Sadık Gültekin’le Doğru Tercih2024’te eğitimde neler değişti?

HABERİ PAYLAŞ

2024’te eğitimde neler değişti?

MEB tarafından hayata geçirilen ‘Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’, ‘Öğretmenlik Mesleği Kanunu’ ve ‘Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması’nda (TIMSS 2023) Türkiye’nin puanını yükseltmesi 2024’te eğitim gündemine damga vuran konular arasında yer aldı.

MÜFREDATIN YOĞUNLUĞU SADELEŞTİRİLDİ

‘Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’, 2024-2025 eğitim-öğretim yılından itibaren okul öncesi, 1, 5 ve 9. sınıftan başlamak üzere kademeli şekilde uygulanmaya koyuldu. Öğrencilerin sadece bilgiyle değil beceriyle de donatılmasını amaçlayan yeni müfredat modeli, öğrencilerin analiz yeteneği, empati ve sorumluluk bilinci gibi yetkinlikler kazanmasını hedefledi. Müfredatın yoğunluğu yüzde 35 sadeleştirilerek daha verimli öğrenme sürecine zemin hazırlandı.

Haberin Devamı

‘ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ KANUNU’ ÇIKARILDI

Milli Eğitim Akademisi kurulmasını da içeren ‘Öğretmenlik Mesleği Kanunu’, Resmi Gazete’de yayımlandı. Öğretmenlerin seçilmeleri, yetiştirilmeleri, atanmaları, hakları, ödev ve sorumlulukları, kariyer basamaklarında ilerlemeleri ve öğretmenlik mesleğine ilişkin diğer hususlar ile Milli Eğitim Akademisi’nin kurulması, kanun kapsamında yer alıyor. Kanunla, eğitimcilere karşı görevleri sebebiyle işlenen şiddet suçlarına karşı yeni yaptırımlar getirildi. Eğitimcilere yönelik şiddet suçlarının cezaları yüzde 50 artırıldı ve şiddet suçu işleyenlerin tutuksuz yargılanmasının önüne geçildi. Öğretmen olarak görev yapanlara öğretmenlikte ve/veya uzman öğretmenlikte 20 yıl hizmet süresini tamamlamaları halinde doğrudan başöğretmenliğe başvuru hakkı getirildi. Bu düzenlemeyle yaklaşık 300 bin öğretmen uzman ve başöğretmenlik için hak kazandı.

‘MİLLİ EĞİTİM AKADEMİSİ’ KURULDU

Öğretmen adaylarının mesleğe hazırlanması, öğretmen, yönetici ve diğer personelin mesleki gelişimi ve görevde yükselmeleri için eğitim programlarının hazırlanmasını, uygulanmasını ve değerlendirmesini MEB’e bağlı kurulan ‘Milli Eğitim Akademisi’ yapacak. Akademi, öğretmen, yönetici ve diğer personelin sahip olması gereken yeterliklerini belirleyecek ve güncelleyecek. Öğretmenlere, öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri, tutum ve değerler ile dijital yeterlikleri kazandıracak eğitim faaliyetleri planlayıp uygulayacak. Öğretmen adayları, Akademi’de görecekleri eğitimin ardından başarılı olmaları halinde sözleşmeli öğretmen olarak istihdam edilecek. Öğretmen adaylarının Akademi’nin hazırlık eğitimine kabulü ilk kez ÖSYM tarafından 13 Temmuz 2025’te düzenlenecek ‘Milli Eğitim Bakanlığı Akademi Giriş Sınavı’ sonuçları doğrultusunda yapılacak.

Haberin Devamı

TÜRKİYE, TIMSS’TE SIRALAMASINI YÜKSELTTİ

Türkiye, 4 ve 8’inci sınıf düzeyindeki öğrencilerin değerlendirildiği ‘Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması’ (TIMSS) 2023’te tüm döngülerde başarı gösteren 5 ülkeden biri oldu. Araştırmada, 4’üncü sınıf fen bilimleri alanında 570 ortalama puan ile OECD üyesi ülkeler arasında 2. olan Türkiye, Avrupa’da ise birinci oldu. Türkiye, TIMSS 2023’te 8’inci sınıf fen bilimleri alanında puanı en yüksek ilk 7 ülke arasına girdi. Türkiye, 4’üncü sınıf matematik alanında TIMSS 2019’da 523 olan ortalama puanını 30 artırarak 553 puana ulaştı. Bu ortalama puan ile OECD üyesi ülkeler arasında 4’üncü olan Türkiye, tüm ülkeler arasında puanını en fazla artıran ülke olmasının yanı sıra Avrupa ülkeleri arasında da 2’nci sırada yer aldı. 8’inci sınıf matematik alanında 2019’da 15’inci sırada yer alan Türkiye, TIMSS 2023’te 5 basamak yukarı çıkarak OECD ülkeleri arasında puanını en fazla artıran 2’nci ülke oldu.

Haberin Devamı
Sıradaki haber yükleniyor...
holder