Bu hatalara düşmeyin
Sınav yaklaşırken yapılan çalışmalar kadar önemli bir şey daha var, sınav psikolojisini yönetmek! İşte bu noktada yıllardır alışılmış hataların tekrarlanmaması için hem velilere hem de öğretmenlere önemli işler düşüyor.
Sevim Büyüktaş Demir / sevim.demir@posta.com.tr
Eğitimci Onur Soğuk, LGS sınavı öncesi ve sınav sırasında yapılan 4 hatayı şöyle sıraladı...
SINAVIN TEMEL MANTIĞI
Öncelikle öğrencilere bu sınavın temel mantığını iyi kavratmak gerekiyor. Çünkü bu onların gireceği ilk sıralama sınavı. Sınav sonuçlarındaki başarıyı belirleyecek olan kaç doğru yaptıkları değil, diğer öğrenciler arasındaki yerleri. Okulda yaptıkları sınavlarda durum böyle değildi, bu yüzden sınav anında bilmedikleri soruya denk geldiklerinde ‘eyvah, sınavım kötü geçiyor!’ düşüncesine kapılabilirler. Oysa sınavın zorluk-kolaylık derecesini bilemeyiz. Zor bir sınavda düşük netlerle ciddi başarılar elde edilebilir, örneklerini birçok kez gördük.
SORULARIN PUAN GETİRİSİ
Bir diğer hata da öğrencilerin kolay soruların az, zor soruların ise çok puan getirdiğine inanmaları. Bir testin içindeki tüm soruların puan getirisi aynı olacak. Bu nedenle kolay gördükleri sorularda dikkatsiz davranmaları, zor gördükleri sorularda ise gerekenden daha fazla zaman harcamaları sınav sonuçlarını olumsuz etkileyebilir.
SÜREYİ İYİ KULLANMAMAK
Özellikle yeni nesil sorular hayatımıza girdiğinden bu yana sınav süresi de önemli bir eleyici unsur. Soruları anlamak için belki birkaç kez okumak, üzerine düşünmek gerekebilir. Öğrencilerin süreyi iyi kullanmaları için verilen tavsiye ve teknikleri sınav öncesinde tekrarlamakta fayda var.
HER CÜMLEYE DİKKAT
İlk merkezi sınavına girecek ve kendi öğretmeni dışında bir gözetmenle ilk defa muhatap olacak çocuklar için bu süreci heyecanla ya da stresle atlatmak kendileri kadar çevrelerine de bağlı. Kimse iyi niyetle kurulmuş yanlış bir cümlenin sınav anında çocuğunun aklına gelmesini istemez, öyleyse son günlerde kurulan her cümleye dikkat etmek gerekir.