Yavru vatan Kıbrıs'tan önemli gelişme! Seyahat süresi 9 dakikaya düşecek
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin Başkenti Lefkoşa’nın şehir içi ve transit trafiğini değiştirecek olan 20 kilometre uzunluğa sahip olacak Lefkoşa Kuzey Çevre Yolu’nun temel atma töreninde dikkat çeken açıklamalar gerçekleştirdi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin karayolu ulaşım ağının daha fazla güçlenmesini sağlayacak Lefkoşa Kuzey Çevreyolu Temel atma törenine katılım gerçekleştirdi.
Bakan Uraloğlu gerçekleştirdiği açıklamada, “Yaklaşık bir ay önce Kıbrıs Türk’ünün Ada’daki varlığının baki olduğunu dosta-düşmana haykırdığımız Barış Harekatı’nın 50. yıl dönümünü tekrardan yürekten tebrik ediyorum. Bu uğurda canlarını feda eden şehitlerimize Allah’tan rahmet diliyor, gazilerimize sağlıklı ömürler diliyorum.” dedi.
“KKTC’DE GERÇEKLEŞEN KALKINMA HAMLESİ VE EKONOMİK BÜYÜME HEPİMİZİ GURURLANDIRMAKTADIR”
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin her açıdan gelişip güçlenmesi için çaba gösterildiğini belirterek, “Türkiye’nin de katkılarıyla Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde son yıllarda gerçekleşen kalkınma hamlesi ve ona bağlı ekonomik büyüme, hepimizi gururlandırmaktadır.” cümlelerini kullandı.
“ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞI OLARAK GÖREV ALANIMIZA GİREN TÜM KONULARDA ELİMİZDEN GELEN GAYRETİ HER ZAMAN GÖSTERDİK”
“Bu vesileyle ifade etmek isterim ki, Türkiye Cumhuriyeti Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak görev alanımıza giren tüm konularda elimizden gelen gayreti her zaman gösterdik ve yeni çalışmalarımıza da aynı azimle devam edeceğiz.” şeklinde konuştu.
"KIBRIS ADASI DOĞU AKDENİZ’İN KALBİ KONUMUNDADIR"
Temel atma töreni yapılan Lefkoşa Kuzey Çevre Yolu’nun son derece önemli bir yatırım olduğunu belirten Uraloğlu, “Tarih boyunca kültür ve medeniyetlerin kesişim noktası olan Doğu Akdeniz, günümüzde de dinamizmini korumaktadır. Kıbrıs Adası ise coğrafi konumu, stratejik ve jeopolitik önemi ile Doğu Akdeniz’in kalbi konumundadır. Karadeniz’den boğazlar vasıtasıyla Akdeniz’e, Süveyş Kanalı yoluyla Kızıldeniz ve Hint Okyanusu’na, Cebelitarık Boğazı üzerinden Atlas Okyanusu’na açılan yolların üzerinde bulunmaktadır.” cümlelerini kullandı.
LEFKOŞA KUZEY ÇEVRE YOLU 20 KİLOMETRE UZUNLUĞUNDA PROJELENDİRİLDİ
“Bu gelişmeler sonucunda ülkenin mevcut yol güzergâhlarında artan trafik yükünü karşılayacak yüksek standartlı bir karayolu ağı ihtiyacı doğmuştur. Bu ihtiyaçlar göz önüne alınarak hazırlanan KKTC Karayolu Master Planı kapsamında yatırımlar gerçekleşmiştir. Türkiye ve KKTC arasındaki iş birliğinin meyvesi olan en önemli projelerden biri de; Başkent Lefkoşa’nın şehir içi ve transit trafiğini düzenleyen 20 kilometre uzunluğunda, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında projelendirilen Lefkoşa Kuzey Çevre Yolu projesidir.” dedi.
"LEFKOŞA’NIN ŞEHİR İÇİ VE ÇEVRE YERLEŞKELERLE ULAŞIMINI RAHATLATIYORUZ"
“Bildiğiniz üzere yolumuzun 11 kilometrelik kesimini 20 Temmuz 2021 tarihinde trafiğe açmıştık. Şimdi de projenin 4,6 kilometrelik ikinci kesiminin temelini atıyoruz. Platform genişliği 23 metre olacak yol bünyesinde 2 adet modern dönel kavşağın yanı sıra yolu Girne – Lefkoşa Yolu’na bağlayacak 48 metre açıklıklı Girne Köprülü Kavşağı’nı da inşa edeceğiz. Kuzey Çevre Yolu ile; transit trafiği şehir dışına alarak, Lefkoşa’nın şehir içi ve çevre yerleşkelerle ulaşımını rahatlatıyoruz. Yıllık ortalama günlük trafik miktarı 40 binin üzerine çıkan, Lefkoşa-Gazimağusa Yolu’ndaki dur-kalk beklemelerini ortadan kaldırarak, hızlı ve kesintisiz trafik akışı ile şehrin ulaşım standardını yükseltiyoruz.” sözlerini kullandı.
“LEFKOŞA KUZEY ÇEVRE YOLU İLE 21 DAKİKA SÜREN SEYAHAT SÜRESİNİ 9 DAKİKAYA DÜŞÜRECEĞİZ"
Yonca kavşak olarak yapılacak Girne Köprülü Kavşağı ile KKTC’nin iki karayolunun kesintisiz olarak bağlanacağını da belirten Uraloğlu, “Lefkoşa Kuzey Çevre Yolu’nun tamamını hizmete aldığımızda; 21 dakika süren seyahat süresini 9 dakikaya düşüreceğiz. Böylece bu yolumuz ile zamandan 1,3 milyar lira, akaryakıttan 70 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 1 milyar 371 milyon lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 5 bin ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız.” dedi.
“2024 YILI İTİBARIYLA TOPLAM PROJE BEDELİ 4,5 MİLYAR LİRA OLAN 378 KİLOMETRE UZUNLUĞUNDA 6 YOL YAPIM PROJESİ DEVAM EDİYOR”
Geçen yıl açılışı gerçekleştirilen Yeni Ercan Havalimanı’nın KKTC’yi bir seyahat merkezine dönüştürmek adına hayata geçirdikleri önemli yatırımlardan biri olduğunu söyleyen Uraloğlu, “Yeni terminal binasını 6 kat büyütülerek 10 milyon yolcu kapasitesine çıkarmıştık. Ayrıca burayı ilerde gerek duyulduğunda 12 milyon yolcu kapasiteye yükseltilebilecek şekilde tasarladık. Çok yakın bir zaman önce; Mersin-Gazimağusa, Taşucu-Girne, Mersin-Girne, Taşucu-Gazimağusa Ro-ro hatlarının ardından ülkemizin Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ne yolcu ve araç taşımacılığı yapılmasına imkân sağlayan; en kısa deniz mesafesine sahip 5. Kapısı; Anamur Feribot ve Deniz Uçağı İskelemizin açılışını yaptık.” diye konuştu.
“ANAMUR-GİRNE ARASINDA 46 SEFERDE YAKLAŞIK 11 BİN YOLCU TAŞINDI”
Türkiye ile Kıbrıs arasındaki en kısa mesafeli deniz rotası olacağını anımsatan Uraloğlu, “Söz konusu iskelemizden Girne Limanı'na yolcu seferleri başlamıştır.12 Haziran 2024 tarihinden bu yana düzenlenen 46 seferde yaklaşık 11 bin yolcu taşınmıştır.” dedi.
Projenin gerçekleştirilmesinin ardından hem Türkiye’nin hem de KKTC’nin Mavi Vatan’daki hakimiyetini önemli ölçüde arttıracaklarının altını çizen Bakan Uraloğlu, “Kuzey Kıbrıs’taki kamu kurumlarının hizmetlerinin verimliliğini ve kalitesini artırmak, dijital dönüşüm ekosisteminin hayata geçiş sürecini kolaylaştırmak için de çalışıyoruz. Ülkemizdeki E-devlet uygulamasının bir benzerini Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’e-Devlet Kapısı ile burada da hayata geçirdik. Yine bu doğrultuda; Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti kamu kurumlarının bilgi teknolojileri hizmet sunum altyapı ihtiyaçlarının karşılanması için KKTC Veri Merkezini de açtık. Bu veri merkezi Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nin dijitalleşme sürecinde çok önemli bir adım olarak t