Öğretmen il dışı atama başvurusu nereden yapılıyor? MEB öğretmen il dışı tayin başvurusu şartları neler? MEBBİS il dışı atama başvuru sayfası
Öğretmen il dışı atama başvurusu için başvuru şartları ile birlikte başvuru tarihleri de belli oldu. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre öğretmenler il dışı atama başvurularını 25 Temmuz 29 Temmuz tarihleri arasında yapabilecekler. İşte MEB öğretmen il dışı tayin başvurusu şartları ve bilinmesi gereken diğer detaylar…
Öğretmen il dışı atama başvuruları bugün (25 Temmuz 2022) itibariyle başladı. Başvuruların online ortamda yapıldıktan sonra eğitim kurumu müdürlüğü, ilçe ve il millî eğitim müdürlüklerince onaylanması gerekiyor. İşte Öğretmen il dışı atama başvurusu ile ilgili ayrıntılar ve MEBBİS il dışı atama başvuru sayfası…
ÖĞRETMEN İL DIŞI ATAMA BAŞVURU TARİHLERİ
Öğretmen il dışı atama (İller arası isteğe ve zorunlu çalışma yükümlülüğüne bağlı yer değiştirme) başvuruları 25 Temmuz 2022 Pazartesi tarihi itibariyle başladı, 29 Temmuz 2022 Cuma saat 16.00’da ise sona erecek.
Atama başvurusu sonuçları ise 1 Ağustos 2022 Pazartesi günü açıklanacak. Görevden ayrılma işlemleri de 2 Ağustos 2022 Salı itibariyle yapılacak.
MEB ÖĞRETMEN İL DIŞI TAYİN BAŞVURUSU ŞARTLARI NELER?
- Adaylığı kaldırılmış olmak,
- 31 Aralık 2022 tarihi itibarıyla bulundukları ilde en az üç yıllık çalışma süresini tamamlamış olmak,
- 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 4’üncü maddesi kapsamında sözleşmeli öğretmen olarak görev yapmakta iken üç yıllık çalışma süresi sonunda öğretmen kadrosuna atananlar bakımından, bu bölümün 1 ve 2’nci maddesine ek olarak öğretmen kadrosuna atandıkları tarihten itibaren 31 Aralık 2022 tarihi itibarıyla bir yıllık çalışma süresini tamamlamış olmak, şartları aranacaktır
ÖĞRETMEN İL DIŞI ATAMA BAŞVURUSU NEREDEN, YAPILIYOR?
Öğretmen il dışı atama başvuruları “mebbis.meb.gov.tr” ya da “personel.meb.gov.tr” adreslerinde yer alan Elektronik Başvuru Formu doldurularak yapılacak.
MEBBİS İL DIŞI ATAMA BAŞVURU SAYFASI İÇİN TIKLAYIN
Yer değiştirme isteğinde bulunacak öğretmenler; Elektronik Başvuru Formu’na yansıtılacak kimlik, öğrenim, Bakanlık atama alanı, hizmet süresi, hizmet puanı ve benzeri bilgilerini başvuru yapmadan önce MEBBİS e-Personel Modülünden (Özlük) kontrol ederek yanlış ya da eksik bilgilerinin düzeltilmesini belgeye dayalı olarak eğitim kurumu, ilçe ve il millî eğitim müdürlüklerinden talep edeceklerdir.
Atamalar öğretmenlerin tercihi dikkate alınarak hizmet puanı üstünlüğüne göre gerçekleştirilecek olup başvuru kayıt işlemi yapıldıktan sonra hizmet puanlarına etki edecek değişiklikler başvuru sistemine yansımayacağından, ilgililerin hizmet puanına etki edecek değişiklikleri yer değiştirme başvurusunu yapmadan önce tamamlamaları gerekmektedir.
İller arası yer değiştirme başvurusunda bulunan öğretmenler, aynı ya da farklı illerden en çok 40 eğitim kurumunu tercih edebilecektir. Bu kapsamda başvuracak öğretmenlere, tercihleri dışında 41’inci seçenek olarak bir ili daha tercih etme hakkı verilecektir. Ancak 40 eğitim kurumu tercihi tamamlanmadan 41’inci seçenek işaretlenemeyecektir. Bunlardan 41’inci seçeneği işaretleyenler, yalnızca tercih ettiği ildeki boş kalan kontenjanlara hizmet puanı üstünlüğü esasına göre bilgisayar kurasıyla atanacaktır.