Yasemin CandemirCilt bakımında minimalleşme eğilimi artıyor!

HABERİ PAYLAŞ

Cilt bakımında minimalleşme eğilimi artıyor!

Geçen yıl başlayan güzellik hareketi “Skinimalism” hareketi tüm dünyada büyümeye devam ediyor. “Çabuk biter, etkisi çok sürmez” denilen bu en doğal trend, belli ki etkisini geleceğe sirayet ettirecek.

“Skinimalism” de her şey, temiz, sağlıklı ve ışıltılı bir cilde minimum miktarda ürünle ulaşmakla ilgili. Güzellik tutkunları arasında çok sevilen trend, aslında cilt sağlığına öncelik vermek ve doğal güzelliğinizin parlamasını sağlamak demek.

Skinimalism terimi, 2021'in başlarında ilk olarak TikTok’da ortaya çıkmaya başladı ve şu anda cilt bakımı zeitgeist'inde en önemli konu olma yolunda ilerliyor. Financial Times, güzellik trendlerindeki bu değişimi “L’Occitane” “Milk Makeup”, “Lonjevite” gibi markaların başlattığına atıfta bulunsa da, muhtemelen esas öne çıkışı pandemi boyunca değişen ihtiyaçlarımızdan kaynaklandı.

Haberin Devamı

Temizle, serum sür, güneş kremi ile bitir!

Güçlü aktif bileşenlere sahip erişilebilir cilt bakım ürünlerinin ortaya çıkışı, birkaç yıldır dünya çapında oldukça demokratik bir trend oldu. Herkes sonunda anladı ki (ki aslında bunu Dermatologlar yıllardır söylüyor) serumdan sonra nemlendirici, asit ve antioksidan (laktik asit, glikolik asit ve retinol gibi AHA ve BHA'ları veya niasinamid ve C vitamini gibi) gibi birden fazla aktif bileşeni tek bir rutinde kullanmak, aslında cilde iyi gelmiyor aksine işleri kötüleştiriyor. Ve hatta iyi gelecek diye yapılan katmanlı işlemler, cildin doğal nem bariyerini sıyırarak kızarıklığa, hassasiyete ve sivilcelere eğilimli hale getirebiliyor.

Skinimalism, en sevdiğiniz aktif maddeleri atmanızı gerektirmiyor, ancak akıllıca seçim yapmanızı ve aslında gereksiz olabilecek ürünlere veda etmenizi öneriyor. Özünde, cilt bakımı minimalistleri sadece 3-5 adıma ihtiyaç duyan bir rutini benimsiyor: bir temizleyici, aktif bir serum, bir nemlendirici ve/veya yüz yağı ve güneş kremi. Sonuçlarının etkinliği ise göz kamaştırıcı.

Sokak kedileri için taşın altına elini koyanlar

Sokak kedilerini kış mevsiminin zorlu koşullarından koruyabilmek için pek çok marka taşın altına elini koyuyor. Bunlardan biri de bir mobilya şirketi olan Adore.

Haberin Devamı

Marka, tüm yıl boyunca biriktirdiği hasarlı ve atıl malzemeleri kedi evleri üretiminde kullanıyor. Daha sonra yaptığı tüm evleri hayvan severler aracılığı ile sokak kedilerine soğuk kış aylarında barınak olması için dağıtıyor.

Bugüne kadar tüm Türkiye’de 300.000’e yakın kedi evi dağıtarak, örnek bir proje yaşatan marka, bu yıl 11.sini gerçekleştirdikleri kampanya ile şimdiden 9400 kedi evi dağıtmışlar bile.

Bize de alkışlamak, desteklemek ve örnek olmasını dilemek kalıyor.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder