Yarı otomatik vites nedir, nasıl kullanılır? Yarı otomatik ile otomatik vites farkları nelerdir?
Günümüzde araçlar ile ilgili yapılan teknolojik gelişmeler yaşanmaktadır. Özellikle otomatik vites ile beraber yarı otomatik vitesler sürücülere konforlu bir sürüş deneyimi yaşatmaktadır. Otomobillerde bu vites çeşidinin en çok tercih edilme sebebi de bu olmaktadır. Yarı otomatik vites nedir, nasıl kullanılır? Yarı otomatik ile otomatik vites farkları nelerdir? İşte yarı otomatik vitesler hakkında merak edilen detaylar.
Otomatik vitesler araç kullanıcılarına önemli ölçüde kolaylık sağlamaktadır. Fakat otomatik vites ile birlikte yarı otomatik viteslerin otomatik viteslerden farkları da bulunmaktadır. Özellikle sürücüler tarafından bu farklar merak edilmektedir.
Yarı otomatik vites nedir?
Vites türlerinden birisi de yarı otomatik vitestir. Yarı otomatik vites tek kavramalıdır. Vitese araç şoförü basmamakta, araç kendiliğinden debriyaja basmaktadır. Tek kavramalı olmasından dolayı vites geçişleri tam otomatik araçlara göre daha çok hissedilmektedir. Fakat burada en çok araç kalkış ve ikinci vitese geçişlerde bu durum hissedilmektedir. Şehir içerisinde yoğun trafikte bu his daha da artmaktadır.
Yarı otomatik vites nasıl kullanılır?
Yarı otomatik vitesli araçlarda gaz ve fren olmak üzere iki pedal vardır. Bunların ikisi de sağ kısımda bulunur. Sağlıklı bir kullanım için sağ ayak ile kullanılması gerekmektedir. Yarı otomatik araçların kullanım mekaniği vites kolu ile bu pedalların entegre kullanımı üzerine kurulmuştur. Park halinde iken araç P simgesinde olarak el freni çekilmelidir.
Yarı otomatik vitesli araçlarda kontağı çevirmek için frene basılır. İleriye gidilecek ise D'ye, geri gidilecek ise R'ye alınmaktadır. Burada frene basmanın amacı ileri kayışını engellemektir. Araç düz viteste kullanılmak isteniyor ise vites kolunun M'ye alınması gerekir.
Yarı otomatik ile otomatik vites farkları nelerdir?
Tam otomatik vitesler yarı otomatik viteslere göre farklı olarak çift kavrama prensibine bağlı çalışmaktadır. Yarı otomatik viteslerde debriyaj görevi yapılmaktadır. Tam otomatik viteslerde ise debriyaj dışında geçirilecek vites de debriyaj kontrol edilirken hazır hale getirilmektedir. Böylece vites geçişleri otomatik viteslerde hissedilmemektedir.
Yarı otomatik ile otomatik vites arasında en büyük fark vites geçişleridir. Otomatik viteslerde vites geçişleri sessiz ve sarsıntısız bir şekilde yaşanırken yarı otomatik viteslerde geçişler daha belirgin gerçekleşmektedir.
- Vahe Kılıçarslan’a çifte şok! 4.5 yıl hapis istemi ve 5 milyon TL tazminat
- Defne Samyeli dekolteli elbisesiyle göz kamaştırdı
- Haluk Levent sevenlerini korkuttu! Ünlü şarkıcı hastaneye kaldırıldı, işte son durumu...
- Survivor Adem Kılıççı, Dominik öncesi ailesiyle vedalaştı
- Karnı burnunda yeni poz: Neslihan Atagül anne olmak için gün sayıyor!