Güney Koreli otomotiv devi Hyundai, Türkiye’de yeni bir sedan ve SUV modeli üretime alarak Hyundai Assan fabrikasını tam kapasiteyle üretime geçirmeye hazırlanıyor.
Güney Koreli otomotiv devi Hyundai, Türkiye’deki mevcut üretim ağına ilave olarak yeni bir yatırıma hazırlanıyor. Plan doğrultusunda 2021 yılından itibaren Hyundai’nin i20 modeli baz alınarak yeni bir sedan araç üretilecek. Türkiye’nin şartları dikkate alınarak, yüksek yerlilik oranıyla geliştirilecek olan araç, iç satışın yanı sıra ihraç da edilecek. Ayrıca 2019 sonunda fabrikada yeni i10, Eylül 2020’de yeni i20 Hatchback ve 2021’de yeni SUV araç üretilecek.
İHRACATA YÖNELDİ
Sadece Türkiye’de üretilecek ve muhtemelen bir Türk adı verilecek olan yeni sedan ürün ile birlikte Hyundai Assan fabrikası tam kapasiteyle çalışmaya başlayacak. Hyundai’nin yeni Tucson modelinin dizel-otomatik versiyonunun Antalya’daki lansmanında konuşan Hyundai Assan Başkanı Ali Kibar, konjontür nedeniyle biraz daha fazla ihracata yöneldiklerini söyledi. Bu çerçevede Hyundai’nin ihracatı yüzde 90 seviyesine ulaştı. Yeni yatırımla birlikte yerlilik oranı yüzde 5 artacak.
YABANCIDAN TAM DESTEK
Ali Kibar, yeni yatırımla ilgili şu bilgileri verdi: “Daha önce planladığımız işlere ilaveten ve SUV-B segmentindeki yeni ürünlere ek olarak bir de sedan modelin üretim planlamasını da program kapsamımıza dahil ettik. Kore’deki üst düzey yönetimden de pozitif bir yaklaşım geldi. Üreteceğimiz yeni modeller, C segmentinin alt kısmından da pazar payı alacak gibi görünüyor.”
AİLE GÜÇLENECEK
Yeni sedan projesinin i20 platformunda olacağını belirten Ali Kibar, “Kısacası güçlü bir aile olacak. HB’den sedana ve SUV versiyona kadar çeşit bol olacak. Yeni aile ile birlikte, ihracat pazarlarımız da çeşitlenecek. Daha çok Avrupa olsa da başka coğrafyalar da ihracat planlarımıza eklenecek. Üretim, 2020’nin sonundan itibaren 6’şar ve 9’ar aylık süreçlerle devreye girecek” diye konuştu.
100 BİN ADETLİK PLATFORM
Ali Kibar, yeni büyük otomobil üretimi konusunda şunları söyledi: “Yatırım programlarında yerli üreticinin ürünlerini ön planda tutacak şekilde bir vergi sistemi olursa satışlar da artabilir. Ayrıca elektrikli ve hibrit araçlar ile ilgili bazı yeni tarifeler de satışlara olumlu etki eder. Eğer ülkemizde de D segmenti veya üst araçlarda yılda 20-25 bin adetlik iç pazar oluşursa, en az 3 marka için minimum 100 bin adetlik bir platform yatırımı devreye girebilir. Bu kriz şartlarında bile hâlâ yüzde 60 ithalat söz konusu. Üst segment tamamen ithal ediliyor.”
KAMUDA YERLİ ÖNCELİĞİ
Ali Kibar, “Alım garantisi gibi bir destek olursa Sonata modelimizi düşünebiliriz. Elbette şartlar oluşursa bunu yöneticilerle de (devlet) görüşürüm. Kamu ve yerel yönetimler gibi üst düzey makamların kullanımı için son derece uygun olabilir. Bu, ülkemiz için tasarruf açısından da bir imkan olabilir. Almanya’dan ithalat yapan bir marka, gelsin burada üretsin. Gerekiyorsa teminat versin. Yerli üreticilerimizin hepsi zaten üretebilir, yerli olmayan da buyursun. Örneğin; ben böyle bir hacimde satış yapabiliyorsam, ihracat için ek bir platform kurulmasına da ön ayak olurum” dedi.
DİZEL, OTOMATİK VE KARİZMATİK
Hyundai’nin C-SUV segmentindeki popüler modeli Tucson, yeni 1.6 litre dizel motoru ve teknolojik donanımlara sahip yeni iç mekanıyla Türkiye’de satışa sunuldu. Tucson’un 1.6 litrelik dizel versiyonunda 4x4 seçeneği de bulunuyor. Yeni Tucson, 167 bin 100 TL’den başlayan fiyatlarla satılırken dizel otomatik versiyonun en yüksek donanım ise 259 bin 700 TL fiyat etiketine sahip.
EN ÇOK SATAN MODEL
Türkiye’deki görevine 1 Ağustos’ta başlayan Hyundai Assan Başkanı ve CEO’su Ickkyun Oh, “Tucson, hızla büyüyen SUV segmentine paralel olarak, Hyundai’nin Türkiye’de de en çok satan modellerinden biri” dedi. Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker ise “Tucson modelimizden bu yıl 6 bin adet satmayı hedefliyoruz ve bu modelimizin başarı hikayesini sürdürmesini dört gözle bekliyoruz” diye konuştu.