Renault’nun amiral gemisi Talisman, premium Alman otomobillerindeki donanımları uygun fiyata sunan, iddialı motoru, otomatik şanzımanı ve konforuyla çok başarılı bir otomobil.
Renault, kompakt crossover ve SUV segmentinde Captur, Kadjar ve Koleos ile çok başarılı oldu. Hatchback ve Sport Tourer versiyonları bulunan Clio, C sınıfında ise Megane Avrupa’nın çok satanları arasında. Türkiye’de ise bu modellere ilave olarak ‘Symbol’ satış adetlerinde üst sıralarda. Ben bu kez markanın amiral gemisi Talisman'ı kullandım. Talisman’ın 1.6 dizel otomatik (EDC) versiyonuyla uzun bir sürüş gerçekleştirdim. Motor 160 beygir gücünde. Çok iyi performans sunan Talisman şaşırtıcı düzeyde düşük yakıt tüketim değerine sahip.
KONFOR ÖNCELİĞİ
Talisman’ı, LED ışık imzası ile gece karanlığında bile tanımak mümkün. Gövdenin farklı bölgelerindeki krom detaylar dinamizmi artırıyor. Fransız otomobillerinde konfor ve iç mekanın fonksiyonel kullanımı daima öncelikli olmuştur. Talisman da bu açıdan zirvede. Arka alandaki yaşam alanından, vücudu saran koltuklara, eğlence sisteminin kullanışlılığından donanım zenginliğine kadar birçok alanda Talisman sınıfının en iyisi.
YÜKSEK SÜRÜŞ ZEVKİ
Renault’nun ‘4Control’ adını verdiği sistem dört tekerlekten yönlendirmeye imkan vererek güvenlik ve sürüş zevkini artırıyor. Benim kullandığım araçta panoramik sunroof, kör nokta uyarı ve şerit takip sistemi, geri görüş kamerası, R Link 2.0, 8.7 inç dokunmatik ekran vardı.
SÜRÜCÜ DOSTU TEKNOLOJİLER
Talisman’da en sevdiğim özelliklerden biri sürücü dostu akıllı koltuk. Zira otomobil markaları arasında rahat oturma imkanı veren koltuk bulabilmek güç. Talisman’ın koltuğu her yol koşulunda çok rahat bir sürüş imkanı sunuyor. Koltuk elektrikli olarak her yöne ayarlanabiliyor. Ayrıca masaj ve ısıtma özelliği bulunuyor. Deri koltuklu araçlarda yaz aylarında büyük rahatlık sağlayan havalandırma özelliği de Talisman’da var.
DİZEL OTOMATİK
‘Clean’ ve ‘Relax’ modlara sahip olan klima kabin içine zararlı maddelerin girmesini engelliyor ve hava kalitesini yüksek tutuyor. Eller serbest özelliğiyle anahtar yerine geçen kartı elde tutmaya gerek olmadan aracı çalıştırmak mümkün. Genel olarak değerlendirilince karizmatik tasarımının ötesinde premium Alman markalarıyla yarışabilecek konfor donanımlarına sahip olan Talisman, iddialı dizel motoru ve otomatik şanzımanıyla fiyat-fayda dengesinde çok başarılı bir otomobil haline geliyor. Talisman’ın Türkiye’deki anahtar teslim başlangıç fiyatı 198 bin TL.
CAMRY AVRUPA'YA DÖNÜYOR
Toyota’nın D/E sedan segmentindeki başarılı temsilcisi ve sınıfında dünyanın en çok tercih edilen modeli olan Camry, 14 yıllık aranın ardından Avrupa’da yeniden satışa sunuluyor.
SARJ SORUNU YOK
Dışarıdan şarj gerektirmeyen hibrit elektrikli motora sahip olan Camry Hybrid, Toyota’nın Avrupa’daki hibrit ürün gamını 8’e çıkaracak. Yeni Camry Hybrid Batı Avrupa’da 2019’un ilk çeyreğinden itibaren satışa sunulacak. 2.5 litrelik hibrit Camry yakıt verimliliğini, düşük emisyonu ile birlikte daha fazla güç ve çok daha iyi motor performansına sahip.
19 MİLYON SATTI
1982 yılında ilk kez satışa sunulan Toyota Camry, dünyanın 100 ülkesinden fazla yerde bugüne kadar 19 milyon adedin üzerinde satışa ulaştı. Yıllık 700 bin adetten fazla satışıyla Camry, halen D/E segmentinde dünyanın en çok satan modeli olarak da öne çıkıyor.
TÜRKİYE'DE DOLAŞAN SHOWROOM
Hyundai, Mayıs ve Haziran’da müşterileriyle bir araya geldiği pop-up showroom projesindeki ikinci turunu tamamladı. İstanbul’dan başlayarak Akdeniz ve İç Anadolu ve Ege bölgesini gezen taşınabilir showroom, iki ayda 3000’den fazla test sürüşü gerçekleştirdi.
Hyundai’nin showroom projesi, yeni bir otomobil satın almak isteyen müşterilerine oldukça özel fırsatlar ve keyifli anlar sundu. Üç farklı bölümden oluşan Hyundai pop-up showroomda yeni otomobilleri kapalı alanda incelerken aynı zamanda test sürüşüne de çıkmak mümkün. Hyundai, İstanbul, İzmir, Antalya, Adana ve Ankara gibi büyükşehirler başta olmak üzere iki ayda 25 bine yakın kişiyi ağrladı. Konuyla ilgili görüşlerini dile getiren Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker ilerleyen dönemde de Türkiye’nin diğer bölgelerine giderek tüketicilerle bir araya gelmeye devam edeceklerini söyledi.