GündemUzayda yepyeni bir gelişme kaydedildi! James Webb teleskobundan ağızları açık bırakan keşif

Keşfedildikçe genişleyen, genişledikçe keşfedilen uzayda yeni gelişmeler yaşanmaya devam ediyor. James Webb Uzay Teleskopu tarafından yakalanan görüntü, gündeme damgasını vurdu. Özellikle uzaydaki yeni keşifleri an be an takip edenlerin büyük ilgisini topladı. Peki, teleskop neyi keşfetti? Görüntüler nasıl kaydedildi?

Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi NASA, uzayda yeni bir keşif yapıldığını duyurdu. Bu keşif ise Jamess Webb teleskopuna aitti. Tüm zamanların keşfedilen galaksilerden daha da uzakta konumlanan bir galaksi, herkesi heyecanlandırdı. İşte tüm detaylar…

YENİ GALAKSİ KEŞFEDİLDİ!

Jamess Webb Uzay Teleskopu, yeni bir galaksinin görüntülerini kaydetti. JADES-GS-z14-0 olarak isimlendirilen galaksi için paylaşılan ilk veriler arasında fazla büyük, parlak ve oksijen barındırma ihtimalinin olduğu yer alıyor. Bilim insanlarının dikkatini çeken bu gelişme, evrenin ilk çağlarına yönelik bakış açısını etkileyecek özelliklere sahip olduğu düşünülüyor.

GENİŞLİĞİ BİN 600 IŞIK YILINDAN FAZLA

Bilim insanları, galaksiden yayılan ışığın teleskoba ulaşmasının 13,5 milyar yıldan fazla sürdüğünü hesapladı. Genişliği bin 600 yılından fazla olan galaksinin Güneş’in birkaç milyon katı kütleye sahip olduğu paylaşılan veriler arasında.

TEKONLOJİK BİR MÜCEVHER: JAMES WEBB TELESKOBU

James Webb teleskopu, Aralık 2021 tarihinde uzaya fırlatılmıştı. Dünya’dan 1,5 milyon kilometre uzakta bulunan teleskop, Amerikan ve Avrupa Uzay Ajansları tarafından geliştirildi. Bilim insanları, teleskopun başarısından ziyade parlak galaksilerin bulunmasının daha önemli bir konu olduğunu vurguluyor.

“ÖNGÖRÜLEN TÜRDEN BİR GALAKSİ DEĞİL”

Uluslararası araştırma ekibinden yer alan Kevin Hainline ve Stefano Carniani konuyla ilgili dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Bilim insanları, bilgisayar simülasyonları ve teorik modeller tarafından öngörülen bir galaksi olmadığı konusuna dikkat çekti.