Okul sonrası duygusal çöküş
Hacettepe Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölümü Öğretim üyesi Doç. Dr. Saniye Bencik Kangal, nam-ı diğer ‘Akademisyen Anne’den ‘okul sonrası duygusal çöküş’ diye bir kavram duydum. Bu terimi bulan da ebeveyn danışmanı Andrea Loewen Nair. Nedir bu okul sonrası duygusal çöküş? Okulda ya da kreşte geçen uzun bir günün ardından çocukların çoğu, ebeveynleri onları okuldan aldığında ya da eve gittiklerinde agresif olabiliyor. Bazı çocuklar ağlamaklı bir hal alırken, bazısı çığlık atarak bir şeyler fırlatır ve genel olarak mantıksız davranır. Bu durum, tüm okul yılı sürebiliyor ancak yaygın olarak ilk birkaç ayda görülüyor. Çocuklar çevrelerine ve programlarına alıştıkça bu durum geçmeye başlıyor.
EĞİTİM / Sevim Büyüktaş Demir
GÜVENLİ ORTAM
Doç. Dr. Saniye Bencik Kangal, okul sonrası duygusal çöküşün nedenini şöyle açıkladı: “Çocuk, okulda sürekli kendisini belli kurallara uymak zorunda hissediyor, ki kurallara uymak zorunda. Okulda tüm gün kendilerine hakim olmak zorundalar. Çocuklar, okulda hep bir düzen içerisinde. Ama ebeveyni onu okuldan aldığında, çocuk bir rahatlama yaşıyor. Çocuklar, okuldan sonra sert çıkışlar yaptıkları zaman aslında bu ebeveynine güvendiğinin bir göstergesi. Okulda tüm gün kendilerini tutan çocuklar, gerçek duygularını yalnızca güvenli bir yerdeyken gösteriyor.”
NE YAPMALIYIZ?
Çocuğu okuldan aldıktan sonra ona biraz zaman tanımanın önemli olduğunu söyleyen Doç. Dr. Kangal, “Çocuğun biraz kendi kendine kalmaya ihtiyacı var. Okuldan sonra sessiz bir şekilde beraber yürüyebilirsiniz. Eğer arabadaysanız, dingin bir müzik açabilirsiniz. Eve gittikten sonra yalnız kalmak istediğinde ‘nesi var bu çocuğun’ diye sorgulamayı bırakmalısınız. Daha sonra onu yavaş yavaş evdeki aktivitelerin içine sevgi dolu bir şekilde çekebilirsiniz. Çünkü o anda çocuğun ihtiyacı olan yegane şey, sevgi ve güven ortamıdır” dedi.
TÜRKİYE’NİN MÜHENDİS KIZLARI’NDA YENİ DÖNEM
Kadınların bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarındaki temsilini ve istihdamını artırmak amacıyla Limak Vakfı ve Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı paydaşlığında yürütülen Türkiye’nin Mühendis Kızları (TMK) projesinde yeni dönem başvuruları, 14 Ekim’de sona eriyor. Proje, URAP 2023- 2024 Dünya Alan Sıralaması’nda mühendislik alanında Türkiye’den listeye girmiş mühendislik fakültelerinin bilgisayar, çevre, elektrik-elektronik, inşaat, endüstri, kimya ve makine mühendisliği bölümlerinin 1, 2 ve 3’ü sınıflarında eğitim alan ya da alacak olan tüm kadın mühendis adaylarını kapsıyor. Burs imkanı sunan proje kapsamında; sertifika programı, online İngilizce dil eğitimi, mentörlük ve koçluk desteği, staj ve istihdam imkanı gibi fırsatlar da var. Projeye başvurular, www.microfon.com üzerinden yapılacak.
Protokol, Ataşehir Adıgüzel Meslek Yüksekokulu Mütevelli Heyet Başkanı Erdem Tunaboylu ile Çin Hunan Uluslararası Ticaret Meslek Yüksekokulu Direktörü Gui Cheng arasında imzalandı.
ULUSLARARASI AKADEMİK İŞBİRLİĞİ
Ataşehir Adıgüzel Meslek Yüksekokulu ile China Hunan International Business Vocational College (Çin Hunan Uluslararası Ticaret Meslek Yüksekokulu) arasında işbirliği protokolü imzalandı. Protokol kapsamında; mesleki eğitim, uluslararası ticaret, lojistik, pazarlama, finans, işletme yönetimi, e-ticaret ve uzaktan eğitim alanlarında işbirliğinin ve karşılıklı değişimlerin yapılması planlanıyor. Ayrıca dijital platformlar aracılığıyla uzaktan eğitim programlarının geliştirilmesi ve eğitim materyallerinin paylaşılması da kararlaştırıldı.
SABANCI VAKFI’NDAN 7 BİN TL BURS
Sabancı Vakfı, 2024-2025 eğitim-öğretim yılında da üniversite öğrencilerini karşılıksız burslarla desteklemeyi sürdürüyor. 50 yılda 54 binden fazla burs desteğinde bulunan Vakıf, yeni eğitim yılında burs tutarını aylık 7 bin TL olarak açıkladı. Burs, 10 ay süreyle verilecek. Sabancı Vakfı’nın, burs kontenjanı tahsis ettiği üniversiteler arasında Ankara, Boğaziçi, Çukurova, Dokuz Eylül, Ege, Gazi, Hacettepe, İstanbul Teknik, İstanbul, İstanbul-Cerrahpaşa, Marmara, Orta Doğu Teknik ve Yıldız Teknik Üniversitesi yer alıyor. Burs için son başvuru tarihi 18 Ekim.