TÜKETİCİDE ETKİSİ BÜYÜK
İki ayı aşkın bir süredir koronavirüse karşı ülkece yoğun bir mücadele veriyoruz. Devletin salgının yayılmasını önlemek ve hastaları iyileştirmek için yaptıklarına destek veren özel sektör de sağlık konusunda çok yönlü katkılar sağlıyor. Adeta bir kurumsal seferberlik yaşanıyor.
İçinden geçtiğimiz bu zor dönemde çalışanlarını koruyan, toplumsal ihtiyaçları karşılayan ve devletin çabalarına destek olan kurum ve kuruluşlara duyulan güven ve itibarın artması bekleniyor. Strateji Co ve Era Araştırma işbirliği ile koronavirüsün yaşama etkisini öğrenmek ve bu dönemde markalarla ilişkileri anlamak amacıyla yapılan araştırma, bu öngörüyü doğrular nitelikte.
Araştırmaya katılanlar, mücadele sürecine destek veren şirketleri takdir ettiklerini belirterek, insanlarla dayanışma gösterdikleri için minnettarlık duyduklarını ve geleceğe dair ümitlerinin arttığını vurguluyor. Markaların korona salgını ile ilgili destekte bulunmasının, tüketici tercihleri üzerinde yüzde 89 etkili olduğu belirtiliyor.
HEM ÜRETİM HEM DE TESLİMAT
Anadolu Grubu, Milli Dayanışma Kampanyası’na 5 milyon lira bağışladı. Ayrıca salgından etkilenen kesimlere destek olmak ve farkındalık yaratmak amacıyla 30 milyon lirayı aşan miktarda kaynak ayırdı. Grup, sağlık çalışanlarının tanı sırasında ihtiyaç duyduğu biyolojik numune alma kabini ve hastadan örnek alınırken salgına karşı koruyan entübasyon kabinleri üreterek, ihtiyacı olan hastanelere teslim ediyor.
İMKANLAR KULLANIMA SUNULDU
Yapılan çalışmalar sadece Türkiye’de değil, dünyada da takdir topluyor. Dünya Ekonomik Forumu (WEF), ‘şirketlerimiz, koronavirüs krizine nasıl karşılık veriyor?’ başlıklı yazısında, Koç Holding’i örnek gösteriyor. Salgının kalıcı etkilerine dikkat çeken WEF, “Tüm dünyadan kurumlar ve kuruluşlar, salgının kamu sağlığına, ekonomiye ve tedarik zincirlerine etkisini sınırlandıracak yenilikçi yollar bulmak için bir araya geliyor.
Koç Holding mücadele için kaynaklarını seferber etti. Bu kapsamda Arçelik hayat kurtarıcı yerli mekanik ventilatörlerin seri üretimini üstlendi. Ford Otosan ve Tofaş’ın iki otomotiv fabrikası, hastanelerde kritik öneme sahip sağlık ekipmanlarına duyulan ihtiyacın ücretsiz olarak karşılanması için çalışıyor. Bu sağlık ekipmanları arasında siperlikli maskeler, su geçirmez koruyucu tulumlar, biyolojik numune alma ve entübasyon kabinleri yer alıyor” dedi.
En kısa zamanda sağlıklı günlere dönmeyi hedeflediğimiz bu dönemde, holdingler ve grup şirketleri sağlık malzemelerinin üretimi için fabrikalarını seferber etmekten, maddi ve ayni desteğe kadar pek çok konuda öncülük üstleniyor. Bir yandan bağışlarla süreci desteklemeye çalışırken, bir yandan da kritik üretim ve operasyon süreçlerini devam ettirerek, toplumun ihtiyaçlarına cevap vermeye çalışıyor.
OTELİ SAĞLIKÇILARA AÇTI
Milli Dayanışma Kampanyası’na 5 milyon lira katkıda bulunan Borusan, ‘Askıda Ne Var’ sosyal girişim platformu ile birlikte başlatılan #AskıdaEğitimVar projesi ile uzaktan eğitime erişimde zorlanan üniversite öğrencilerini desteklemeyi amaçlıyor.
Salgınla mücadele için 15 milyon lira destek sağlayan Doğuş Grubu da ayrıca grup bünyesinde yer olan Soho House Oteli’ni ve Grand Hyatt İstanbul Oteli’ni tam kapasite ile süresiz olarak sağlık çalışanlarına tahsis etti. Doğan Holding ise Aydın Doğan Vakfı, Hepsiburada ve Nesine.com başta olmak üzere tüm holding ve aile şirketlerinin katılımıyla Milli Dayanışma Kampanyası’na toplam 9 milyon TL bağışladı.
HASTANEYE MALZEME TEMİNİ
Esas Holding, Milli Dayanışma Kampanyası’na 10 milyon TL bağışta bulundu. Ayrıca, İstanbul’daki 5 büyük hastaneye maske, yüz siperi, koruyucu kıyafet ile cerrahi maskeden oluşan tıbbi malzeme paketleri iletti. Fiba Grubu, virüsle mücadele için ayni ve maddi destekler ile birlikte toplam 12 milyon TL katkı sağladı.
İş Bankası Grubu, kamu hastanelerine 10 milyon TL kaynak ayırdı. Kibar Holding de Sağlık Bakanlığı onaylı 1.1 milyon ilaç desteğinin yanı sıra İstanbul Cerrahpaşa Tıp Fakültesi ve Kartal Devlet Hastanesi’ne malzeme desteği ile toplamda 4 milyon TL katkı sağladı.
AŞI ÇALIŞMALARINA KATKI
Sağlık Bakanlığı’na 5 milyon TL değerinde 150 bin adet tanı kiti ile aşı ve serum çalışmalarında kullanılmak üzere 1.7 milyon TL katkı veren Sabancı Topluluğu, ayrıca Sabancı Üniversitesi tarafından geliştirilen ve uygulandığı ortamda bakteri ve virüslere karşı 3 aya kadar hijyen sağlayan, 1.5 milyon metrekarelik alanı dezenfekte edebilecek yeni nesil dezenfektan Antimic’i Sağlık Bakanlığı’na bağışladı.
Yıldız Holding karantina altında bulunan 20 bin kişiye gıda ürünleri ulaştırıp, 3 bin adetlik medikal ürün ve malzeme desteğinde bulundu. Zorlu Holding sahra hastanelerine klima gönderirken, ayrıca Vestel kanalıyla beyaz eşya ve küçük ev aletlerinden oluşan setleri Türkiye’nin birçok noktasındaki sağlık kuruluşuna bağışladı.