85 milyon kişiyi Kıbrıs'a davet etti
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, “Türkiye Cumhuriyeti - Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Ortak Çalışma Grubu 1. Toplantısı” sonrasında, Türkiye ile birlikte turizm odaklı bir işbirliği başlattı.
Gazete Haberi
Buna göre, Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakanlığı, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin tanıtım ve pazarlama faaliyetlerine destek olmak için ülke tanıtımı, destinasyon pazarlaması ve markalaşma konularında deneyimlerini paylaşarak, teknik danışmanlık sağlayacak. 2024 Haziran itibariyle başlatılan Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin turizm odaklı iletişim kampanyası olan “Ada Kıbrıs” kampanyası kapsamında da Kuzey Kıbrıs’ta turizm talebinin artırılması amaçlanıyor.
Ada Kıbrıs’ın hedefinin Anavatan’da yaşayan herkes için uygun fiyatlı tatil imkanı sunmak olduğunu belirten Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Başbakan Yardımcısı, Turizm ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, “Türkiye’de yaşayan, aynı dili, aynı para birimini kullanan herkese bu adaya gelmeleri çağrısını yapıyoruz. Cazip fiyatlarımızla kusursuz bir tatil imkanı sunuyoruz. Amacımız Türkiye’nin her köşesine ulaşmak. Türkiye’den gelen turist sayısının artması için yıllar öncesinden yola çıktık. İlk çeyrekte yüzde 41 olan turizm artışının Ada Kıbrıs projesiyle birlikte yıl sonuna kadar yüzde 100 olmasını bekliyoruz” dedi.
İMAJINI YENİDEN YARATACAKLAR
Türkiye Cumhuriyeti Kültür Turizm Bakan Yardımcısı Gökhan Yazgı da “Ada Kıbrıs projesini iki kardeşin beraber ortak yol yürümesi olarak gördük. Hedef ülkeleri beraber belirledik. Üzerine düşeceğimiz gastronomisinden, kültür varlığına, güneşine, kumuna her bir noktaya beraber karar verdik” dedi. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Turizm ve Çevre Bakanlığı Müsteşarı Serhan Aktunç ise “Ada Kıbrıs” iletişim kampanyası ile Kuzey Kıbrıs’ın, Türkiye pazarında imajını yeniden konumlandırmayı, Türkiye’deki hedef kitlenin Kuzey Kıbrıs ziyaret motivasyonunu çeşitlendirmeyi, Türkiye’den Kuzey Kıbrıs’a olan turizm talebinin artırmayı hedefledik” diye konuştu.