Pandemide müzisyenlerin sesini duyurmak için düzenlenen bir ‘challenge’ı Murat Kekilli başlattı, topu Yıldız Tilbe’ye attı. Malum, Tilbe’nin pasını ise ne Tarkan ne Gülşen aldı. Zaten müzisyenlerin ihtiyacı olan böyle bir ‘challenge’ kampanyası mı Allah aşkına? Mesela ABD’de kapalı olan Broadway tiyatroları için Youtube’dan canlı yayınlanan bir gösteri düzenlendi.
Tina Fey sundu ve birçok ünlü hem online katılarak hem de bağış yaparak destek oldu. Milyonlarca dolar toplandı bu organizasyonla. Herkesin sorununu çözmese de en azından bazı yaralara merhem olmayı başardılar. Bizim müzisyenler için de zamanında gecede 150-200 bin lira kazanan şarkıcıların başı çekeceği bir bağış kampanyası gerekiyor. Öyle Twitter’dan, sanal top atmayla olacak iş değil.
100 PUANLA ŞAMPİYON
Son günlerde her şarkı liste başı, her şarkıcı da tüm zamanların en çok dinlenen popçusu falan. Rakamları farklı şekillerde yorumlayarak herkesin bir unvan sahibi olabileceği kategoriler yaratılıyor gibi geliyor bana. Erkeği, kadını; bir günde en çok dinleneni, bir haftada en çok tıklananı, yayınlandıktan sonraki bir saat içinde rekor kıranı vs. Zaten dijital platform sayısı kadar da zirve var. Hepsine birileri mutlaka tırmanıp çıkıyor.
Instagram hesaplarına bakıyorum, üst üste hem Hadise, hem Murat Boz hem de Edis ‘En çok’ ile başlayan bir şeyin birincisi olmuş. Herkes kazanan, herkes bir numara. Benim için önemli olan hiç numara yapmadan, bir şarkının hangi platformda kaç kez dinlendiğini gösteren rakamdır. Ama o kadar önemliyse liste başı olmak, Barış Manço gibi yapıp hepsine “10 puan, 10 puan, 10 puan, 100 puanla şampiyon” diyorum.
KAVGA, POLEMİK
Şokopop kısa belgesellerindeki ‘kavga, polemik, basitlik ve skandal’ı bir kart oyununa taşıdı. Oyun arkadaşlarınızla çektiğiniz kartlardaki soruları birbirinize soruyorsunuz. Kendi arasında zorluğuna göre kategorilere ayrılan bu sorularla son 20 yılın magazin gündemine dönüyorsunuz. Sorular arasında Derya Tuna’nın kurşunlanması, Bendeniz’in ‘Abajur Kız’ imajı, Sevda Demirel’in silikonlarının patlaması, Tarkan ve Mustafa Sandal’ın askerlik sonrası hamam kapatması gibi unutulmaz magazin haberleri var.
Unutulanlar da var tabii. Ben bazılarını hatırlayamadım mesela. Türkiye’nin en derin magazin çukuru Şokopop harika bir oyun hazırlamış. Ben çok eğlendim. Bu arada dijital platform için yaptığı eski Yeşilçam yıldızlarının magazin dünyasını anlatan belgeseli de herkes çok konuşuyor. Bir an önce izleyeceğim.
EŞİTLİK İÇİN
Melike Şahin’in Mabel Matiz ile yaptığı ‘Nasır’ şarkısını çok sevmiştim. YouTube’da da alternatif bir müzisyen için fena sayılamayacak 8 milyon tıklanmaya ulaşmış. Son single’ı ‘Hepsi Geçti’ de bir o kadar etkileyici. Esas güzel haber ise Melike Şahin’in New Tork’taki Times Meydanı’nda bulunan o dev ekranlarda boy göstermesi oldu. Bu da şöyle gerçekleşmiş:
Spotify kadın müzisyenlerin çalma listelerinde anca 5’te 1 oranında yer aldığını görünce ‘eşit’ anlamına gelen Equal programını başlatmış. Equal yerel listeleri 50’den fazla ülkede 35 farklı pazarı yansıtıyor. İşte Melike Şahin de Equal’ın duyuru görsellerinde yer aldı. Kendisi Times Meydanı’na çok yakışmış doğrusu.
YAĞLARLA AŞK
Aromaterapi bitkilerin kök, yaprak ve çiçeklerinden damıtılarak elde edilen yağlarla yaşam kalitesini yükseltmeyi amaçlayan bir alan. Radika Aromaterapi’nin kurucularından Derya Acar aromaterapi ile duygularımızın aşk ve sevgi motivasyonunu kontrol edebileceğimizi söylüyor.
Doğru yağları kullanarak ilişkilerimizde güven, empati ve sadakati arttırabilirmişiz. Hatta yalnızsak aşk ve sevgi motivasyonumuzu yükselterek kısmetimizi açmak da mümkünmüş. Aşkta aradığını bulamayanlar, bu kez de aromaterapiyi deneyin bakalım. Belki hayırlı bir kısmet çıkar.