Mercedes Benz’in Türkiye’de en fazla satılan model ailesi olan C Serisi kapsamlı bir şekilde yenilenmesinin ardından 252 bin 600 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Sedan, Coupe ve Cabriolet gövde seçenekleri ile ithal edilen yeni C Serisi, versiyona göre Comfort, Exclusive ve AMG donanım paketlerinde tercih edilebiliyor. Premium orta sınıfın en fazla tercih edilen modeli olmayı hedefleyen yeni C Serisi’nde tamamen yeni geliştirilen 1.5 litrelik turbo beslemeli benzinli motor, EQ Boost adındaki elektrik motor desteğine sahip olarak segmentinde öncü rol üstleniyor. Yeni C Serisi’nin tüm modellerinde 9G TRONIC otomatik şanzıman, dizel ve benzinli motorların tamamında da partikül filtresi standart donanımda yer alıyor.
Mercedes- Benz C 200 4MATIC, hem elektrik destekli turbo benzinli motoru hem de dört tekerlekten çekişli olması ile segmentinde fark yaratan bir konuma geliyor. EQ Boost adındaki, 10 kW ek güç ve 160 Nm tork üreten elektrik motor desteği ile 1.5 litrelik 4 silindirli turbo benzinli motorunda toplamda 184 beygir güç ve 280 Nm tork değerleri sunan yeni C 200 4MATIC, tamamen yeni bir seçenek olarak dikkat çekiyor. Mercedes-Benz C 180 modeli ise C-Serisi ailesinin baz versiyonunu oluşturuyor. İlk etapta 9G-TRONIC ile kombine edilen 156 beygir güç, 250 Nm tork üreten C 180, karma koşullarda 6,8-6,5 lt/100 km yakıt tüketimi sunuyor. Diğer taraftan Mercedes-Benz C 200 d, güncel dizel motor ailesinin yeni 1,6 litrelik versiyonu ile ilk kez kullanıma sunuluyor.
KOLTUK HAYAT KURTARIR!
Opel trafikte uzun süre sabit oturmak zorunluluğu nedeniyle sırt ve bel ağrısı riski ile karşı karşıya kalan sürücülere sunduğu AGR sertifikalı ergonomik koltukları ile öne çıkıyor.
Alman otomobil üreticisi kendi bünyesinde geliştirdiği ergonomik koltukları Insignia, Grandland X ve Crossland X modellerinin en üst donanım seviyelerinde standart, Astra ve Mokka X modellerinde ise opsiyonel olarak sunuyor.
Opel’in “trafikte ergonomik koltukların önemi” temalı toplantısında, AGR sertifikalı ergonomik koltuklu otomobillerin toplam satış içindeki payının yüzde 23 olduğunun altı çizildi. Markanın “Gelecek Herkesindir” sloganı doğrultusunda ergonomik koltukları tüm müşterileri için daha erişilebilir kılarak 2020 yılına kadar AGR koltuklu otomobil satış oranını yüzde 60’a çıkarmak hedefleniyor.
Toplantı sırasında konuşan Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, “120 yıla yaklaşan otomobil mühendislik birikimimizin önemli yansımalarından AGR sertifikalı koltuklarımızı müşterilerimize mümkün olan en düşük maliyetler ile ulaştırıyoruz. Groupe PSA bünyesindeki tüm markalar için koltuk geliştirme görevinin Opel markamıza emanet edilmesi de bu konudaki birikimimizin en önemli ispatı” dedi.
Koltuklar bir otomobilin üretim maliyetlerinin yüzde 6-12’sini oluşturuyor. Tamamen yeni bir koltuk geliştirmenin ise maliyeti 40-70 milyon euro olarak açıklandı. Opel’in mühendislik birikimi sayesinde bu maliyetleri düşük seviyelere çekmeyi başarıyor.
ORTOPEDİK UYARI
Etkinlik sırasında dinleyicilerle görüşlerini paylaşan Ortopedi ve Travmatoloji uzmanı Prof. Dr. Metin Küçükkaya doğru koltuk kadar doğru oturma pozisyonunun da önemli olduğunun altını çizdi. Genellikle doğru bilinen yanlış olarak 90 derece dik oturmanın doğru olduğunun düşünüldüğünü ancak kaslara gelen yükün en aza indirilmesi için en doğru açının yaklaşık 110 derece olduğunu belirtti.
Doğru oturma pozisyonu denildiğinde sadece sırt açısı değil, kalça, bacak ve kol pozisyonlarının da doğru olması gerektiğini de sözlerine ekledi. Prof. Dr. Küçükkaya koltukta yanlış oturma pozisyonunun sürücülerde telafisi imkansız ortopedik hasarlara neden olabileceği konusunda uyarıda bulundu.
HYUNDAI'NIN YENİ AMİRAL GEMİSİ
Hyundai, teknolojik yakıt hücreli yeni amiral gemisi NEXO ile adını duyurmaya devam ediyor. Avrupa pazarını önemseyen Hyundai, bölgedeki hidrojen istasyonu altyapısını genişletmek için yepyeni stratejiler geliştirmeye de hazırlanıyor.
Hyundai, 2018 yılının başında Amerika Las Vegas’ta düzenlenen Tüketici Elektroniği Fuarı’nda (CES) yeni teknolojilerini tanıtmış ve özellikle adını NEXO olarak verdiği yeni otomobiliyle de şov yaparak tüm dikkatleri üzerine çekmişti. Hyundai, daha sonra birçok pazarda NEXO modeliyle ön plana çıkmaya başladı ve çevrenin korunması adına üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmiş oldu. Hidrojen yakıt hücreli araçlar, tamamen elektrikli modellere göre iki önemli avantaja sahip. Birincisi daha uzun bir sürüş mesafesi, ikincisi de daha kısa yakıt ikmali süresi.