İş dünyasında yapay zeka devrimi
Gelişen teknoloji, her alanda hayatımızı dönüştürmeye devam ediyor. Dijital dönüşüm ve yapay zeka, ev yaşamımızdan iş hayatına, alışveriş deneyiminden sağlığımıza kadar her alanda etkili olmaya başladı. Bu dönüşüm, yalnızca yaşam tarzımızı değiştirmiyor, şirketlerin iş yapma biçiminde de köklü değişiklikler sağlıyor. Bu yeni çağda işletmeler rekabette öne çıkmak ve müşterilerine daha iyi deneyimler sunmak için dijital dönüşümden faydalanıyor.
Gazete Haberi
Faaliyetlerini ve müşteri ilişkilerini dijital teknolojilerle geliştiren işletmeler, bir çok fayda da sağlıyor. Dijital dönüşümle ve yapay zeka destekli uygulamalarla işletmelerin operasyonel verimliliği artıyor, maliyetleri azalıyor, zamandan tasarruf ediliyor, ürün-hizmet geliştirme yetenekleri artıyor ve müşteri deneyimleri iyileşiyor. Böylece müşterilerin memnuniyeti ve bağlılığı da olumlu yönde etkileniyor.
İLAÇ KEŞFİ HIZLANIYOR
Sanofi, teknoloji odaklı olmamasına rağmen yapay zekayı en iyi kullanan şirket konumuna gelme hedefiyle hareket ediyor. Sanofi Avrasya Bölgesi Başkanı ve İlaç Genel Müdürü Cem Öztürk, “Toplumları daha sağlıklı ve güçlü hale getirme hedefiyle; yapay zeka ve veri bilimini kullanarak, ilaç keşfini hızlandırıyor, klinik çalışmalarımızı geliştiriyor ve ilaç ve aşıların üretimi ve tedarik süreçlerini iyileştiriyoruz. Bunu yaparken de yapay zekâ sistemlerimizi herkes adına doğru, uyarlanabilir, güvenli ve güvenilir hale getirmeye çalışıyoruz” dedi.
BİRDEN FAZLA PROGRAM
‘Adil ve Etik’, ‘Net ve Güvenilir’, ‘Şeffaf ve Açıklanabilir’ ve ‘Çevreye Duyarlı’ olarak 4 ana madde etrafında topladıkları taahhütler çerçevesinde yapay zeka ile çalışmalarına yön verdiklerini anlatan Öztürk, “Ayrıca, inovasyon ve Ar-Ge odağımız ile klinik araştırmalarda zamanı kısaltmak, sonuçları iyileştirmek ve zaman alan faaliyetlerini otomatize etmek için birden fazla yapay zekâ programından faydalanıyoruz” diye konuştu.
TEDAVİYE YARDIMCI
Öztürk, yapay zeka alanında attıkları adımları şöyle sıraladı:
* Aqemia ile 140 milyon dolara varan bir anlaşma imzaladık. Aqemia, çeşitli tedavi alanlarında potansiyeli olan küçük molekülleri belirlemek ve oluşturmak için yenilikçi yaklaşımını Sanofi’nin çalışmalarına entegre edecek.
* 2022 yılında satın alınan Amunix Pharmaceuticals ile normal dokuları koruyarak yalnızca tümör dokularında aktif hale gelen ilaçları kişiye özel olarak sunmak için yapay zeka kullanıyoruz.
* Exscientia, Atomwise ve Insilico Medicine ile iş birliğimiz sayesinde de yeni ilaçların geliştirilmesini hızlandırmak için yine yapay zeka odaklı platformları kullanıyoruz.
* Owkin’in yapay zeka odaklı platformunu kullanarak ise modeller oluşturmak ve hastaların tedavi yanıtlarını tahmin etmeye yardımcı oluyoruz.
* Formation Bio ve OpenAI işbirliğimizle yapay zeka destekli tedaviler geliştiriyoruz.
* Aily Labs işbirliğiyle çalışanlarımızın kullanıma sunduğumuz Plai uygulamamız, mevcut şirket içi verileri bir araya getiriyor, içgörüler ve kişiselleştirilmiş varsayımsal senaryolar için yapay zekanın gücünden yararlanmamızı sağlıyor.
EN DOĞRU POLİÇEYİ BULUYOR
Sigortacılık sektörü, müşterilerine en uygun poliçeyi sunabilmek için yapay zekadan faydalanıyor. Türkiye’de dijital sigortacılıkta bir ilke imza atarak Mart 2022’den bu yana yapay zeka algoritmasını süreçlerine dahil ettiklerini belirten Sigortam. net CMO’su Selen Yığın, “Bu teknolojik dönüşümle birlikte müşterilerimize uygun fiyat, geniş kapsam ve fiyat-performans dengesi açısından öne çıkan ürün olmak üzere üç alternatifli şeffaf bir yönlendirme sunuyoruz. Sigortam. net olarak anlaşmalı olduğumuz 20’den fazla sigorta şirketinin teklifini, müşterilerimiz için doğru ve ihtiyaçlarına en uygun alternatifleri inceleyebilecekleri şekilde gösteriyoruz. Aynı zamanda ihtiyaç doğrultusunda poliçeleri skorlayarak kapsamıyla fiyatları karşılaştırıp fiyatperformansa göre uygun teklifi de işaret ediyoruz. Bu sistemde kullanıcının sayfalarca teminatları okuyup karşılaştırmasına gerek kalmıyor. Teminatları da onlar için karşılaştırıyoruz” diye konuştu.
ÇALIŞANLARIN ASİSTANI
Son iki yılda yapay zeka tabanlı birçok projeyi hayata geçiren Boyner, şimdi de Boyner Veri Bilimi ekibi tarafından geliştirilen yapay zeka platformu Boyner AI’yı çalışanlarının kullanımına sundu. Üç ayrı yapay zeka platformunun özelliklerini tek bir çatı altında sunan Boyner AI, yapay zekayı tüm Boyner çalışanları için erişebilir kılıyor. Web tabanlı Boyner AI platformu kod yazma, görsel üretme, içerik ve metin yazma, PDF özeti çıkarma gibi özellikleri ile çalışanlara asistanlık desteği veriyor.
İNOVASYON VE BÜYÜME
Boyner Büyük Mağazacılık Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Boyner Cihan Yıldız, yapay zeka alanındaki gelişmeleri takip ederek teknolojiyi tüm iş süreçlerine entegre etmeye devam edeceklerini belirtti. Yıldız, “ Yapay zeka konusu inanılmaz bir hızla gelişiyor, her sektörde etkisi gün geçtikçe daha çok hissediliyor. Şirket bünyemizde de yapay zeka 2 yıldan fazla bir süredir gündemimizde. Tüm departmanların ihtiyacını değerlendirerek projelendirme yapan bir Yapay Zeka komitemiz, Veri Bilimi ekibimiz liderliğinde hayata geçirdiğimiz yapay zeka tabanlı birçok farklı projemiz var. Yapay zeka ile iş süreçlerimizi şekillendiren adımlarımız şu anda, şirketimizin inovasyon ve büyüme stratejilerinin merkezinde yer alıyor” diye konuştu.
İŞLETMELERİN MALİYETLERİNİ DÜŞÜRÜYOR
Türkiye’de ilk kez yazarkasa POS cihazlarını ‘Cebe POS’ ile dijitalleştiren Akbank, şimdi de Android POS cihazlarına entegre ettiği yeni e-belge özellikleriyle işletmelere pek çok kolaylık ve maliyet avantajı sunuyor. Android POS cihazlarına eklenen ürün tanımlama, ürün listeleme, sepet oluşturma gibi yeni özelliklerle işletmelerin tüm ihtiyaçları tek bir POS cihazıyla karşılanıyor. Bu yenilik, işletmelerin ödeme alma süreçlerini dijitalleştirerek hem kolaylaştırıyor hem de maliyet avantajı sunuyor. Ayrıca ürünün birçok fonksiyon kontrolü web portal üzerinden yapılabiliyor. Bu üründen e-fatura mükellefleri ve e-fatura kullanmak isteyen tüm üye işyerleri faydalanabiliyor.
UÇTAN UCA ÇÖZÜM
E-belgeli ürün ailesi ile beraber ödeme alma fonksiyonuna eklenen ilave özelliklerle işyerlerinin tüm ihtiyaçlarına çözüm sunduklarının altını çizen Akbank Bireysel Bankacılık ve Dijital Çözümler Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Yüce, şöyle konuştu: “Akbank olarak hız kesmeden üye işyerlerimizin hayatını kolaylaştıracak ürün ve hizmetler sunmaya devam ediyoruz. Yazarkasa POS mükellefleri de dahil olmak üzere, tüm sektörlerden e-fatura sistemine dahil olan ve yeni geçen işletmelerin kullanabilmesi için e-belge özellikleriyle yenilediğimiz Akbank Cebe POS ve Android POS bunlardan birkaçı. Yeni nesil e-belgeli POS ürünleri ile sepet oluşturma, ödeme alma ve e-belge hizmetlerine uçtan uca tek bir çözüm ile ulaşılabiliyor. Bu ürünleri tercih eden Akbanklı üye işyerleri düşük maliyetli çözümlerden yararlanabiliyor.”
MÜŞTERİLERİNE 300 BİN SAAT KAZANDIRDI
Vodafone, iş süreçlerinde dijitalleşmenin gücünden yararlanmaya devam ediyor. 4 yıl önce Robotik Süreç Otomasyonu yolculuğuna başlayan Vodafone, 265’in üzerinde süreç tasarladı. Müşteri ihtiyacı ve memnuniyeti önceliklendirilerek yapılan otomasyonlardan 300 bin saati doğrudan müşterilere etki etmek üzere toplam 731 bin saatlik süreç yapay zeka destekli otomasyon aksiyonlarıyla dijitalleşti. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Levent Gemici, “Temel prensibimiz, yapay zekanın gücünden faydalandığımız süreçleri seçerken ve iyileştirirken müşterilerimizin hayatını kolaylaştıracak, işlemlerdeki hata payını azaltacak, gerekirse 7/24 çalışarak müşteri ihtiyaçlarına cevap verecek, hızlı uygulanabilen ve değişimlere adapte olabilen süreçleri hayata geçirmek” dedi.
OPERASYONEL VERİM ARTIYOR
Turkcell Global Bilgi, dijital olgunluk seviyesini artırmak amacıyla müşteri dashboardları, ses analitiği, hibrit yetenekler ve robotik süreç otomasyonu gibi çözümlerle iş süreçlerini optimize ederken işlem sürelerini kısaltarak maliyet tasarrufu sağlıyor. Turkcell Global Bilgi, “Dijital Olgunluk Testi” ile şirketlerin dijital yetkinliklerini değerlendiriyor. Bu test, işletmelere dijital dönüşümde nerede olduklarını ve hangi alanlarda gelişim göstermeleri gerektiğini belirlemelerine yardımcı oluyor. Turkcell Global Bilgi Operasyonlardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Funda Seyrek, 300’e yakın müşteri dashboardu ile operasyon yöneticilerine ve müşterilere anlık ve doğru kararlar alma imkanı sunduklarını kaydetti.
YOLCULARA KENDİ DİLLERİNDE ANONS
Pegasus Hava Yolları, dünyada bir ilk olarak, kabin içi anonsunu, klonlanmış gerçek bir kaptan sesiyle ve misafirlerin kendi ana dillerinde yapmaya başladı. Pegasus’un İspanyolca, Arapça ve Rusça konuşulan ülkelerdeki uçuş noktalarına yaptığı seferlerde, artık İngilizce anonsu takiben, yapay zeka ile klonlanmış gerçek kaptan sesiyle ilgili dilde anons yapılacak. Proje ilk olarak 24 Eylül’de başlatılan Sevilla seferiyle hayata geçirildi. Uygulama, ekim sonu itibarıyla ilgili uçuşların tamamında hayata geçecek.