kapsamında, geleceğin teknolojik zekaya sahip gençlerinin yetiştirilmesi hedefleniyor. Gençler, robotik kodlamadan elektrikli araç yapımına kadar birçok konuda akademisyenlerden ve iş dünyasından eğitimler alacak.
İMZA İŞLEMLERİ 10 SANİYEYE DÜŞTÜ
Anlaşmaların, sözleşmelerin veya herhangi bir imza gerektiren dokümanların mekandan bağımsız olarak onay süreçlerini sağlayan online imzalama platformu Paperzero, KOBİ’lere de hizmet vermeye başladı. Elektronik sistem sayesinde imza atan kişilerin aynı, imzalanacak belgelerin gideceği şirket veya kurumlar farklı olsa bile süreç tek işlemde ve ortalama 10 saniyede bitiyor. Örneğin, 4 farklı bankaya gidecek talimat tek imzalama süreci ile gerçekleşebiliyor. Bu da zamanın verimli kullanılmasını ve işlemlerin hızlı olmasını sağlıyor.