Hem Japonya hem de dünyanın başarılı giyim şirketleri arasında bulunan ve 2018 yılından bu yana Roger Federer’in elçisi olduğu marka, güzel bir işbirliğinde. Emekliliğini keyifle geçiren tenis efsanesi Federer ve JW Anderson, Japon perakendeci için resmi olarak bir araya geldi. Kapsül koleksiyon Federer’in spor geçmişini JW Anderson’ın modern tasarım kodlarıyla birleştirecek. Koleksiyon, tişört, kazak, şort, parka ve çanta içeren dokuz parçadan oluşacak. Federer, işbirliği için her zaman çok yönlü bir koleksiyona sahip olmak istediğini ifade etti. 28 Ağustos’tan itibaren koleksiyon satışa sunulacak.
Tanışmaya hazır olun
Inditex Grup yeni markasını Türkiye’ye getiriyor. Tüm aileye yönelik hazırladığı koleksiyonlarıyla alışveriş severleri buluşturacak olan marka, müşterilerinin tüm ihtiyaçlarını karşılamayı hedefliyor. Giysi bölümlerine ek olarak ayakkabı, aksesuarlar ve güzellik ürünü bölümleri de koleksiyonlarda yerini alacak. Marka, sonbaharda hem online mağazasını hem de ilk fiziksel konsept mağazasını açacak.
Paris’te bulunan Fondation Azzedine Alaia, 11 Eylül - 11 Şubat 2024 tarihleri arasında etkileyici bir sergiye ev sahipliği yapacak. Tunuslu tasarımcının kreasyonları ile Madame Grès’in heykelsi çizgilerini bir araya getirecek. İkisi hiçbir zaman tanışma fırsatı bulamadı. Ancak sergi orantıya, hassas kesimlere ve kumaşın stilleri üzerindeki etkisine yönelik ortak tutkularına dayanan bir diyalog yaratacak. Paris’e yolu düşecek olan moda tutkunlarına duyurulur.
Kıyafetler yenilenebiliyor mu? Kar amacı gütmeyen Changing Markets Investigation kıyafet takas programlarını inceledi. Rapora göre yeniden kullanılmak üzere büyük moda markalarına bağışlanan ürünlerin çoğu yok ediliyor, depolara terk ediliyor veya belirsiz bir geleceğe sahip oluyor. Changing Markets Investigation’a göre kıyafetlere ikinci bir hayat verme amacıyla yapılan çalışmaların ardından alınan ürünlerin dörtte üçünün imha edildiği veya depolara terk edildiği de ortaya çıktı. Kullanılmış giysilerin birçoğunun Afrika’ya ihraç edildiği belirlendi. Geri dönüştürülmesi planlanan ürünlerin akıbetinin çoğu marka tarafından paylaşılmadığı ifade edildi. Büyük moda markalarından birinin sözcüsü, bu bulguları ciddiye aldıklarını açıkladı.
Yeni bir yüz HBO drama dizisi ‘The Idol’un 24 yaşındaki yıldızı Lily-Rose Depp, Chanel’in 1 Eylül’de piyasaya sürülmesi planlanan Première Original Edition saati için reklam kampanyasında yer alacak. Altın kaplama ve deri kayışa sahip olan saati Depp, “güzel, narin, şık, klasik” olarak tanımladı.
İlk kokusu Heat’i çıkardıktan on yılı aşkın süre sonra Beyonce, kasım ayında yeni kokusunu piyasaya sürecek. Parfüm, müzisyenin internet sitesinde ön siparişe açıldı, yalnızca ABD ile Kanada’da satışa sunulacak. Yeni kokuyla ilgili ayrıntılar az. Fransa’da hazırlanan kokunun Beyonce tarafından tasarlandığı biliniyor.
Hoşça kal Bizarri
Kering grubu, yeni bir sayfa açmaya ve rakibi LVMH’nin gölgesinden ayrılmaya çalışırken yeni bir yönetici kadrosunu açıkladı. Gucci’nin başkanı ve CEO’su Marco Bizzarri lüks moda markasındaki görevini sekiz yıl sonra Eylül ayında bırakacak. Bizzarri’nin yerini artık Kering’in genel müdürü olan Jean-François Palus alacak. Şirketin açıklamasına göre, marka “etki ve ivmeyi yeniden inşa ettiği” için Palus, Gucci’nin ekip ve operasyonlarını güçlendirmekle görevlendirilecek.
Tarihsel olarak Gucci, Kering’in karının çoğunu oluşturuyordu; ancak düşük performans gösteren rakiplerinin ardından bazı incelemelere tabi tutulmuştu.
Kering ayrıca Balenciaga, Alexander McQueen ve Bottega Veneta’nın da dahil olduğu tüm moda evlerini yöneten marka geliştirmeden sorumlu CEO yardımcısı olarak Yves Saint Laurent Başkanı ve CEO’su Francesca Bellettini’yi terfi ettirdi.
Kering Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su François-Henri Pinault yaptığı açıklamada, lüks pazarındaki büyümeyi tam olarak yakalamak amacıyla daha sağlam bir organizasyon inşa ettiklerini paylaştı. Pinault ayrılacak olan Bizzarri’ye Gucci ve Kering’in başarısına yaptığı katkıdan dolayı teşekkür etti.
Bizzari’nin ayrılığı satışların düşmesinin ardında geldi. Satışların geçen yıl, LVMH çatısı altındaki Louis Vuitton ve Dior gibi rakiplerin gerisinde kaldığı ifade edildi.
İtalyan lüks moda grubu Tod’s, kreatif direktörü Walter Chiapponi’nin dört yıl sonra karşılıklı anlaşma ile şirketten ayrıldığını paylaştı.
Gruptan yapılan açıklamada, Chiapponi’nin son Tod’s 2024 İlkbahar/Yaz kadın koleksiyonunu eylül ayında Milano Moda Haftası’nda sunacağı belirtildi. Marka, Chiapponi’nin yerine geçecek ismi vermedi ancak önümüzdeki aylarda açıklanacağını ifade etti.
Tod’s Yönetim Kurulu Başkanı Diego Della Valle yaptığı açıklamada, Walter’a teşekkürlerini iletti.
COTY İLE GÖRÜŞMELER BAŞLADI
Kim Kardashian, 2020 yılında güzellik markası Coty’ye sattığı SKKN azınlık hissesini geri almak için görüşmelerde bulunuyor. Kardashian’ın SKKN’nin güzellik kategorilerini genişletme çabalarının bir parçası olarak %20’lik hisseyi geri almak istediği, hissenin değerinin belirlenmediği ve görüşmelerin başarısız olabileceği söylendi.
Chloé’nin kreatif direktörü Gabriela Hearst, üç yıl sonra markadan ayrılıyor. Tasarımcının son koleksiyonu Eylül ayında Paris Moda Haftası’nda olacak. Ayrılacağını doğrulayan Hearst, Chloé’de yer almanın kendisi için büyük ayrıcalık olduğunu ifade etti. Chloé için ilk koleksiyonunu Mart 2021’de sunan Hearst, sürdürülebilirlik anlayışıyla koleksiyonlarını hazırlamıştı.
İkonlar stilleriyle bu sergide
Londra’daki Victoria ve Albert Müzesi, operadan popüler müziğe birçok ikonik sanatçının ‘diva’ kelimesine nasıl anlam kazandırdığını vizyoner imajları ve tarzlarıyla ortaya koyuyor. ‘Diva’ Latince’de ‘tanrıça’ anlamına geliyor. Sergi, bir divanın iddiasını göz alıcı bir yıldız olarak ortaya koyuyor ve diva olmanın ne anlama geldiği yeniden tanımlanıyor. Marilyn Monroe, Elton John, Tina Turner, Cher, Whitney Houston, Rihanna, Prince ve Diana Ross gibi birçok sanatçının giydiği 60’tan fazla tasarım sergide yer alıyor ve divaların yükselişini gözler önüne seriyor. Londra’ya yolunuz düşerse V&A’ya uğramayı unutmayın. Sergi, 7 Nisan 2024 tarihinde sona erecek.
Merakla beklenen ‘Barbie’ filmi 21 Temmuz 2023 tarihinde vizyona girecek. Gişede büyük bir başarı yakalaması beklenen filmin başrolünde Margot Robbie ve Ryan Gosling yer alıyor. Uzun süredir Robbie yer aldığı organizasyonlarda pembe renkli tasarımlar tercih ediyor. Puantiyeli pembe Valentino elbisesi, Chanel, Prada ve Moschino takımları Robbie’yi etkinliklerde ön plana taşıyor.
Robbie, 30 Haziran’da Sidney’de düzenlenen ‘Barbie’ etkinliğinde de parlak metalik bir Versace tasarımı vintage elbise tercih etti. Seul’deki Barbie prömiyerinde ise yine favori markası Versace bir takım, şapka, stiletto, mini bir çanta ve ışıltılı pembe telefonuyla yer aldı. Basın etkinliğindeki ikinci tasarım elbise ise Barbie’nin ışıltılı hayatını yansıtıyordu.
Zamanı geri alabilseydi, sanırım Barbie 1980’lere giderdi. Filmle beraber sokakların pembeye bürünmesine hazır mıyız?
Defileler şart mıydı?
Yaz enerjisini indirimli fiyatlarla gardırobunuza katmak için geri sayım başladı! Tatile çıkmadan önce sezonun gözdelerini öğrenirseniz mağazalarda tam odaklı alışveriş yapabilirsiniz. Yaz gardırobunun favorilerini indirimde kaçırmayın!
Beğenin ya da beğenmeyin, 90’ların straplezleri geri geldi. Minimal bir görünüm yaratan straplezler Laure Harrier, Emily Ratajkowski ve Hailey Bieber tarafından giyildi. Cesur grafik tişörtler de bu yazın öne çıkan parçalardan. Cardi B ve Rihanna son zamanlarda kendilerini ifade eden tişörtlerle görüldü. Bir kot pantolon veya midi etekle muhteşem bir görünüm elde edebilirsiniz.
Ve plajlar… Işıltılı tasarımlara merhaba deyin. Kendall Jenner ve Kylie Jenner’a göre baş döndürücü bir plaj stili parlak bikiniyle ilgili. Dikkat çeken canlı renkler kumsallarda bu yaz fırtınalar estirecek. Örme elbise ve etekler ise hem plajlarda hem de günlük giyimde mevsimin ilgi gören parçalarından.
Düğünler, partiler ve özel organizasyonlar için kapüşonlu elbiseler mevsimin favorisi. 80’lerin siluetine saygı duruşunda bulunan stil, 2023’te hala süper ilgi çekici ve modern hissettiriyor.
Abartısız zarafeti ve sonsuz giyilebilirliğiyle değer sahibi olan siyah, yazlık giysiler söz konusu olduğunda genelde tercih edilmez. Canlı ve neşeli tarza hayat veren pasteller ve parlak renkler yaz aylarının favorisidir ancak bu yılın gözdesi kış aylarına büyüsünü katan siyah olacak. Her kadının gardırobunda olması gereken tüm zamanların en ikonik rengi, en minimalist siluetlere zahmetsiz bir dokunuş yapacak.
2023 yazında çekiciliği üst düzeye çıkaracak siyah, tepeden tırnağa tek renk giyinmenin kapısını açacak. Koyu renklerin yaz aylarında daha fazla ısı çektiğini düşünebilirsiniz. Ancak nefes alabilen ve rahat kumaşa sahip tasarımlarla bu mümkün.
Zarif ve lüks görünüme işaret eden siyah maksi ve midi elbiseler, kloş etekler, ince askılılar, derin yakalar, asimetriler ve dantellerle şıklığı zirveye taşıyacak. Siyah bir yazlık gardırop, beklenmedik birçok yönlülüğe sahip olacak ve sıcak havalarda giyinmeye ultra çağdaş bir yaklaşım sunacak.
Bu yaz rengarenk görünümlere odaklanmak yerine nefes alabilen siyah giysilere ve aksesuarlara yönelin, yaz aylarında çarpıcı bir güzellik kazanın.