Gaziantep'teki kazada korkunç detay: 307 metrelik fren izi
Türkiye’yi yasa boğan Mardin ve Gaziantep’teki kazalarda hayatını kaybeden 35 kişi, gözyaşlarıyla toprağa verildi. Kazaların sebebine ilişkin çok yönlü soruşturmalar sürerken, ilk tespitler de ortaya çıkıyor. Gaziantep'teki kazada olay yerinde 307 metrelik fren izi tespit edildiği ve kaza sırasında otobüsteki takografın 130 kilometre hız kaydettiği öğrenildi.
Türkiye önceki gün Gaziantep ve Mardin’de meydana gelen feci kazalarla sarsıldı. Gaziantep’te otobüsün devrilip kaza yapan bir araca müdahale eden ekiplere çarpması sonucu hayatını kaybeden 15 kişi toprağa verilirken, yaralanan 31 kişiden 16’sı taburcu edildi. Tedavisi süren 15 yaralıdan 5’inin hayati tehlikesinin devam ettiği belirtildi. Başlatılan çok yönlü soruşturma kapsamında görevlendirilen 3 savcı, kazanın nedenine ilişkin araştırmasını sürdürürken, yola dökülen bir sıvının otobüsün kaymasına neden olduğuna yönelik iddiaların araştırıldığı ancak şu ana kadar bu yönde bulguya rastlanılmadığı öğrenildi.
Mardin Derik’te de freni boşalan TIR’ın, yine bir kazaya müdahale eden ekiplere ve olay yerinde toplanan kalabalığa çarpmasıyla 20 kişi hayatını kaybetti, 26 kişi de yaralandı. Kazada yaşamını yitirenlerin cenazeleri defnedilirken, yaralıların hastanelerde tedavilerinin sürdüğü bildirildi. TIR’ın çarparak durduğu kıraathanenin sahibi Şeyhmus Kızılay ise, altı yıl önce de freni patlayan bir TIR’ın yine dükkanına girdiğini belirterek, “Buna bir çözüm bulunsun” dedi. Derik’te bulunan İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, soruşturmanın çok yönlü sürdürüldüğünü vurgulayarak, “Vatandaşlarımızın bir çevre yolu ve kaçış rampası talebi oldu. Yakın zamanda ihaleleri yapılıp inşallah yapılacak” dedi.
3 ŞOFÖR TUTUKLANDI
Gaziantep’teki kazada yaralanan ve tedavisi tamamlanan otobüs şoförü Abdulkadir Memiş, seyir sırasında 400-500 metre mesafede emniyet şeridindeki ekipleri gördüğünü belirterek, “Otoyolda kaza vardı, kalabalık bir ekip bulunuyordu. O sırada ne olduğunu anlayamadım. Bir anda otobüsün direksiyon hakimiyetini kaybettim. Toparlamak için manevra yapmaya başladım ama kurtaramadım ve otobüs devrildi. Daha sonra sürüklenmeye başladım, sonrasını hatırlamıyorum. Kazaya neden olduğum için çok pişmanım” dediği öğrenildi. Adliyeye sevk edilen Memiş, ‘taksirle birden fazla kişinin ölümüne ve yaralanmasına sebebiyet vermek’ suçundan tutuklandı.
CNN TÜRK’ün haberine göre Mardin’de ilk kazayı yapan TIR şoförü Umut G., ifadesinde aldığı gübreyi Irak’ın Zaho şehrine götürmek üzere yola çıktığını söyledi. Rampadan aşağı inerken yavaş yavaş frene bastığını ancak frenlerinin tutmadığını fark ettiğinde frene iyice asıldığını belirten şoför, hızının farkında olmadığını iddia etti. Sağdan gelen bir araç nedeniyle direksiyonu kırınca kazanın gerçekleştiğini söyleyen şoför, araç bakımını yaklaşık bir ay önce yaptırdığını, aracın 29 ton alabildiğini, kendisinin ise 27 ton yüklediğini ifade etti. Umut G. ile ikinci kazayı yapan şoför ‘Taksirle birden fazla kişinin ölümüne ve yaralanmasına neden olmak suçundan’ tutuklandı.
KAZA RAPORU ORTAYA ÇIKTI: 307 METRELİK FREN İZİ
Öte yandan Gaziantep'teki kazayla ilgili yeni detaylar da ortaya çıkıyor. Gaziantep'te kaza yapan araca müdahale edenlere çarpan yolcu otobüsünün olay yerinde 307 metrelik fren izi tespit edildiği ve kaza sırasında otobüsteki takografın 130 kilometre hız kaydettiği öğrenildi. Otobüsler için belirlenen hız sınırının ise 110 kilometre olduğu belirtildi.
'YOL ÜZERİNDE OTOMOBİL VE İTFAİYE ARACI GÖRDÜM'
3 savcının görevlendirildiği soruşturmada, tedavisinin ardından gözaltına alınan otobüs şoförü Abdulkadir Memiş, çıkarıldığı nöbetçi hakimlikçe tutuklanarak cezaevine konuldu. ‘Taksirle birden fazla kişinin ölümüne ve yaralanmasına sebebiyet vermek' suçundan tutuklanan şoför Memiş, savcılık sorgusunda uyuduğu iddialarını reddetti. Kazadan kısa süre önce mola verdiklerini, otobüsün direksiyonuna kendisinin geçtiğini belirten Memiş, "Tesisten çıktıktan sonra yaklaşık 15 kilometre gittim, hızım da 100- 110 kilometreydi. Bu sırada 20-30 metre kala yol kenarında ambulans, itfaiye aracı ve bazı otomobilleri gördüm. Kaza olduğunu anladım. Bu kazayı ve araçları 20-30 metre kala görmemin sebebini şu an açıklayamıyorum. Yol biraz virajlıydı ve gittiğim şeritte hafif tepelik vardı. Belki de bu nedenle araçları ve kazayı görmemiş olabilirim. Araçları gördükten sonra frene basıp basmadığımı hatırlamıyorum ama fren mesafesinde değildim. Frene bassam da otobüs durmayacaktı. Bu nedenle kazadan kaçmak için direksiyon kırmayı tercih ettim. Sonra otobüs yan yattı ve gerisini hatırlayamıyorum" dedi.
- S&P Türkiye'nin kredi notunu yükseltti
- Ticaret Bakanı Bolat'tan 'İsrail'le ticaret' açıklaması: Gümrük sistemi tamamen kapalıdır
- Tarım ve Orman Bakanlığı duyurdu! Destek ödemeleri hesaplara aktarılıyor
- Tazminat, rapor parası, ödenekler, stajyer ücreti, işsizlik maaşı, doğum borçlanması, vergiler, askerlik bedeli! Asgari ücret ile tüm maaşlar ve ödemeler de değişecek
- İstanbul'un ekim ayı enflasyonu belli oldu