Bilal Emin TuranEsnafla omuz omuza

HABERİ PAYLAŞ

Esnafla omuz omuza

Esnafa destek sağlayacak modeller geliştirdiğini belirten CarrefourSA Üst Yöneticisi (CEO) Kutay Kartallıoğlu, "Küçük esnafa yönelik bayilik sistemi başlattık. Bu kapsamda kısa sürede 41 bayiye ulaştık. Yılsonu hedefimiz 100. Bundan sonraki büyüme modelimizi esnafımızla kurguluyoruz" dedi.

Esnafla omuz omuza

ÖZEL SEKTÖR YALNIZ BIRAKMADI

1,5 yıldır hayatı altüst eden pandemi en çok küçük esnafı vurdu. Bu kapsamda devlet nakit hibe dahil destekleri devreye alırken özel sektörde faaliyet gösteren şirketler de esnafın yanında olduğunu gösterdi. Bunlardan biri de Sabancı Holding bünyesinde faaliyet gösteren perakende şirketlerinden CarrefourSA. Şirket pandemi boyunca yatırımlarına da devam etti. Esnaf desteklerinden üreticilere sağlanan faydaya, dijital dönüşümden 'Sıfır Atık' uygulamalarına kadar birçok konuyu CarrefourSA Üst Yöneticisi (CEO) Kutay Kartallıoğlu ile konuştuk.

Haberin Devamı

Esnafla omuz omuza

TECRÜBESİNİ PAYLAŞIYOR

Pandemiye rağmen yatırıma ara vermediklerini, market yenileme ve yeni market açma faaliyetlerine hız verdiklerini belirten Kartallıoğlu, "Yıl sonuna kadar süper ve mini format ağırlıklı olarak 100'ü bayi olmak üzere 200’ün üzerinde yeni market açmayı hedefliyoruz" dedi. Perakende bilgilerini küçük esnafla paylaştıklarını aktaran, Kartallıoğlu, şunları söyledi:

BAYİLİK SİSTEMİYLE BÜYÜYOR

"Küçük esnafı CarrefourSA'nın marketler zincirine dahil ederek desteklemek amacıyla büyük bir adım attık. Motivasyonu yüksek olan, yerel bir market sahibi veya farklı bir bayiliği olup kazan kazan ilişkisine dayalı bir işletme açmak isteyen, müşteri hizmetlerinde yetenekli olup yönetim becerisi bulunan, ticaret yapmak için herhangi bir sicil engeli olmayan her adayı değerlendirmeye alıyoruz. Mini formatımız için 100-280 metrekare ve Süper formatımız için de 280-600 metrekare arası alanı olan ve belirli finansal kriterleri karşılayan en az 1 yıllık şirket sahipleriyle iş birliği gerçekleştiriyoruz. Bir yılda 100 bayi hedefiyle çıktığımız yolda kısa sürede 41 bayimiz faaliyete geçti."

GIDADA NOKTA ATIŞI TAKİP

Ülkenin tarım, hayvancılık ve balıkçılık projelerine de yatırım yaptıklarını vurgulayan Kutay Kartallıoğlu, bu yolla üreticilere de katkı sağladıklarını ifade etti. Kartallıoğlu, bu iş birlikleriyle gıda fiyatlarını kontrol edebildiklerini ve tüketiciye uygun fiyata ürün sunabildiklerini aktardı. Ürün güvenliği konusuna da dikkat çeken Kartallıoğlu, "Tarım ve Orman Bakanlığı, TİGEM ve TAGEM'le iş birliğimiz devam ediyor. Üreticilere yerli tohum desteği, üretim sürecinin yerinde kontrol edilmesiyle güvenli meyve ve sebzelerin reyona gelmesini sağlıyoruz. 'İzlenebilir Güvenli Gıda Platformu'yla sebzelerin üzerinde yer alan QR kod sayesinde o ürünün nerede, nasıl yetiştirildiğini gösteriyoruz."

Haberin Devamı

Esnafla omuz omuza

10 BİN TON BALIK YEDİRECEK

Türkiye'de kişi başına balık tüketiminin yıllık sadece 6,3 kilogram seviyesinde olduğunu belirten Kutay Kartallıoğlu, şunları söyledi:

"Bu oran, Avrupa Birliği (AB) ülkelerinde yıllık 20 kilogramın üzerinde... Türk halkının yıllık balık tüketim seviyesini artırmak amacıyla üretiminden reyona gelene kadar her süreci kontrol edilen çiftliklerle çalışıyoruz. Her mağazamıza bir balık reyonu açmak için yatırıma devam ediyoruz. Gebze'de kurduğumuz Su Ürünleri Platformu ile av sezonunda 70-80 farklı balık çeşidine yer veriyoruz. 2021 yılı sonunda 10 bin ton balık satışı hedefliyoruz."

Haberin Devamı

MARKET MARKALARINA TALEP ARTIYOR

Marketlerin baklagillerden süt ve yumurtaya, ayçiçek yağından havlu kâğıda kadar kendi markalarıyla sattıkları ürünler fiyat anlamında emsallerine göre daha uygun oluyor. Bu da alışverişte tasarruf sağladığından tüketicilerin talebinde etkili oluyor. Kartallıoğlu, 600'ü aşkın ürün çeşidini kendi markalarıyla sattıklarını ve bu ürünleri de yerli üreticilerden tedarik ettiklerini vurguladı ve "Üreticiyle beraber çalışarak ekonomiye ve istihdamın artmasına katkıda bulunuyoruz" dedi.

Esnafla omuz omuza

EĞİTİMDE YENİ DÖNEME HAZIRLIK

Geçen yıl daha çok online geçen eğitimlerin ardından 2021-2022 eğitim-öğretim yılı 6 Eylül'de yüz yüze başlayacak. Velilerin hazırlık telaşı da şimdiden başladı. Okul alışverişinde marketler de fiyat avantajı açısından öne çıkmış durumda. Kartallıoğlu, "Anaokulundan üniversiteye kadar ihtiyaç duyulan tüm kırtasiye malzemelerinin yanı sıra okul alışverişi kapsamındaki çanta, kıyafet, ayakkabı, eşofman takımları, iç çamaşırı ve hatta öğrenci odasına kadar tüm ürünleri hem marketlerde hem de online platformda satıyoruz. Bu ürünlerin hepsini laboratuvar ve kalite testinden geçiriyoruz" diye konuştu.

Esnafla omuz omuza

REYONDAN ALINAN ÜRÜNÜ RESTORANDA PİŞİRİYOR

Marketler son dönemde hizmetlerini de çeşitlendirmeye başladı. Bazıları market içine fırın, pastane bazıları ise restoran açıyor. Market alışverişine mola verenler bu yolla yeni tatları deneyebiliyor. Kendilerinin de Lezzet Arası dedikleri 13 restoranlar bu anlamda hizmet sunduklarını belirten Kutay Kartallıoğlu, şu bilgileri verdi:

"Market fiyatına restoran hizmeti sunuyoruz. Bu restoranlarımızı ayda 241 bin kişi ziyaret ediyor. Ayrıca paket servisimiz de var. Marketlerde hazırlanan taze yemekleri marketlerde de servis ediyoruz. Müşteriler en çok antrikot, köfte ve balık gibi reyondan alıp restoranımızda hemen pişirtip tüketilebilen ürünleri tercih ediyor. Restoran sayısını 17'ye çıkaracağız."

E-TİCARET HIZLI GELİŞİYOR

Pandeminin yükselen yıldızı e-ticaret oldu. Bundan tüm sektörler faydalandı. Özellikle marketler bu dönemde öne çıktı. Özellikle sokağa çıkma yasağının olduğu günlerde bu yolla tüm ihtiyaçlar kapıya kadar geldi. Özetle dijital dönüşüm pandemide hız kazandı, tüketiciler de online alışverişe hız verdi. Online platformda (carrefoursa.com) 50 bin çeşitten fazla ürün sunduklarını belirten Kartallıoğlu, "Aylık 7 milyonun üzerinde ziyaretçi trafiğimiz var, mobil uygulama indirilme sayımız aylık 200 bine yakın. Ayda 300 bine yakın sipariş alıp teslimat gerçekleştiriyoruz" diye konuştu.

ATIKLAR GERİ DÖNÜŞÜME...

Dev organizasyonları yönetip işletirken çevresel faktörleri görmezden gelemezsiniz. Tüm şirketler ve bireyler çevreye karşı sorumlu. Bu bilinçle hareket ettiklerini ifade eden Kutay Kartallıoğlu, şunları söyledi:

"Marketlerimizde atık değeri taşıyan kâğıt, metal, plastik, bitkisel yağ, pil vb. ürünleri ayrıştırarak toplayıp lisanslı geri dönüşüm firmalarına iletiyoruz. Taze sebze meyve reyonlarında geri dönüştürülmüş kâğıtlardan üretilen, meyve ve sebze ile temasa uygun, doğa dostu ve yerli üretim viyol tabaklar kullanarak 7.6 ton plastiğin atık olmasını engelledik.

İlandır.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder