Apple, iPhone modellerinin hemen her zaman gizlilik özelliklerini öne çıkarıyor. Şirket bu bağlamda yeni bir reklam yayınladı. Reklam filminde Ellie isimli bir gencin verileri üzerine odaklanıyor. Apple reklam içerisinde Ellie’den toplanan verilerin bir açık artırma üzerinden satılışını sahneliyor. Reklamda Ellie bu korkunç durumu, iPhone’ların “uygulama benim takip etmesin” özelliği ve fazlası üzerinden ortadan kaldırıyor.
Kişisel veriler tam olarak böyle olmasa da gerçekten açık artırma süreçleri ile satılıyor, birçok ücretsiz servis kullanıcı verilerini satarak hayatta kalıyor. Bu verileri daha çok hedeflenmiş / özelleştirilmiş reklamlar için kullanan bazı firmalar, Apple’ın gizlilik adımları yüzünden ciddi gelir kaybı yaşıyor. Bunlar arasında birçok ücretsiz sosyal medya uygulaması da yer alıyor.
Apple konu, “Son on yılda, büyük ve şeffaf olmayan bir endüstri artan miktarlarda kişisel veri biriktiriyor. Web siteleri, uygulamalar, sosyal medya şirketleri, veri komisyoncuları ve reklam teknolojisi şirketlerinden oluşan karmaşık bir ekosistem, kullanıcıları çevrimiçi ve çevrimdışı olarak izleyerek kişisel verilerini topluyor. Bu veriler bir araya getiriliyor, paylaşılıyor, ve gerçek zamanlı müzayedelerde kullanılıyor ve yılda 227 milyar dolarlık bir endüstriyi besliyor. Bu, her gün, insanlar günlük yaşamlarına, genellikle onların bilgisi veya izni olmadan devam ederken meydana geliyor” dedi.