K-pop deyince akla gelen ilk isimlerden biri, göz alıcı tarzları ile dünya çapında ün kazanan pop müziğin yükselen yıldızları BLACKPINK. 2016’da K-pop’un en büyük şirketlerinden biri olan YG Entertainment tarafından kurulan kız grubu, aktif oldukları 5 yılda K-pop’un tüm dünyada parlayan yıldızı haline geldiler. Jisoo, Jennie, Lisa ve Rosé olmak üzere dört üyeden oluşan grubun üyelerinin hepsinin dünyanın etrafından gelmiş olmaları belki de BLACKPINK’in global bir grup olacağının bir belirtisiydi.
2019’da Coachella Müzik Festivali’nde sahne alan ilk kadın K-pop sanatçısı olmalarıyla adlarını tarihe yazan dörtlü, 50 dakikalık performansları ile tüm izleyicilerin kalbini çalarak gecenin en ses getiren isimlerinden biri oldular. Bu yazıda ise BLACKPINK hakkında bilmeniz gerekenlere değineceğim.
Jennie (25), şirkete idol stajyeri olarak giren ilk üye. Çocukluğunu Auckland, Yeni Zelanda’da geçiren Jennie, idol olma hayallerini takip edip ülkesi Güney Kore’ye dönüp 6 sene stajyerlik yaptı. Onu takip eden ise Lisa, grubun şirkete 2011’de giren Tayland’lı rapçisi (24). Grubun ana vokalistleri Jisoo (26) ve Yeni Zelanda’dan gelen Rosé (25) 2012 yılında şirkete girip, zorlu ve yoğun bir şarkı, dans ve oyunculuk eğitimi sonucunda grup ile birlikte çıkış yapmaya hak kazandılar.
BLACKPINK, çıkış yaptıkları yıldan beri başarılarıyla tüm dünyayı kasıp kavuran bir grup. Dans ağırlıklı EDM/pop tarzında iz bırakan ve gerek nakaratları gerek dans hareketleri dünyaca ezberlenen şarkılar çıkaran grubun ilk büyük başarısı 2016’da “Playing With Fire” adlı şarkılarıyla Kanada Hot 100 listesine giren ilk K-pop kız grubu olmaları. 2018’de ise “Ddu-Du Ddu-Du” şarkısı ve bu şarkının içinde bulunduğu “Square Up” albümü ile 3 tane Billboard liste rekoru kırdılar. Aynı sene “Ddu-Du Ddu-Du”, ilk 24 saatte 36.2 milyon izlenmeyle o zamana kadar 24 saatte en çok izlenen Kore müzik klibi oldu, ve yine bu klip 100 milyon izlenmeye en hızlı sürede ulaşan K-pop kız grubu olma rekorunu kırdı. 2019’da ise “Ddu-Du Ddu-Du” klibi 1 milyar izlenmeye ulaşan ilk K-pop klibi olarak adını tarihe yazdılar. Aynı sene YouTube’da 20 milyon takipçiye ulaşan grup, bu sayıya ulaşan ilk K-pop grubu oldular.
Fenomen kız grubunun en ses getiren şarkılarından biri ise Nisan 2019’da çıkan “Kill This Love”. Yine YouTube’da izlenme rekorları kıran şarkı, 24 saatte 56.7 milyon izlenmeyle o zamana kadarki dünyanın en büyük müzik klibi çıkışı. Billboard Hot 100 listesinde 41. sıraya yükselen şarkı BLACKPINK’i bu listede en yüksek sıraya ulaşan K-pop kız grubu yaptı. Bir önceki rekor ise 55. sırayla yine kendi şarkıları olan “Ddu-Du Ddu-Du”ydu. Bir sonraki şarkıları, 2020’de çıkan “How You Like That” ise bu başarıları neredeyse ikiye katlayarak ilk 24 saatte 86.4 milyon izlenmeyle YouTube’un en büyük müzik klibi Premier’i oldu. Bu şarkı aynı zamanda bir kız grubu tarafından en yüksek başarıya sahip olan şarkı olarak tarihe geçti. Billboard’ın Dijital Satış listesinde 2. sıraya yerleşen grup bu başarıyı The Pussycat Dolls ve The Chicks ile paylaşıyor. 2020’de ise 3 tane Guiness Dünya Rekoruna imza atan dörtlü, şu an tüm dünyanın göz odağı.
Grubun üyelerinden Jennie ve Rosé ise çıkardıkları solo şarkılar ile ilgi topladılar. Jennie, 2018 tarihli “SOLO” müzik klibi ile en hızlı 100 milyon görüntülenmeye ulaşan K-pop kadın solo sanatçısı oldu. Bu senenin mart ayında “On The Ground” şarkısını içeren “R” albümü ile solo çıkış yapan Rosé ise 24 saatte 41.6 izlenmeyle en çok izlenen solo K-pop sanatçısı olma rekorunu kırdı.
BLACKPINK’in dünya fethi çıkış yaptıkları kıta olan Asya’dan başladı. Lisa’nın doğup büyüdüğü Tayland’da fazlasıyla popüler olan grup, Japonca hiç bir orijinal şarkı çıkarmamalarına rağmen 2019’da ülkenin en büyük stadyumlarında konser verdikleri bir stadyum turuna çıktılar. Grubun “In Your Area” dünya turları ise Los Angeles’tan Paris’e kadar tüm dünyada ses getirdi.
Eğer bir pop müzik tutkunuysanız, BLACKPINK’in adını birçok ünlü sanatçının şarkılarında duymuşsunuzdur. Selena Gomez, Cardi B, Lady Gaga ve Dua Lipa gibi çok büyük isimlerle iş birliği yapan ve birlikte şarkı çıkaran grup, şu an sırf Güney Kore’de değil dünya çapında pop müziğinde etkisini hissettiriyor.
Akılda kalıcı şarkıları, havalı ve enerji dolu görünüşleri ve renkli konseptleri ile dikkat çeken grubun en önemli yönlerinden biri ise sosyal medya varlıkları. Grubun hayranı olsanız da olmasanız da daha önce BLACKPINK’in Instagram sayfalarına denk gelmişsinizdir. Üyelerin birbirinden güzel ve şık fotoğraflar ve günlük hayatlarını paylaştıkları bu hesaplar, Koreli ünlüler arasında en çok takipçi sayısına ulaşmalarıyla ünlü. 51.6 takipçiyle Lisa bu listenin başını çekiyor, diğer üyeler de çok az bir farkla onu izliyor.
Sosyal medya güçlerinin yanında BLACKPINK’i özel kılan bir diğer unsur ise lüks markaların yüzleri olmaları. Jennie Chanel’in, Rosé Saint Laurent’ın, Lisa Celine’in, Jisoo ise Dior’un marka yüzü. BLACKPINK’in modaya ilgisi, hem müzik klipleri ve performanslarındaki kıyafetlerin seçiminde katkıda bulunmaları, hem de sosyal medyada paylaştıkları fotoğraflardan anlaşılıyor. Bu lüks markalar tarafından marka yüzü olarak seçilmeleri de şaşırtıcı değil. Şu an BLACKPINK üyeleri K-pop’ta lüks ve modanın sembolleri olarak görülmekte. Grubu diğer K-pop gruplarından ayıran işte bu, geleneksel K-pop sesi yerine Batı sesi ve tarzını K-pop ile uyarlayıp kendi ülkelerine getirmeleri.
BLACKPINK’in en yeni albümleri ise 2020’de çıkardıkları “The Album”. Grup üyelerinin söz yazarlığında katkıda bulundukları ve prodüksiyonunda David Guettta, Ryan Tedder gibi isimlerin yer aldığı albümün hit şarkısı “Lovesick Girls”. Bu dört kızın üne yükselme yolculuklarını daha detaylıca öğrenmek ve onları daha iyi tanımak istiyorsanız ise Netflix’te yayınlanan “BLACKPINK: Light Up the Sky” belgesellerini mutlaka izleyin.