EkonomiMotor yağı ihmale gelmez

Motor yağı ihmale gelmez

Paylaş
Motor yağı ihmale gelmez

Motor yağının araç üreticileri tarafından belirlenen periyotlarda değiştirilmesi gerektiğine dikkat çeken Castrol Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya Genel Müdürü Nilay Tatlısöz, “Son dönemde yağ değişim zamanını geciktirenlerde artış var” dedi. Tatlısöz, motor yağlarının mevsim ve coğrafyaya uygun seçilmesi gerektiğini de söyledi.

Motor yağı, trafikteki 31.4 milyon araç için olmazsa olmaz. Aracın ömrünü uzatan bu yağlar, yakıt ekonomisi için de önemli. Motor yağlarının araç üreticilerinin tavsiyelerine göre 10-15 bin kilometrede bir değiştirilmesi gerektiğini söyleyen Castrol TUCA (Castrol Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya) Genel Müdürü Nilay Tatlısöz, “Son dönemde ekonomik şartlardan dolayı tüketicilerin nezdinde geciktirmeler olabiliyor. Yani yağın değişim periyodu geliyor ama kullanıcı biraz daha beklemeyi tercih ediyor” dedi.

Haberin Devamı

‘İKİ TEKER’ PAZARI BÜYÜTTÜ

Sektörün sahte motor yağlarıyla da mücadele ettiğini belirten Tatlısöz, “Biz kendi ambalajlarımızda orijinal yağ ile ilgili birkaç önlem alıyoruz. İnternet sitemizde onaylı satıcıların listesi var. Buralardan alışveriş yapmalarını tavsiye ediyoruz. Ayrıca tüketicileri yetkili servislere ve bildikleri özel servislere yönlendiriyoruz” diye konuştu. Tatlısöz, yıllık 1 milyonun üzerine çıkan sıfır araç satışlarının, 7 milyona ulaşan ikinci el oto ve 6.2 milyonluk motosiklet pazarının madeni yağ sektörünün itici gücü olduğunu söyledi.

GEMLİK’TE 64 YILDIR ÜRETİM

Motor yağlarında geçen yıl otomobilde yüzde 13, motosiklette yüzde 15 ve ağır ticari araçta ise yüzde 5 büyüme yakaladıklarını belirten Tatlısöz, şöyle devam etti: “2024, bizim için üretim ve satışta rekor yılıydı. Her 3 araçtan birinde, her iki motosikletten birinde Castrol var. Türkiye’de sattığımız ürünlerin yüzde 90’ına yakınını Gemlik’te üretiyoruz. Burada 64 yıldır üretim yapıyoruz. Avrupa üretiminin yüzde 23’ünü biz gerçekleştiriyoruz. En büyük tank depolama kapasitesine sahip tesis de bizde.“

Haberin Devamı

TÜRKİYE 4 STRATEJİK ÜLKEDEN BİRİ

Son 3 yılda Gemlik tesisine 20 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını söyleyen Nilay Tatlısöz, “2024 yılında, üretim hacmi ve satış büyümesi açısından Castrol’ün en hızlı büyüyen bölgelerinden biri olduk. Türkiye; Çin, Hindistan ve ABD ile birlikte en fazla yatırım yapılan dört ana pazar arasında yer alarak küresel stratejideki önemini daha da pekiştirdi. Türkiye’deki merkez ofisimizden Castrol dünyası içerisinde 10 ülkeyi İstanbul’dan yönetiyoruz” dedi.

TOGG DAHİL MARKALARLA İŞBİRLİĞİ

Otomotiv üreticileriyle yaptıkları işbirliklerinin büyümelerinde önemli olduğunun altını çizen Tatlısöz, “Global ölçekte Ford, Renault, Volvo stratejik partnerimiz. Hem ilk dolum yağlarında hem de yetkili servislerinde varız. Bütün Volkswagen Grubu, Porsche, Skoda bizim en ağırlıkta çalıştığımız markalar. Bunlara ek olarak MG ve Suzuki markalarıyla da iş birliği imzaladık. Togg’la çalışıyoruz. Çinli üretici BYD, MG’nin çatı kuruluşu olan SAIC, Chery de stratejik ortağımız. Bütün bu üçüyle de global anlaşmamız var. Satışlarımızın yüzde 65’ini otomotiv sektörüne yapıyoruz. Geri kalanı endüstriyel yağlar” bilgilerini paylaştı.

Haberin Devamı

BATARYA SOĞUTAN SIVILARI DA ÜRETİYOR

Elektrikli araçlara özel sıvı ürettiklerini de belirten Nilay Tatlısöz, şunları söyledi: “Yollarda olan her üç elektrikli aracın ikisinde Castrol’ün elektrikli araç sıvıları var. Bildiğiniz gibi elektrikli araçlarda motor yağı yok ama orada başka sıvılar bulunuyor. Batarya soğutma sıvıları ve transmisyon sıvıları gibi sıvılar kullanılıyor. Hibrit ve şarj edilebilir hibrit modellere talep artıyor. Otomotiv üreticileriyle işbirliği yaparak hibrit araçlara özel madeni yağ geliştirdik.”

MEVSİME VE COĞRAFYAYA UYGUN OLMALI

Motor yağı viskozitesi, yağın belirtilen bir sıcaklıkta ne kadar kolay aktığını ifade eder. Yağ viskozitesini tanımlayan iki sayı kullanılır. İlk sayı, ‘Winter (kış)’ anlamına gelen ‘W’ harfi ile gösterilir. Bu değer, motorun çalıştırıldığı ve yağın henüz soğuk olduğu şartlardaki akışkanlığı gösterir. İkinci sayı ise motorun normal çalışma sıcaklığına gelmesi sonrasında yağın sahip olduğu yeni akışkanlığı gösteriyor. Sayı küçüldükçe akışkanlık artar. Yani motorun ilk çalıştırılma anlarında 5W-30 bir yağ, 10W-30 bir yağa göre daha kolay akar ve dağılır. Motor yağları soğuduğunda doğal olarak kalınlaşır ve sıcaklıkla da incelir. İnce veya düşük viskoziteli yağlar düşük sıcaklıkta motor parçalarını korumak için daha kolay akar.

Haberin Devamı