Bilal Emin TuranArçelik'ten tarihi hamle

HABERİ PAYLAŞ

Arçelik'ten tarihi hamle

Arçelik, global operasyonlarını ‘Beko’ markası altında topladı. Whirlpool ile kurduğu Beko Europe şirketiyle Avrupa’nın en büyük beyaz eşya şirketi oldu. 69 yıllık köklü geçmişe sahip olan şirket, Arçelik Pazarlama AŞ altında Türkiye’de faaliyetlerini sürdürmeye devam edecek. Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı Fatih Kemal Ebiçlioğlu ile Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu bu önemli adımı değerlendirirken ‘bundan sonraki hedeflerinin dünya liderliği’ olduğunu vurguladı.

Koç Holding çatısı altında faaliyet gösteren, Türkiye’nin en köklü markalarından Arçelik, globalleşme stratejisi doğrultusunda tarihi bir adım attı. Buna göre; şirket küresel operasyonlarını Beko markası adı altında topladı. Whirlpool’un Avrupa’daki 39 iştiraki ve İtalya, Polonya, İngiltere ve Slovakya’daki 9 fabrikasını devralan Beko, bölgedeki mevcut 30 iştiraki ve 2 fabrikasını da eklediği yeni bir şirket kurdu. Hollanda merkezli ‘Beko Europe’ adlı şirketin yüzde 75 hisse ile kontrolü Arçelik tarafında, yüzde 25 hisse Whirlpool’da olacak. Whirlpool’un Ortadoğu ve Kuzey Afrika’daki faaliyetleri ile Birleşik Arap Emirlikleri ve Fas’ta bulunan bağlı ortaklıklarının yüzde 100 hissesi de ayrıca Beko’ya devredildi.

Haberin Devamı

Arçelikten tarihi hamle

57 ÜLKEDE 55 BİN ÇALIŞANI VAR

Beko Europe’un toplam konsolide cirosunun 5.5 milyar Euro’yu bulması öngörülüyor. Beko Europe ayrıca Arçelik’in ve Whirlpool’un markaları, ürün portföyleri ve satış kanallarının birleşimiyle oluşan sinerjiden fayda sağlayacak. Gelinen noktada Arçelik, Türkiye’de Arçelik-Beko, İtalya’da Indesit, Güney Afrika’da Defy olmak üzere faaliyet gösterdiği bölgelerdeki tüm markalarını koruyarak yolculuğuna devam edecek. Stratejik hamle kapsamında logosu da yenilenen Beko, yeni dönemde 57 ülkede 121 iştiraki, 22 markası ve 55 bin çalışanı ile faaliyet gösterecek.

‘ÜLKEM VARSA BEN DE VARIM’ ŞIARIYLA

1 Nisan itibarıyla ABD’nin pazar lideri Whirlpool’un Avrupa operasyonlarını devralarak grubun 8 milyar Euro’luk cirosunu 11 milyar Euro’ya taşıdıklarını belirten Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı Fatih Kemal Ebiçlioğlu, böylece Avrupa’da açık ara birinci olduklarını, şimdi hedefin ilk 3’te yer aldıkları dünya pazarında 1 numaraya çıkmak olduğunu söyledi. Koç Holding’in Kurucusu Vehbi Koç’un “Ülkem varsa ben de varım” sözünün kendileri için rehber olduğunu vurgulayan Ebiçlioğlu, Arçelik’ten bahsederken de Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi Koç’un, “Koç’un başında bir taç var ise, taçtaki pırlanta da Arçelik’tir” sözlerini hatırlattı. Ebiçlioğlu; “Arçelik bizim gözbebeğimiz. Liderlik yolunda büyümek için hızlı adımlar atacağız. Bu yolculuk bitmeyecek. Bunun için kaynağımız hazır, nitelikli insan kaynağımız hazır, biz hazırız” dedi.

Haberin Devamı

BORSADA İSMİNİ KORUYACAK

Borsa İstanbul’da işlem gören halka açık ana şirket ‘Arçelik AŞ’ ismini koruyacak. Kurumsal marka Beko olacak. 2023’te konsolide gelirini yaklaşık 8 milyar Euro’ya çıkaran şirket, yıllık bazda net kârını yüzde 20 artırarak 8.4 milyar liraya taşıdı. Beko kurumsal markasının logosu koyu mavi tonunu içeriyor. Tüketici markasındaki kullanımından daha büyük bir fontta kullanılan B harfi, büyümeyi ve kapsayıcılığı simgeliyor. Modern tasarımlı logo, tüketici marka mirası ve değerlerine sahip çıkıyor.

Haberin Devamı

10 YIL ÖNCEKİ HAYAL 1 NİSAN’DA GERÇEK OLDU

“Arçelik’i bir ağaca benzetiyorum. Kökleri Türkiye’de, dalları ise tüm dünyaya uzanıyor” diyen Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu ise Avrupa, Türkiye ve Ortadoğu, Afrika ile Asya pazarlarında ciddi adımlar attıklarını söyledi. Dünyada sektöre liderlik ettiklerini belirten Bulgurlu, “Geleceğe çok güçlü bir şirket hazırlıyoruz. Avrupa’da liderliği 10 yıl önce hayal etmiştik. 1 Nisan’da gerçek oldu. Bu, en büyük büyüme hamlemiz. Bizim hedefimiz tek, o sektörde dünya liderliği” diye konuştu.

AMERİKA PAZARI RADARDA

Amerika pazarına da dikkat çeken Hakan Bulgurlu, “Amerika işimizin en küçük olduğu kıta. Burada da büyüme için planlar yapıyoruz” diyerek gerek yeni satın alma, gerekse gelecekteki hamleler adına önemli mesaj verdi. Satın alma tarafında Avrupa’da başka bir marka düşünmediklerini sözlerine ekledi. Diğer yandan Bulgurlu, nüfusu büyük mevcut pazarlarda da güçlü büyüme bekliyor. 3 yıldır durgun olan Avrupa pazarında da ikinci yarı ile hareketlenmenin başlamasını öngörüyor. Bulgurlu, “Büyüme için ciddi fırsatlar var. Ayrıca katma değerli yeni işlerle de büyümemizi güçlendireceğiz” bilgilerini paylaştı.

ADIM ADIM SON DÖNEMDEKİ YOLCULUK

Arçelik’in global büyüme yolculuğu özellikle son 10 yılda gerçekleştirdiği Dawlance, Voltas Beko, Singer Bangladesh, Hitachi Home Appliances, Whirlpool Russia, Beko Europe’u içeren ortaklık, şirket satın alma ve yatırımlarıyla ivme kazanarak devam etti.

2000’li yıllarda Avrupa’da yerel markalar Leisure, Flavel, Arctic, Elektrabregenz ve Blomberg, 2007’de Almanya kökenli Grundig şirket bünyesine katıldı.

2011’de Güney Afrika’da Defy ve 2016’da Pakistan’da Dawlance satın alımı gerçekleşti.

2016’da Tayland buzdolabı işletmesi üretime başladı.

2017’de Tata grubu bünyesindeki Voltas ile ortaklık şirketi Voltas Beko’yu kurdu.

2019’da Arctic markasıyla Romanya’da çamaşır makinesi fabrikasını açtı.

2019’da Singer Bangladesh markasını satın alarak Bangladeş’e adım attı.

2021’de Whirlpool’un Manisa’daki soğutucu ve çamaşır makinesi üretim tesislerini satın aldı.

2021’de Japon Hitachi GLS ile anlaştı.

2022’de Whirlpool Corporation’ın Rusya operasyonlarını aldı.

Yeni yatırımlarla Mısır, Bangladeş ve Pakistan’da üretim ağını kuvvetlendirmek için harekete geçti.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder