Haberin Devamı
Türkiye ve Batı Avrupa pazarlarında yüksek bir büyüme çizgisi yakalayan Renault Grubu, yakın gelecekte küresel otomotiv pazarının en güçlüsü olmayı hedefliyor.
18 MİLYAR EURO
Renault Grubu, altı yıllık yeni planı Drive The Future’ı açıkladı. Herkes için bugün ve yarın sürdürülebilir hareketlilik vizyonuna uygun olan Drive The Future planı, bu altı yıl boyunca şirketin 70 milyar euro’nun üzerinde yıllık gelir, yüzde 5’lik büyüme elde etmesini sağlayacak. Bu kapsamda önümüzdeki 6 yıl boyunca araştırma-geliştirmeye (Ar-Ge) 18 milyar euro’luk yatırım yapacak olan Renault Grubu, toplamda 12 elektrikli araç modeliyle elektrikli araçta liderliği hedefliyor.
Renault’nun kısa süre önce Türkiye’ye ithal etmeye başladığı Koleos, tıpkı Kadjar gibi SUV segmentinin tasarımı ve teknolojisiyle öne çıkan araçlarından biri.
NISSAN İLE İŞBİRLİĞİ
Renault’nun bu küresel hamlesinde ve Nissan ile ittifak geliştirilmesinde Üst Yönetici (CEO) Carlos Ghosn katkı sağladı. Ghosn atılan bu adımlarla grubun uluslararası rekabette daha etkili olacağını düşünüyor. Renault bu gelişim sürecinde 15 otonom model, yüzde 100 internete bağlı araç ve 4.2 milyar dolarlık tasarruf öngörüyor. Ayrıca bu zaman dilimi içinde toplam 21 yeni araç piyasaya sürülmüş olacak. Bu modellerin 12’sinin elektrikli olması planlanıyor.
ELEKTRİKLİDE BÜYÜK HEDEF
Hyundai, böylelikle 2020’ye kadar toplam 15 çevre dostu modelin lansmanını yapmış olacak.Dünyanın en hızlı gelişen otomobil markalarından olan Güney Koreli Hyundai, 2021’e kadar Avrupa’nın en büyük elektrikli ve hibrit otomobil üreticisi olmayı hedefliyor. IONIQ Hybrid modeliyle Türkiye’de de dikkatleri üzerine çeken marka, KONA Electric ile Avrupa’daki iddiasını sağlamlaştırıyor. Temmuz’da ülkemizde de satışa başlanan IONIQ Hybrid modeliyle, marka imajını olumlu bir şekilde yukarı çeken Hyundai, Avrupa’da da 15 bin adetten fazla IONIQ satışı gerçekleştirdi.
500 ADETLİK SATIŞ
Henüz çok yeni bir otomobil olmasına rağmen, Türkiye’de Temmuz’dan bu yana 100 adete yakın satılan IONIQ Hybrid’in ülkemizdeki yıllık satış hedefi ise 500 adet olarak yerini koruyor. Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, “IONIQ ailesi ile tüm dikkatleri üzerimize çektik ve önümüzdeki yıl KONA Electric modelimizin dünya lansmanı yapılacak. Tüm bu yenilikler ve diğer modellerin de benzer şekilde hibrit ve elektrikli versiyonlarla çeşitlendirilmesi, hem imaj hem de bölgedeki pazar payı için son derece önemli” dedi.
Menzil üst düzey
Hyundai, 2021’de şarj başına 500 kilometrelik menzile sahip, Genesis markası altında üst düzey elektrikli bir modeli tanıtmayı da planlıyor. Ayrıca B-SUV segmentine farklı bir bakış açısı getirecek KONA’nın elektrikli versiyonuyla da 390 kilometrelik bir menzil sunmaya hazırlanıyor.
Vahşi kediye 2.0 litrelik motor
F-Type dahil bütün modeller, ‘Jaguar Care’ paketi kapsamında 3 yıl boyunca kilometre sınırı olmaksızın periyodik bakımdan ücretsiz olarak faydalanabiliyor.
Küresel pazarda segmentinin en çok satan spor otomobili olarak yerini sağlamlaştırıp, 160’a yakın ödül kazanan F-Type şimdi 300 beygir gücünde 2.0 litrelik motorla Türkiye’de satışa sunuldu. Yarış otomobillerinden ilham alan, şiddeti kademeli olarak artan bir sese sahip aktif spor egzozu ile Jaguar F-Type’ın yeni motoru, güçlü ve verimli bir performansın yanı sıra çeşitli yenilikçi teknolojiler içeriyor. Otomobilin Türkiye’deki başlangıç fiyatı 144 bin 300 euro.