GündemInstagram'da başladı, Whatsapp'ta 80 bin TL'lik kredi çektirdi! Dolandırıcıların yeni hedefi çocuklar

Instagram'da başladı, Whatsapp'ta 80 bin TL'lik kredi çektirdi! Dolandırıcıların yeni hedefi çocuklar

Paylaş
Instagram'da başladı, Whatsapp'ta 80 bin TL'lik kredi çektirdi! Dolandırıcıların yeni hedefi çocuklar

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın, ihtiyaç sahibi olduğu tespit edilen ailelere karşılıksız olarak verdiği 1.611 TL’lik yardımı dolandırıcılar fırsata çevirdi.

Murat Gülderen - POSTA / Hack’ledikleri Instagram hesaplarının hikayelerinde 1.611 TL yardım paketini almayan öğrenciler ve aileler kalmasın. Almayan kaldıysa bana yazmaları yeterli. Çalışanlar da alabiliyor’ mesajı paylaşan sahtekarlar pek çok kişinin banka hesabını boşalttı. Bunlardan biri ise 14 yaşındaki Yunus Emre oldu. Bilmeden annesinin hesabından 80 bin TL’yi dolandırıcılara kaptıran Yunus Emre’nin babası savcılığa yaptığı suç duyurusu sonrası oğlu ile birlikte bize ulaşarak durumu anlattılar.

Haberin Devamı

‘ŞİFRELERİ VERDİM’

Hikayenin gece saatlerinde paylaşıldığını belirten Yunus Emre, “Ben bunu paylaşan kişiyi arkadaşım sandım. Çünkü listemde ekliydi fakat telefon numarası bende yoktu. Hikayeyi görünce kendisine Instagram’dan ‘Bu yardımı nasıl alabiliyoruz?’ diye yanıt yazdım. Sonra bana bir telefon numarası verdi ve WhatsApp’tan yazışmaya başladık. Annem ve babam uyuyordu. Bana prosedür gereği, banka hesabındaki paraların önce transfer edilmesi gerektiğini söyledi. Ben de annemin kartının mobil bankacılık şifresini kendisine verdim. Ben şüphelendim bir an ve ‘Babamlar uyansın öyle devam edelim’ dedim ama o, ‘Sisteme girdim. Çıkarsak 6 bin TL size ceza kesilir’ diyerek devam etmek istedi” dedi.

Haberin Devamı

 

 

‘UYKU SERSEMİYDİM’

Yunus Emre, hikayenin devamını ise şöyle özetledi:

Saat gece 01.00 civarı olduğu için zaten uyku sersemiydim. Bu işlemler bir saatten fazla sürdü. Karşımdaki kişi ‘Merak etme bir şey olmayacak, Kuran’a el basarım’ dedi. Sonrasında mobil bankacılıktan da 80 bin TL’lik kredi çektirdi bana. Bu işlemi tamamladıktan sonra babam uyandı ve bana ‘Ne oluyor?’ diye sorduğunda durumu anlattım ama dolandırıldığımı fark ettiğimde maalesef iş işten geçmişti. Sonra Instagram’da hack’lenen arkadaşın numarasını buldum, kendisini aradım. O da bana ‘ben hack’lenmiştim, birçok arkadaşımı senin gibi dolandırmışlar’ dedi. Bunu keşke önceden bilseydim...

TEMKİNLİYDİK AMA...

Baba Saner Çakır ise yaşadıklarını şöyle ifade etti:

Durumu öğrendiğimde zaten saat sabahın dördüne geliyordu. Tesadüfen uyanmıştım. O saatte banka kartlarını iptal ettik ve hemen karakola gittik. İfademizi verdik. Suç duyurusunda bulunduk. Hesaplarımızdan önce 30 bin TL, hemen ardından da 50 bin TL kredi çekiliyor ve bunu da oğlumun iyi niyeti sayesinde yapıyorlar. Yani iş işten çoktan geçmiş oldu. Bu tarz mağduriyetleri hep duyardık ve temkinliydik ama bizim de başımıza geldi.”

 

 

‘BANKA İHMALDE BULUNMUŞTUR’

Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, yaşanan bu tür mağduriyetlere yönelik şu açıklamada bulundu:

Yargıtay’ın görüşüne göre; bankalar, mudilerinin hesap güvenliğini sağlamak amacıyla her türlü özeni göstermek, fiziki, teknik ve hukuki tedbirleri almak zorundadır. Bu olayda gecenin geç saatlerinde mobil bankacılık sistemiyle kredi kullandırılmış ve mesai saatleri dışında 80 bin lira başka hesaplara transfer edilmiştir. Müşterinin mutat olmayan ve mesai saatleri dışındaki bu işlemine banka izin vererek ihmalde bulunmuş.

Haberin Devamı

PARANIN TRANSFERİ İZAHA MUHTAÇ

Ağaoğlu, ayrıca hızlı EFT ile azami para transferinde 10 bin lira üst sınırı olmasına rağmen 80 bin liranın nasıl transfer edildiğinin izaha muhtaç olduğuna dikkat çekerek, “Bu olayda tüketicinin ihmalinden fazla bankanın özensizliği ve ihmali gözüküyor. Tüketiciler, mağdur olmamak için dikkatli olmalı, bu tür dolandırıcılık olayıyla karşılaştıkları takdirde derhal banka ile iletişim kurup, Cumhuriyet Savcılığı’na şikayette bulunmalıdır. Bankadan parayı geri alabilmek için de 66 bin liraya kadar tutarlar için tüketici hakem heyetine, bu meblağın üzerinde ise önce adliyelerdeki arabulucu bürosuna, çözüme ulaşmadığı takdirde Tüketici Mahkemesi’nde dava açmalıdırlar” diye konuştu. 

Haberin Devamı