Eğitim - KariyerÇocuklar için eşit bir başlangıç

Çocuklar için eşit bir başlangıç

Paylaş
Çocuklar için eşit bir başlangıç

Eğitimde fırsat eşitliği için okul öncesi eğitimi yaygınlaştırmak çok önemli. Son yıllarda ülkemizde 5 yaştaki okullaşma oranının yüzde 90’a ulaşması olumlu bir gelişme olsa da 3-4 yaşta bu oran halen düşük. Her çocuğa eşit bir başlangıç sunmak için bu oranları çok paydaşlı bir işbirliğiyle daha üst seviyelere çıkarmak gerekiyor.

AÇEV de bu noktada önemli bir paydaş. Tam 30 yıldır her çocuğun güvende, sağlıklı, mutlu ve öğreniyor olması için bilimsel temelli programlar geliştirip uygulayan AÇEV’in yeni projelerini konuşmak üzere Genel Müdür Senem Başyurt ile bir araya geldik.

Haberin Devamı

HER ÇOCUĞUN EN TEMEL HAKKI

Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV) Genel Müdürü Senem Başyurt, erken yaşta eğitimden uzak kalmanın çocuklar üzerinde telafisi mümkün olmayan etkileri olduğunu vurgulayarak, “Her çocuğun en temel haklarından biri olan erken çocukluk eğitimi, nitelikli, yaygın ve ücretsiz olmalı. Okul öncesi eğitimi yaygınlaştırmak için kamu ve yerel yönetimlerle işbirliği içinde, ihtiyaca yönelik farklı modeller ve sistemler geliştirilebilir” dedi. AÇEV, sadece çocuklar için değil, anne-babalara ve genç kadınlara yönelik de programlar geliştirip uyguluyor. AÇEV’in özellikle babalara yönelik eğitici programları dikkat çekici. Bunlardan en önemlisi de 1996 yılından bu yana uygulanan Baba Destek Programı. Bu program, 3-6 ve 7-11 yaşları arasında çocuğu olan babaların ilk günden itibaren çocuklarının bakımında sorumluluk almaları ve çocukları ile yakın ilişki kurmalarını destekliyor.

Haberin Devamı

Çocuklar için eşit bir başlangıç

İLGİLİ BABALIK ÇALIŞMALARI

AÇEV’in babalarla ilgili yeni projesi ise ‘Ebeveynlikte de Eşitiz’. Senem Başyurt, proje kapsamında ilgili babalığın desteklenmesi için özel sektör paydaşlarına çağrıda bulunduklarını belirterek, “25 Ekim’de iş dünyasından yöneticilerle ‘Özel Sektörle İş Birliğinde İlgili Babalığın Desteklenmesi’ Çalıştayı’nda bir araya geldik. Çalıştayda, iş dünyasının babalık ve erkeklik algısına etkileri ile özel sektörün eşit ebeveynlik anlayışını yaygınlaştırmadaki rolünü ele aldık” dedi.

EĞİTİCİ BİR KUTU: OYNAYA OYNAYA

AÇEV’in diğer bir yeni projesi de ‘Oynaya Oynaya’. Proje kapsamında başta deprem bölgesi olmak üzere eğitici malzemelere erişimi sınırlı olan çocukların eğitici kutu oyunlarıyla buluşması sağlanıyor. Çocukların eğitim hakkının yanında oyun haklarını da savunduklarını söyleyen Başyurt, “Oyun hakkı, Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin de bir parçası. Oyun, çocukların zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve dil gelişimini destekler. Aynı zamanda çocukların kendilerini ifade etme aracı” diye konuştu.

16 ÜLKEDE EĞİTİM PROGRAMLARI

AÇEV, sadece yurtiçinde değil Avrupa, Orta Doğu, Uzak Doğu ve Orta Amerika’da toplam 16 ülkede bilimsel temelli eğitim programları uyguladı. Uzun yıllar önce Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde hayata geçirdikleri Yaz Anaokulları Programı’nın, 2014 yılından bu yana yurtdışında da uygulandığını belirten Başyurt, “Program, geçen yıl PLAN International tarafından Global Program Modeli seçildi. Sosyoekonomik durumu çok kısıtlı ve okul öncesi eğitim almamış çocukların gelişimlerini destekleyen bu program Kamboçya, Laos ve Tanzanya’da halen uygulanıyor” dedi.

Haberin Devamı

 Çocuklar için eşit bir başlangıç

EN PARLAK 100 ÖĞRENCİDEN BİRİ

Bahçeşehir Koleji Kemerburgaz Kampüsü Fen ve Teknoloji Lisesi öğrencisi Emine Bengisu Gökçe Johns Hopkins Üniversitesi’nden, Bahçeşehir Koleji Diyarbakır Hevsel Kampüsü Fen ve Teknoloji Lisesi öğrencisi Beyza Kaya, Stanford Üniversitesi’nden tam burslu kabul aldı. Stanford’da çevre mühendisliği eğitimi alacak olan Beyza, Rise Challenge tarafından da dünyanın en parlak 100 genci arasına seçilmişti. Beyza, Birleşmiş Milletler’de çalışarak iklim krizine karşı insan odaklı çözümler üretmek istiyor.

Haberin Devamı

JOHNS HOPKİNS’TE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ

Emine Bengisu Gökçe ise Johns Hopkins Üniversitesi’nde biyomedikal mühendislik eğitimi alacak. Kalp ritim bozukluklarının tedavisine yönelik geliştirdiği projede, tıbbi cihazların termal yönetimi üzerine yenilikçi çözümler sunan Emine Bengisu, “Bu projeyle kalp hastalarının yaşam kalitesini artırmayı amaçladım. Johns Hopkins’te alacağım eğitimle sağlık teknolojileri alanında çözümler geliştirmeyi hedefliyorum” diye konuştu.