Murat GülderenEtkili kampanyanın 6 kritik anahtarı

HABERİ PAYLAŞ

Etkili kampanyanın 6 kritik anahtarı

Harika bir kampanyaya başlayıp onu tüketiciye iyi anlatamazsanız boşa kürek çekmiş olursunuz. Hem emeklerinizin heba olmaması hem de vatandaşın bundan faydalanması için küçük ama etkili taktikler hazırladık.

Kasım ayı yeni yıl öncesi depolardaki stokların eritilmesi gereken bir dönem olduğu için tüm dünyada büyük indirimlere sahne oluyor. Elektronikten giyime, kozmetikten mobilyaya kadar hemen her kalemde yüzde 50’lere varan indirimler sayesinde hem tüketici ertelediği ürünleri alma konusunda rahat bir nefes alıyor hem de ekonomiye canlılık geliyor. Ancak kampanya dönemlerinde ne kadar iyi indirimler sunsanız da bunları tüketiciye iyi ifade edemezseniz satışları artıramaz ve hedefleri tutturamazsınız. İşte size kritik ipuçları…

Haberin Devamı

AÇIK VE BASİT İFADE: Kampanyanın içeriğini herkesin anlayacağı bir dilde kısaca ifade edin. Temel mesajınız neyse onu vurgulayın. Özellikle rekabetçi bir pazarda, neden tüketicilerin sizin kampanyanızı tercih etmeleri gerektiğini anlatın. Renkli ve mümkünse videolu içeriklerle ürününüzün özelliklerine dikkat çekin.

SÜREYİ İYİ AYARLAYIN: En çok tercih edilen promosyon kampanyalarının 1 ila 3 günlük açıldığı görülüyor. Bu kısa kampanyalar yüzde 95 oranında dönüşüm oranını artırmayı başarsa da 10 ila 14 günlük kampanyaların yüzde 280’e kadar dönüşümü artırdığı görülüyor. Kampanya süresi 15 ila 21 güne çıktığında ise ortalama elde edilen değer düşmeye başlıyor.

ALDIKÇA KAZAN SİSTEMİ: Ortalama sipariş tutarını göz önünde bulundurun. Çünkü fiyatlarda indirime gidildiğinde kârlılık sorunları tüm işletmeleri düşündürüyor. Bunu aşmak için en fazla harcama yapabileceğini düşündüğünüz hedef kitleye verinin gücü ve derin öğrenme gibi teknolojilerle gidip, alışveriş yaptıkça indirim oranını artırmak gibi taktiklerle ilerleyin.

HIZLI GERİ DÖNÜŞ: Müşteri memnuniyeti ve iletişim kalitesi, online alışveriş deneyimlerinin önemli bir parçasıdır. Araştırmalara göre hızlı cevap üç iadeden birini engelliyor. Hızlı yanıtların yanı sıra, kişiselleştirilmiş, özenli ve etkili bir müşteri hizmetleri yaklaşımı, müşterilerin sadakatini artırır. Halihazırda bazı önemli platformlar, panellerinde iptal ve iade sürecinde müşterilerle konuşabilme imkanı getirdi.

Haberin Devamı

PAZARYERİ SEÇİMİ: Özellikle KOBİ’ler, genelde kısıtlı sermayeye sahip oldukları için hangi pazaryerlerinde olması gerektiğini çok iyi seçmeli. Bu noktada kendi kategorilerinde bulunan ürünlerin yoğunlukla satışının ayrıştığı pazaryerlerini tercih etmeleri en doğrusu olacaktır. Bu pazaryerleri ülkenin en büyük pazaryerleri olabileceği gibi o ürün grubuna özel olarak hazırlanmış dikey pazaryerleri de olabilir.

İLGİLİ SEKTÖRLERLE İŞBİRLİĞİ: Kendi işinizle ortak noktaları olan başka işletmelerle işbirlikleri yaparak, daha geniş kitlelere ulaşabilir, böylelikle erişimi artırabilirsiniz. Örneğin, bir spor giyim markası, bir spor salonu veya bir sağlıklı beslenme markası ile işbirliği yapabilir. İşbirliği yaptığınız işletmelerle birlikte, ortak içerikler de üretebilir, sektörünüzde fark yaratabilirsiniz.

İKİ ÇALIŞANI OLANA 668 BİN TL HİBE

Haberin Devamı

İnsan kaynakları platformu Kolay İK, Milli Eğitim Bakanlığı’nın başlattığı ‘Çıraklık Eğitim Programı’ için işletmelere ücretsiz danışmanlık hizmeti vermeye başladı. Kolay İK CEO’su Çağlar Yalı, dört yıl sürecek program kapsamında iki çalışanı olan bir şirketin 668 bin TL, 50 çalışanı olan bir şirketin ise 16.7 milyon TL hibe alabileceğini söyledi. Yalı, “Özellikle şirketin kadrosunda bordro ve teşvik alanında uzman biri yoksa hangi kişilerin bu kapsama girdiğinin tespiti zor” dedi.

18-22 YAŞINDAKİLER BAŞVURABİLİYOR

Neprotech işbirliğiyle danışmanlık hizmeti sunduğunu kaydeden Yalı, “Potansiyel hibe tutarı, dokümantasyon ve kayıt işlemleri, uzman bir ekip tarafından tamamen takip ediliyor. Evraklar mevzuata göre hazırlanıyor, uygulama süreçlerini yönetiyoruz. Programın tamamından veya bir bölümünden nasıl yararlanabileceklerini en ince ayrıntısına kadar paylaşıyoruz” diye konuştu. Çıraklık Eğitim Programı’na, ‘18 - 22 yaş aralığında ve eğitim durumu ortaokul mezunu, lise terk veya açık lise öğrencisi’ çalışanları olan şirketler, herhangi bir kayıt üst limiti bulunmaksızın başvurabiliyor.

Etkili kampanyanın 6 kritik anahtarı

FİNANSAL İŞLEMLER TEK PLATFORMDA

Bulut tabanlı yeni nesil ön muhasebe platformu KolayBi’ tüm finansal süreçlere çözüm üretecek özel bir altyapı geliştirdi. Platform, mevcut ürünün hangi depo ve stokta yer aldığını tek ekrandan kontrol etme imkanı sunan ‘Depo Modülü’, mali müşavirlere mükelleflerinin iş süreçlerini takip edip GİB, SGK ve beyanname işlemleriyle ilgili tüm süreçleri yönetebilmeyi sağlayan ‘KolayBi’Link’ ve kolay e-fatura kesme uygulaması ‘KolayBi’Jet’ ile hizmet gamını büyüttükleri açıkladı.

GİRİŞİMCİYE 2 YILDA 1.6 MİLYAR DOLAR

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Türkiye’de şu anda 101 teknoparkta 9 bin 700 firmanın inovasyon yaptığını açıkladı. Kacır, “Geçtiğimiz 10 yılda ortalama 120 milyon dolar olan Türk girişimlere yıllık yatırım, son 2 yılda 1.6 milyar dolara ulaştı” dedi. Kacır, ekosistemin en güçlü yanının, ortalama yaşı 33 olan insan gücü olduğuna vurgu yaparak, “İngiltere veya Fransa’dan 8 yaş, Almanya’dan 15 yaş genciz. Gençlerimize yapabileceğimiz en önemli şey onların dijital beceriler kazanmalarına yardımcı olmaktır. Bunun için dünyanın en büyük havacılık ve teknoloji festivalini düzenliyoruz” diye konuştu.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder